Eco Driving |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-03-2010, 15:45
|
|
|
ciechu napisał/a: | Zresztą porównywałem silniki 8V. W dwóch takich które miałem możliwość przejechania się przy 3tyś obrotów na piątce miały prawie 120km/h. Bo taki silniczek (więc może także skrzynię) ma Leśniczy.
Moja obecna Temperka ma ponad 110km/h na 5 biegu przy 3tyś rpm... I to nie błędne wskazania prędkościomierza, bo w porównaniu z poprzednią Temprą czułem wyraźnie różnicę na 4 i 5 biegu. |
hmmm moje tipo czyli 2.0 8v granturismo z oryginalną skrzynią na 5 biegu przy 3000obr osiąga prędkość 100km/h. 130km/h jest przy 4000 obr.
max jechałem nim 190km/h ale jakie miał obroty nie pamiętam
sorki za jakość zdjęcia ale szybko pstryknąłem telefonem
|
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 22-03-2010, 19:11
|
|
|
ciechu nikt nie pisał, ze kupił Sedici do oszczędnej jazdy co do tych obrotów to jakos chyba trafiłes albo cos, albo miały cos walniete z predkosciomierzami, niewiem nie będe wnikał, bo jak widzisz Leśniczy, tez ma taką prędkosc, dziwne to troche Ja osobiscie jeszcze sie nie spotkałem, zeby było inaczej w TT, ale moze jeszcze mało widziałem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-03-2010, 19:52
|
|
|
chyba że ze skrzynią coś było robione |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 22-03-2010, 20:36
|
|
|
U mnie silnik jak w opisie 1.8 identycznie jak u Leśniczy, 5 bieg 100 km/h, 3 tys obrotow.
Luczu, co jest robione? |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-03-2010, 20:45
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | No, ja mam 1,6 i prędkościomierz do 200. Śmiech na sali, wyciskały 165 według danych producenta |
Kajlonowa coś 170 wypluła i jeszcze chciała jechać |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-03-2010, 20:58
|
|
|
no to będzie trzeba wymienić zawieszenie i się zrobi próbę. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-03-2010, 22:03
|
|
|
Dziąbal napisał/a: | Luczu, co jest robione? |
no może jest skrzynia od jakiejś innej wersji albo 5 bieg podmieniony |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-03-2010, 23:32
|
|
|
Luczu napisał/a: | Dziąbal napisał/a: | Luczu, co jest robione? |
no może jest skrzynia od jakiejś innej wersji albo 5 bieg podmieniony |
no nie bardzo bo w 1.8 i 2.0 skrzynia jest ta sama a od słabszej wersji w ogóle nie pasuje.
podmieniony 5 bieg ? chyba raczej skrzynia musiałaby być np regenerowana przez profesionalną firmę, której przy okazji można zlecić " skrócenie" lub" przedłużenie" konkretnych biegów ale taki zabieg kosztuje więcej niż całe tipo |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-03-2010, 23:43
|
|
|
no dobra skoro wykluczamy wszystkie możliwości - to czemu przy 110 km/h 1.6 ma 3000 rpm ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-03-2010, 00:12
|
|
|
Luczu napisał/a: | no dobra skoro wykluczamy wszystkie możliwości - to czemu przy 110 km/h 1.6 ma 3000 rpm ? |
no nie wiem. jeśli 2.0 ma 100km/h przy 3000obr na piątce to teoretycznie 1.6 powinno mieć mniej ? nie wiem jakie przełożenia ma skrzynia od 1.6 ale wydaje się to nie logiczne . czt ktoś może strzelić fotkę lub po prostu sprawdzić ile ma 1.4 i 1.6 na piątym biegu przy 3000 obr |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-03-2010, 01:16
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | ile ma 1.4 i 1.6 na piątym biegu przy 3000 obr |
dzisiaj sprawdzałem - mój ma 3100-3200 przy 100
** Dodano: 23-03-2010, 01:16 **
teraz niecg ktos w 1.6 sprawdzi ;p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-03-2010, 08:03
|
|
|
Panowie - nie ma się o co kłócić ! Winien jest Fiat - ja kiedyś doliczyłem się siedmiu różnych skrzyń w samych tylko benzyniakach Tipo / Tempra + Delta / Dedra ...
Przykładowo : 1,6 DOHC - miał na "5" przy 100km/h -3300 obrotów , syn w Delcie 2,0 16V ( odpowiednik sedicivalvole) ma ~3 tys , ja w Dedrze SW 1,8 - 2300 ...
A skoro temat jest o ecodrivingu - to muszę powiedzieć , że takie przełożenie 5 biegu jak mam w Dedrze - nadaje się może do spokojnego toczenia się , bo na pewno nie do "normalnej" jazdy ... |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-03-2010, 10:21
|
|
|
ubek napisał/a: | Kajlonowa coś 170 wypluła i jeszcze chciała jechać |
Bo ona pluła 180 wg cyferblatu Podejrzewam, że te książkowe 177 by wyciągnęła
Luczu napisał/a: | no dobra skoro wykluczamy wszystkie możliwości - to czemu przy 110 km/h 1.6 ma 3000 rpm ? |
Pewnie po to żeby na autostradzie przy gwałtownym wciśnięciu gazu silnik nie płakał
Pocieszę was, że jak się woziłem temprą to myślałem, że tam już jest krótka skrzynia, ale jak wsiadłem w Brzydulę to skrzynia w temprze 1.6 wydaje się baaardzo długa
Na 5 przy 90 km/h mam już 3000 obr/min
Jak ją czasem przeciągam to przy 90km/h już muszę 4-ke wrzucać, bo mi trójki brakuje |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 23-03-2010, 19:18
|
|
|
Ja powiem tylko tyle, ze zaróno moje dawne 1,6 jak i Sedici przy 100km/h miały 3000obr
polansky napisał/a: | ale jak wsiadłem w Brzydulę to skrzynia w temprze 1.6 wydaje się baaardzo długa |
tez tak miałem po przesiadce do Sedici, ale tam to było odczuwalne mocą, raz sprawdziłem przeciągając go troche, to "3ke" włączylem przy 100km/h, a 4tego biegu nie było po co włączać
No i faktem jest, ze raczej ekonomicznie to nie było |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2010, 18:35
|
|
|
Moja Tempera przy 3000 obr. ma setkę na budziku.
Foto z przed 3 tyg, było równe 180 ale nie udało mi się tego uchwycić bo A4 się kończyła |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-03-2010, 20:01
|
|
|
Kajlon napisał/a: | Foto z przed 3 tyg, było równe 180 ale nie udało mi się tego uchwycić bo A4 się kończyła |
pasuje idealnie ta fota w temacie Eco Driving OT moją gaźnikową (na LPG) miałem dokładnie kreskę niżej w V-max |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-11-2010, 16:47
|
|
|
troche odkopałem ale co ma hamowaniem do spalania ? Bo troche mnie to dziwi, że jak hamuje a nie jade na biegu (hamuje silnikiem) to niby może być wieksze spalanie. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-11-2010, 16:57
|
|
|
VEndriuV napisał/a: | że jak hamuje a nie jade na biegu (hamuje silnikiem) |
coś tu się kupy nie trzyma |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-11-2010, 17:34
|
|
|
Luczu, no sam sobie zaprzeczył |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 08:52
|
|
|
kolega VEndriuV, chyba chciał zapytać czemu np. dojeżdżanie do skrzyżowania na biegu jałowym powoduje większe spalanie niż ten sam manewr tylko z hamowaniem silnikiem ...
VEndriuV, na biegu jałowym auto spala ok 0,9-1,1 L na godzinę zaś podczas hamowania silnikiem komputer odcina ( podobno prawie zupełnie ) dopływ paliwa do silnika gdyż ten pracuje napędzany z kół |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 09:25
|
|
|
Leśniczy, no podobno odcina do momentu aż obroty spadną poniżej 1800rpm. Gdzieś to wyczytałem, ale nie pamiętam gdzie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-11-2010, 12:02
|
|
|
ciechu napisał/a: | no podobno odcina do momentu aż obroty spadną poniżej 1800rpm. Gdzieś to wyczytałem, ale nie pamiętam gdzie. |
No ja to usłyszałem kiedys w TVN Turbo, ale chyba troche inna wartosc była (moge sie mylic) wtedy uz przestaje odcinac paliwo, zeby silnik nie zgasł |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 12:26
|
|
|
egon., no mi chodzi konkretnie o monowtryski T/T w 1.4 i 1.6. Nie pamiętam czy z książki to wyczytałem jakiejś czy na forum było pisane... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 13:13
|
|
|
czyli to w zasadzie jest bardzo mała różnica jak hamuje. Bo w mieście i tak nie bede dawał na bieg powiedzmy z 500m wcześniej i toczy się powoli do świateł bo sam wiem jakie to jest irytujące dla osób jadących za mną. Albo to jak ktoś co chwile ruszy do przodu zamiast raz odjechać, a konkretnie.
co do wartości to w 1 poście jest:
Cytat: | 4. Nie jedź na luzie, hamuj silnikiem redukując biegi, gdy obroty spadną poniżej 1200 obr./min |
tak więc cięzko to stosować w praktyce jedynie na trasie chyba, bo tak w mieście troche lipa. Do tego róznica pewno nawet nie przekroczy 0,5 litra na 100km, ale to zależny od ilosci skrzyżowań ;P |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-11-2010, 15:24
|
|
|
VEndriuV, różnica jest, bo sam ją odczułem. I to właśnie przede wszystkim w mieście. Bo w mieście hamuje się najczęściej. Tylko to wymaga też przyzwyczajenia. Jak się ma LPG I czy II generacji to oczywiście jeździ się lepiej na luzie, bo dopływ gazu nie jest odcinany. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|