Eco Driving |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-05-2009, 22:02
|
|
|
jeżeli już mowa o tych sposobach na zmniejszenie spalania - jazda bez świateł, i z odpowiednim ciśnieniem + wąskie opony = dużo mniejsze spalanie bez udziwnień |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-05-2009, 22:11
|
|
|
Luczu napisał/a: | jazda bez świateł, |
To tylko 100zł i 2pkt a tak ogólnie to proponuję wypierd*lić siedzenia ,wygłuszenia i tak dalej to dopiero będzie eco
jak ktoś pojedzie na piknik do lasu będzie miał na czym spocząć |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-05-2009, 22:29
|
|
|
dziura793@o2.pl napisał/a: | Luczu napisał/a: | jazda bez świateł, |
To tylko 100zł i 2pkt a tak ogólnie to proponuję wypierd*lić siedzenia ,wygłuszenia i tak dalej to dopiero będzie eco
jak ktoś pojedzie na piknik do lasu będzie miał na czym spocząć |
temat świateł w lecie w korkach był poruszany... Bezsens totalny.
A ogólnie to można na rower i będzie eco w 100%. Ja tam jeżdżę po swojemu i jest mi z tym dobrze. Wy rubta co chceta |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-05-2009, 19:15
|
|
|
może zacznijmy jeszcze od tego czy chcemy jeździć eco - logicznie czy eco - nomicznie bo to dwie różne sprawy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-05-2009, 14:55
|
|
|
najbardziej ekonomicznie jest jezdzac w ten sposob. rozpedzasz sie normalnie w jak najkrotszym czasie do zaluzszmy 50km/h w miescie i starsz sie jechac jak najdluzej z ta sama predkoscia na 4.piatka to troche za wysoki bieg dla tej predkosci,a co za tym idzie zuzycie paliwa wzrasta.
dla zainteresowanych polecam:
- Sobiesław Zasada "Szybkość bezpieczna"
- Sobiesław Zasada "Moje Rajdy" czy cos takiego.
Z tych ksiazek dowiecie sie wszystkiego czego chcecie o jezdzie ekonomicznej.Ekonomicznie nie znaczy mulowato !!! |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-05-2009, 08:18
|
|
|
Luczu napisał/a: | jeżeli już mowa o tych sposobach na zmniejszenie spalania + wąskie opony = dużo mniejsze spalanie bez udziwnień |
Od szerokości opon dużo większe znaczenie ma rodzaj bieżnika ( już kiedyś o tym pisałem ) . Testowałem na firmowej Pandzie ( oryginalnie opony 145x80 13' Continental Save Energy ) dużo szersze opony 185x50 14' Barum Bravurius na dystansie ~1 tys km. Efekt - dokładnie takie samu zużycie paliwa na szerokich i wąskich kapciach ... Natomiast zmniejszenie zużycia paliwa pojawiło się po przesiadce z "ekonomicznych" opon Continental na zwykłe deszczowe Uniroyal Rally 650 Rain w rozmiarze 145x80 13' - zużycie spadło o 0,5-0,6 l/100km . |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 25-05-2009, 11:14
|
|
|
Co do jazdy ECO ty ja napisze tyle
W kuchni wystarczy nóż, dwa rondle, patelnia, forma do ciasta, tarka do sera, czajnik i toster. Tak samo w szafie: dwie lepsze koszule, kilka T-shirtów, dwie pary butów i garnitur. Resztę kasy mogę wydawać na paliwo.
Nie polecam zmiany stylu jazdy, bo ta nazywana "ekonomiczną" jest przygnębiająca, nudna i nie przystoi nikomu, kto lubi samochody.
James May |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-05-2009, 11:47
|
|
|
ubek napisał/a: | Co do jazdy ECO ty ja napisze tyleNie polecam zmiany stylu jazdy, bo ta nazywana "ekonomiczną" jest przygnębiająca, nudna i nie przystoi nikomu, kto lubi samochody. |
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-05-2009, 13:20
|
|
|
takim czysto ekonomicznym stylem jazdy wytrzymuję jakieś 1,5 km, potem jest to zbyt nudne |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-05-2009, 13:23
|
|
|
CHCIAŁBYM POWIADOMIĆ WSZYSTKIE PIJAWY KTÓRE SA NA FORUM ,ŻE JEŻELI NIE ZOSTANIE WSPARTY NASZ KLUB NA DZIAŁALNOŚĆ DALSZĄ ,OD JUTRA USUWAM WAM TEMATY ,PRZEMYŚLCIE TO ,OSZCZĘDZACIE PARĘ SETEK DZIĘKI LUDZIOM UCZCIWYM NA TYM FORUM ,A ŻAL WAM NA ROK 10 ZŁ może się poskarżyć prezesowi ,juniorowi ,nawet wszystkim świętym , od jutra zaczynam..... |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 26-05-2009, 14:44
|
|
|
grabarz napisał/a: | juniorowi |
Ja popieram |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-06-2009, 09:39
|
|
|
Moje zdanie nt. eco drivingu .
pzdr |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-06-2009, 13:43
|
|
|
Kamitchi, Ciekawe jak bym miał 156 v6 albo 2.0 z LPG czy by mnie nie zlinczowali za noszenie takiej koszulki |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-06-2009, 14:50
|
|
|
Mnie nikt nie zlinczowal, wiec mysle ze i Ciebie by ominelo .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-06-2009, 06:20
|
|
|
Kamitchi, mam taka sama koszulke, a Alfy nie mam...narazie nie mam
Niestety jak narazie sam stosuje eco driving w mojej temprze...
...bo docieram silnik Juz mam 800km. Jeszcze z 300-400, zmiana oleju i ogien na tloki
EOT |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2009, 08:24
|
|
|
Guzik napisał/a: | Kamitchi, mam taka sama koszulke, a Alfy nie mam...narazie nie mam
Niestety jak narazie sam stosuje eco driving w mojej temprze...
|
U mnie w pracy pampersiaki jezdza Toyotami i jak zobaczyli na mnie ta koszulke, to mieli minę .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
KRX
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 42 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-06-2009, 20:04
|
|
|
No to i ja się wypowiem.. Może zacznę od diesla..a konkretnie od turbo diesla:D
1) W dieslu zawsze hamujemy silnikiem... -wystarczy zdjąć nogę z gazu...Diesel ma moment..i z reguły szybciej zwalnia niż benzyna..oszczędzamy klocki i tarcze...
2) Jak ruszamy...to rozpędzamy się np do tych 50 czy 60 nie za wszelką cenę.. Każde hamowanie hamulcem to strata energi chyba że mamy hybrydę
3) Myślę że lepiej jechać 50 czy 60 /h na 4 biegu niż na 5tym...Jest coś takiego jak przedział momentu obrotowego i jak jedziemy poniżej tego to pali więcej niż jakbyśmy mieli wyższe trochę obroty... W dieslu moment nisko wchodzi ale w benie już potrzebuje tak przynajmniej tych 2000 rpm
Wszelkie ropniaki z turbem mają o tyle dobrze, że turbo odzyskuje też energię.. Więc lepiej jechać z taką prędkością obrotową aby ta turbinka dmuchała.
4) Jak warunki pozwalają to jedziemy też szybciej...ale obroty utrzymujmy w okolicach 1500 - 2500 a w benie 2000 - 2800 rpm
5) Samochody z wtryskiem nawet mono odcinają dopływ paliwa przy zwalnianiu silnikiem i wznawiają w okolicach biegu jałowego.. Ale nie koniecznie to musi działać na lpg..
Aby to sprawdzić wystarczy rozpędzić się, zacząć zwalniać i wyłączyć zapłon.. Jeśli coś lekko podszarpnie to podaje mimo wszystko paliwko jeśli bez efektu to możemy się cieszyć że mamy cut - off
6) Przyspieszajmy płynnie - nie pedał do dechy tylko stopniowo..
7) No i co najważniejsze.. Jedźmy z głową...Jeśli mamy szereg świateł przed sobą to bez sens jest pałować bo i tak będziemy stać..No chyba, że ktoś ma obcykane taki szereg i wie, że jeśli nie rozpędzi się min do 100/h to będzie stać...No to wtedy też jest eco driving..
Ja osobiście to stosuję eco drive do pracy i z powrotem oraz kiedy muszę bo nie ma dużo ropy..a że u mnie nigdy nie ma dużo ropy..to cóż:] I wcalę nie jadę z kaszlami czy cc700 czy tico czy tam matizami i też na ogół szybciej niż 60.
Power driving włączam kiedy trzeba : |
_________________ ===___KRX___=== |
|
|
|
|
Mankowski
witamy nowego
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 5 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 08:43
|
|
|
ja tam jeżdżę raczej normalnie, czyli zmiana biegów co 20 km na godzinę (1.9 tds) ale jeśli jadę ze stałą prędkością i nie zamierzam bądź po prostu nie mogę gwałtownie przyśpieszać ani zwalniać to z powodzeniem pozwalam sobie nawet na 25km/h na 3 biegu, 35km/h na 4 i 55 km/h na 5, ale na Boga to jest turbo diesel, jak trzeba, to daję ile fabryka, bo żadna oszczędność nie powinna odmawiać nam przyjemności z jazdy. najniższe spalanie na trasie po białej świeżo zaśnieżonej drodze przy około 75km/h to 5.8, a tak średnio przy normalnej jeździe (90-120 i przy szatańskim wyprzedzaniu ) 6,5 do 7 litrów na setkę. i mimo że robię około 100 000 km rocznie moją temperówką to nam ten litr w ..... wydechu, jazda ma nas cieszyć i nie utrudniać trasy innym, takie jest moje zdanie, pozdrawiam wszystkich: i tych co jeżdżą ekonomicznie (tylko nie bądźcie zawalidrogami) i wariatów obrotowych (oszczędzajcie autka i nie świrujcie) |
_________________ tempa - niedoceniana - niesamowita |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 11:43
|
|
|
Moze ktos probowal jezdzic zmieniajac biegi 1-3-5, w miare dynamiczne rozpedzanie, mniej wajchujemy^^ i oszczedzamy np sprzeglo, osobiscie jezdze oszczednie kiedy pozwala na to ruch na drodze, a inna sprawa ze jezdze na lpg kiedy oszczedzam, a kiedy trzeba powera jazda na Pb, wyprzedzanie itd. Jak jezdzilem ostro na gazie spalał mi nawet 16 litrow a i tak mocy takiej jak na Pb nie ma. A inna sprawa ze po remoncie glowicy czyli calej gory samochod o wiele mniej pali duzo mniej szczegolnie Pb. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 17:28
|
|
|
Mankowski, wybacz że się czepiam ale możesz mi wytłumaczyć co dokładnie znaczy to "s" w oznaczeniu twojej tempry 1.9 td"s". rozumiem że jesteś nowy itd. więc aby nie było głupio od razu ci powiem że nie ma czegoś takiego jak TDS w fiacie tempra ani tipo ani w żadnym innym fiacie. TDS jest to oznaczenie stosowane przy jednostkach BMW.
jeśli masz pod maską silnik BMW TDS to przepraszam że się czepiam
Dziąbal,
próbowałem przeciągnąć na 1-dynce do 40km/h i później zapinać od razu 3. ogólnie da się tak jeździć, autem nie trzęsie czy coś ale jest to bardzo nie praktyczne i nie sądzę aby spalanie było mniejsze albo dało sie oszczędzać sprzęgło taką jazdą.
bardziej "praktyczne" jest np. wyprzedzanie na trasie na 3-trójce i przy 80-100km/h można juz śmiało zapinać 5-tkę . |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 17:40
|
|
|
Leśniczy, z tym ,,S'' to ja mam dwie koncepcje. po 1 wersja wyposażenia, czyli prawie golas, albo taki błąd, bo ,,s'' jest obok ,,d'' na normalnie używanej klawiaturze qwerty. Rozumieszxc?
Na pierwszym biegu 40km/h? Mhm, to do ilu to jest na obrorku? 5000 rpm? napewno nie jest to ekonomiczne. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 19:28
|
|
|
Leśniczy, na 1 biegu nie musisz jechac 40km/h mozna o wiele delikatniej i 5 tke wrzucic przy 60 km/h wtedy oszczedzisz. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 17-03-2010, 19:37
|
|
|
jelcyn, Dziąbal, ale kolega Leśniczy, wcale nie twierdzi, ze jest to ekonomicznie
Dziąbal napisał/a: | 5 tke wrzucic przy 60 km/h wtedy oszczedzisz. |
No niewiem silnik ma wtedy duze obciązenie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-03-2010, 19:51
|
|
|
egon. napisał/a: | Dziąbal napisał/a:
5 tke wrzucic przy 60 km/h wtedy oszczedzisz.
No niewiem silnik ma wtedy duze obciązenie | jeżeli wrzuci tą piątkę przy 60km/h żeby utrzymać ta prędkość, to jest wtedy ok. Ale dla przyspieszania, tym bardziej dynamicznego to faktycznie trochę za niskie obroty. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 17-03-2010, 19:53
|
|
|
ciechu, daltego tak napisałem, bo przeciez nikt (chyba) nie jedzie jednostajną predkoscią 60km? przez dłuzszy czas, bo niby gdzie, na autostradzie nawet na zwykłej krajówce to troche wolno, takie moje zdanie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|