Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Eco Driving
Autor Wiadomość
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-05-2009, 22:02   

jeżeli już mowa o tych sposobach na zmniejszenie spalania - jazda bez świateł, i z odpowiednim ciśnieniem + wąskie opony = dużo mniejsze spalanie bez udziwnień :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-05-2009, 22:11   

Luczu napisał/a:
jazda bez świateł,

To tylko 100zł i 2pkt a tak ogólnie to proponuję wypierd*lić siedzenia ,wygłuszenia i tak dalej to dopiero będzie eco :badgrin:
jak ktoś pojedzie na piknik do lasu będzie miał na czym spocząć :badgrin:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-05-2009, 22:29   

dziura793@o2.pl napisał/a:
Luczu napisał/a:
jazda bez świateł,

To tylko 100zł i 2pkt a tak ogólnie to proponuję wypierd*lić siedzenia ,wygłuszenia i tak dalej to dopiero będzie eco :badgrin:
jak ktoś pojedzie na piknik do lasu będzie miał na czym spocząć :badgrin:


temat świateł w lecie w korkach był poruszany... Bezsens totalny.

A ogólnie to można na rower i będzie eco w 100%. Ja tam jeżdżę po swojemu i jest mi z tym dobrze. Wy rubta co chceta
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-05-2009, 19:15   

może zacznijmy jeszcze od tego czy chcemy jeździć eco - logicznie czy eco - nomicznie bo to dwie różne sprawy :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-05-2009, 14:55   

najbardziej ekonomicznie jest jezdzac w ten sposob. rozpedzasz sie normalnie w jak najkrotszym czasie do zaluzszmy 50km/h w miescie i starsz sie jechac jak najdluzej z ta sama predkoscia na 4.piatka to troche za wysoki bieg dla tej predkosci,a co za tym idzie zuzycie paliwa wzrasta.
dla zainteresowanych polecam:
- Sobiesław Zasada "Szybkość bezpieczna"
- Sobiesław Zasada "Moje Rajdy" czy cos takiego.
Z tych ksiazek dowiecie sie wszystkiego czego chcecie o jezdzie ekonomicznej.Ekonomicznie nie znaczy mulowato !!! :P
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-05-2009, 08:18   

Luczu napisał/a:
jeżeli już mowa o tych sposobach na zmniejszenie spalania + wąskie opony = dużo mniejsze spalanie bez udziwnień :)

Od szerokości opon dużo większe znaczenie ma rodzaj bieżnika ( już kiedyś o tym pisałem ) . Testowałem na firmowej Pandzie ( oryginalnie opony 145x80 13' Continental Save Energy ) dużo szersze opony 185x50 14' Barum Bravurius na dystansie ~1 tys km. Efekt - dokładnie takie samu zużycie paliwa na szerokich i wąskich kapciach ... Natomiast zmniejszenie zużycia paliwa pojawiło się po przesiadce z "ekonomicznych" opon Continental na zwykłe deszczowe Uniroyal Rally 650 Rain w rozmiarze 145x80 13' - zużycie spadło o 0,5-0,6 l/100km .
     assistance
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 25-05-2009, 11:14   

Co do jazdy ECO ty ja napisze tyle

W kuchni wystarczy nóż, dwa rondle, patelnia, forma do ciasta, tarka do sera, czajnik i toster. Tak samo w szafie: dwie lepsze koszule, kilka T-shirtów, dwie pary butów i garnitur. Resztę kasy mogę wydawać na paliwo.
Nie polecam zmiany stylu jazdy, bo ta nazywana "ekonomiczną" jest przygnębiająca, nudna i nie przystoi nikomu, kto lubi samochody.

James May
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-05-2009, 11:47   

ubek napisał/a:
Co do jazdy ECO ty ja napisze tyleNie polecam zmiany stylu jazdy, bo ta nazywana "ekonomiczną" jest przygnębiająca, nudna i nie przystoi nikomu, kto lubi samochody.

:piwko: :bravooo: :zgoda:
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-05-2009, 13:20   

takim czysto ekonomicznym stylem jazdy wytrzymuję jakieś 1,5 km, potem jest to zbyt nudne
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-05-2009, 13:23   

CHCIAŁBYM POWIADOMIĆ WSZYSTKIE PIJAWY KTÓRE SA NA FORUM ,ŻE JEŻELI NIE ZOSTANIE WSPARTY NASZ KLUB NA DZIAŁALNOŚĆ DALSZĄ ,OD JUTRA USUWAM WAM TEMATY ,PRZEMYŚLCIE TO ,OSZCZĘDZACIE PARĘ SETEK DZIĘKI LUDZIOM UCZCIWYM NA TYM FORUM ,A ŻAL WAM NA ROK 10 ZŁ może się poskarżyć prezesowi ,juniorowi ,nawet wszystkim świętym , od jutra zaczynam.....
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 26-05-2009, 14:44   

grabarz napisał/a:
juniorowi


Ja popieram :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-06-2009, 09:39   

Moje zdanie nt. eco drivingu :) .



pzdr
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-06-2009, 13:43   

Kamitchi, Ciekawe jak bym miał 156 v6 albo 2.0 z LPG czy by mnie nie zlinczowali za noszenie takiej koszulki :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-06-2009, 14:50   

Mnie nikt nie zlinczowal, wiec mysle ze i Ciebie by ominelo :) .


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-06-2009, 06:20   

Kamitchi, mam taka sama koszulke, a Alfy nie mam...narazie nie mam ;D :D

Niestety jak narazie sam stosuje eco driving w mojej temprze...



...bo docieram silnik :lol: :lol: Juz mam 800km. Jeszcze z 300-400, zmiana oleju i ogien na tloki 8)
EOT
     assistance
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-06-2009, 08:24   

Guzik napisał/a:
Kamitchi, mam taka sama koszulke, a Alfy nie mam...narazie nie mam ;D :D

Niestety jak narazie sam stosuje eco driving w mojej temprze...



U mnie w pracy pampersiaki jezdza Toyotami i jak zobaczyli na mnie ta koszulke, to mieli minę :D .

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KRX 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 42
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-06-2009, 20:04   

No to i ja się wypowiem.. Może zacznę od diesla..a konkretnie od turbo diesla:D

1) W dieslu zawsze hamujemy silnikiem... -wystarczy zdjąć nogę z gazu...Diesel ma moment..i z reguły szybciej zwalnia niż benzyna..oszczędzamy klocki i tarcze... :lol:

2) Jak ruszamy...to rozpędzamy się np do tych 50 czy 60 nie za wszelką cenę.. 8) Każde hamowanie hamulcem to strata energi chyba że mamy hybrydę ;D

3) Myślę że lepiej jechać 50 czy 60 /h na 4 biegu niż na 5tym...Jest coś takiego jak przedział momentu obrotowego i jak jedziemy poniżej tego to pali więcej niż jakbyśmy mieli wyższe trochę obroty... W dieslu moment nisko wchodzi ale w benie już potrzebuje tak przynajmniej tych 2000 rpm

Wszelkie ropniaki z turbem mają o tyle dobrze, że turbo odzyskuje też energię.. Więc lepiej jechać z taką prędkością obrotową aby ta turbinka dmuchała.

4) Jak warunki pozwalają to jedziemy też szybciej...ale obroty utrzymujmy w okolicach 1500 - 2500 a w benie 2000 - 2800 rpm

5) Samochody z wtryskiem nawet mono odcinają dopływ paliwa przy zwalnianiu silnikiem i wznawiają w okolicach biegu jałowego.. Ale nie koniecznie to musi działać na lpg..

Aby to sprawdzić wystarczy rozpędzić się, zacząć zwalniać i wyłączyć zapłon.. Jeśli coś lekko podszarpnie to podaje mimo wszystko paliwko jeśli bez efektu to możemy się cieszyć że mamy cut - off

6) Przyspieszajmy płynnie - nie pedał do dechy tylko stopniowo..
7) No i co najważniejsze.. Jedźmy z głową...Jeśli mamy szereg świateł przed sobą to bez sens jest pałować bo i tak będziemy stać..No chyba, że ktoś ma obcykane taki szereg i wie, że jeśli nie rozpędzi się min do 100/h to będzie stać...No to wtedy też jest eco driving.. :lol:


Ja osobiście to stosuję eco drive do pracy i z powrotem oraz kiedy muszę bo nie ma dużo ropy..a że u mnie nigdy nie ma dużo ropy..to cóż:] I wcalę nie jadę z kaszlami czy cc700 czy tico czy tam matizami i też na ogół szybciej niż 60.

Power driving włączam kiedy trzeba :
_________________
===___KRX___===
  
 
 
Mankowski 
witamy nowego


Wiek: 38
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 5
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-03-2010, 08:43   

ja tam jeżdżę raczej normalnie, czyli zmiana biegów co 20 km na godzinę (1.9 tds) ale jeśli jadę ze stałą prędkością i nie zamierzam bądź po prostu nie mogę gwałtownie przyśpieszać ani zwalniać to z powodzeniem pozwalam sobie nawet na 25km/h na 3 biegu, 35km/h na 4 i 55 km/h na 5, ale na Boga to jest turbo diesel, jak trzeba, to daję ile fabryka, bo żadna oszczędność nie powinna odmawiać nam przyjemności z jazdy. najniższe spalanie na trasie po białej świeżo zaśnieżonej drodze przy około 75km/h to 5.8, a tak średnio przy normalnej jeździe (90-120 i przy szatańskim wyprzedzaniu :lalala: ) 6,5 do 7 litrów na setkę. i mimo że robię około 100 000 km rocznie moją temperówką to nam ten litr w ..... wydechu, jazda ma nas cieszyć i nie utrudniać trasy innym, takie jest moje zdanie, pozdrawiam wszystkich: i tych co jeżdżą ekonomicznie (tylko nie bądźcie zawalidrogami) i wariatów obrotowych (oszczędzajcie autka i nie świrujcie)
_________________
tempa - niedoceniana - niesamowita
  
 
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-03-2010, 11:43   

Moze ktos probowal jezdzic zmieniajac biegi 1-3-5, w miare dynamiczne rozpedzanie, mniej wajchujemy^^ i oszczedzamy np sprzeglo, osobiscie jezdze oszczednie kiedy pozwala na to ruch na drodze, a inna sprawa ze jezdze na lpg kiedy oszczedzam, a kiedy trzeba powera jazda na Pb, wyprzedzanie itd. Jak jezdzilem ostro na gazie spalał mi nawet 16 litrow a i tak mocy takiej jak na Pb nie ma. A inna sprawa ze po remoncie glowicy czyli calej gory samochod o wiele mniej pali duzo mniej szczegolnie Pb.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-03-2010, 17:28   

Mankowski, wybacz że się czepiam ale możesz mi wytłumaczyć co dokładnie znaczy to "s" w oznaczeniu twojej tempry 1.9 td"s". rozumiem że jesteś nowy itd. więc aby nie było głupio od razu ci powiem że nie ma czegoś takiego jak TDS w fiacie tempra ani tipo ani w żadnym innym fiacie. TDS jest to oznaczenie stosowane przy jednostkach BMW.

jeśli masz pod maską silnik BMW TDS to przepraszam że się czepiam :)
Dziąbal,
próbowałem przeciągnąć na 1-dynce do 40km/h i później zapinać od razu 3. ogólnie da się tak jeździć, autem nie trzęsie czy coś ale jest to bardzo nie praktyczne i nie sądzę aby spalanie było mniejsze albo dało sie oszczędzać sprzęgło taką jazdą.
bardziej "praktyczne" jest np. wyprzedzanie na trasie na 3-trójce i przy 80-100km/h można juz śmiało zapinać 5-tkę .
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-03-2010, 17:40   

Leśniczy, z tym ,,S'' to ja mam dwie koncepcje. po 1 wersja wyposażenia, czyli prawie golas, albo taki błąd, bo ,,s'' jest obok ,,d'' na normalnie używanej klawiaturze qwerty. Rozumieszxc?
Na pierwszym biegu 40km/h? Mhm, to do ilu to jest na obrorku? 5000 rpm? napewno nie jest to ekonomiczne.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-03-2010, 19:28   

Leśniczy, na 1 biegu nie musisz jechac 40km/h mozna o wiele delikatniej i 5 tke wrzucic przy 60 km/h wtedy oszczedzisz.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 17-03-2010, 19:37   

jelcyn, Dziąbal, ale kolega Leśniczy, wcale nie twierdzi, ze jest to ekonomicznie ;)
Dziąbal napisał/a:
5 tke wrzucic przy 60 km/h wtedy oszczedzisz.

No niewiem :roll: silnik ma wtedy duze obciązenie ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-03-2010, 19:51   

egon. napisał/a:
Dziąbal napisał/a:
5 tke wrzucic przy 60 km/h wtedy oszczedzisz.

No niewiem :roll: silnik ma wtedy duze obciązenie ;)
jeżeli wrzuci tą piątkę przy 60km/h żeby utrzymać ta prędkość, to jest wtedy ok. Ale dla przyspieszania, tym bardziej dynamicznego to faktycznie trochę za niskie obroty.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 17-03-2010, 19:53   

ciechu, daltego tak napisałem, bo przeciez nikt (chyba) nie jedzie jednostajną predkoscią 60km? przez dłuzszy czas, bo niby gdzie, na autostradzie :?: nawet na zwykłej krajówce to troche wolno, takie moje zdanie ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load