|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Eco Driving |
Autor |
Wiadomość |
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-12-2012, 20:29
|
|
|
Oczywiście podczas stałej prędkosci (np. w trasie) można sobie pozwolić na niskie obroty, ale jesli tylko chcemy przyspieszyc, lepiej jest zredukować o jeden bieg |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-12-2012, 00:09
|
|
|
Nie ze wszystkim co jest napisane w tym temacie sie zgodze...Sporo mitow tu krazy...Wiele tysiecy kilometrow przejechalem z aparatura pomiarowa spalania,jak i innych parametrow spracy silnika,oscyloskopem monitorujacym prace sondy lambda kilkoma samochodami w tym rowniez swoim tipo 1.6 ie i jestem przekonany ze:
Jadac z predkoscia 70 kmh na 5 biegu z 2000 obr spale mniej niz jadac z predkoscia 100 kmh na 5 biegu z 3000obr.Pewne bo sprawdzilem wielokrotnie.
Spale mniej gdy zimnym silnikiem ruszam jak najdelikatniej sie da poki nie osiagnie przynajmniej 50st.C.Nie ma mowy wtedy o deptaniu bo wtedy nie ma co pisac o eco jezdzie.O rozgrzewaniu na postoju tez nie ma mowy.
Spale mniej jadac 70 kmh na 5 biegu niz jadac 70 km na 4 biegu.Wiekszosc ekonomizerow montowanych fabrycznie(rowniez ten w tt) pokaze oczywiscie ze na 4 biegu spalanie jest mniejsze niz przy tej samej predkosci na 5.Ekonomizery takie pokazuja tak naprawde podcisnienie w kolektorze ssacym czyli obciazenie silnika a nie spalanie.Jesli o fabryczny ekonomizer w tipo chodzi prawde pokazuje mniej wiecej ale tylko na 5 biegu.Prawde mowiac odkad to wiem nie zauwazam jego istnienia.
Uzywam hamowania silnikiem bo zmniejsza to spalanie chocby przy dolatywaniu do krzyzowek ale redukcja biegow przy tym na coraz nizszy to zupelny absurd.Przynosi wiecej strat niz pozytku.Pomijam juz sprzeglo chociaz czestsze uzycie sprzegla spowoduje szybsze zuzycie nie samej tarczy a przedwczesne zuzycie mechanizmu wylaczania sprzegla.Chociazby sloneczka docisku czy lozyska oporowego.Tarczabedzie jeszcze gruba ale sprzeglo bedzie chodzic tak ciezko ze bedzie trzeba wymienic przede wszystkim docisk.
Hamulcom tez to nie sluzy.Klocki mimo ze nie zuzyte stwardnieja ze starosci.Znam takich co hamuja biegami ale czesciej niz inni wymieniaja nie zuzyte ale zardzewiale tarcze hamulcowe.
Pomijam juz szybsze zuzycie skrzyni biegow,polosi,poduszek.Podsumowujac:szkoda nogi na tak czeste uzycie sprzegla:)W szczegolnych warunkach mozna uzyc takiego hamowania ale na codzien tak robiac powiekszamy koszty eksploatacji.
Jeszcze bym cos znalazl ale narazie wystarczy |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-12-2012, 07:36
|
|
|
Ale hamowanie (wg mnie) biegami powinno wyglądać mniej więcej tak.. Kiedy widzę, że trzeba będzie zwolnić lub zatrzymać się, to puszczam gaz i zostawiam auto na tym biegu co jest - nic nie zmieniam. Auto zaczyna zwalniać, ewentualnie pomagam trochę hamulcem, sporadycznie zredukuję na dwójkę żeby zwiększyć opór.. Na chwilę przed zatrzymaniem wciskam sprzęgło, kończę hamulcem - czasem uda się tak, że auto dokula się i stanie bez hamowania. Różne silniki wymagają różnej techniki, jeśli chodzi o szczegóły. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-12-2012, 12:13
|
|
|
mikee72, dokladnie tak trzeba jak piszesz ale schodzenie po kolei na coraz nizsze biegi to absurd a ktos tak tu pisal.Mowa oczywiscie o silnikach benzynowych ale nie tych z lpg 1 i 2 gen,bo tam praktycznie hamowanie silnikiem nie wystepuje.W moim bylym tipo 2.0 na lpg tak wlasnie bylo wiec mniej gazu sie spali wyrzucajac na luz przy dojezdzaniu do czerwonego swiatla niz hamujac silnikiem.
Hamowanie silnikiem w silnikach benzynowych bez lpg daje oszczednosci tylko pod warunkiem ze sprawny jest zawor cut off w wersjach gaznikowych lub sprawna elektryka(glownie sonda lambda)w silnikach na wtrysku.
Jadac swoim obecnym TT 1.6 i.e na 5 biegu 100 kmh widzac czerwone swiatlo z daleka poprostu calkiem zdejmuje noge z gazu.Silnik wyraznie hamuje.Spalanie w tym czasie wynosi dokladnie 0.0 L/100km dopoki nie zejde do predkosci przy ktorej obroty jadac dalej na 5 biegu spadna do ok 1800 w tym momencie czuc delikatne szarpniecie i silnik znow delikatnie ciagnie,spalanie sie zwieksza mimo ze nic nie robimy.Dokladnie w tym mmencie chcac jechac eko nalezy conajmniej wcisnac sprzeglo wtedy spalanie znowy spada na ok.1.5 l/h czyli mniej wiecej tyle co na stojacym rozgrzanym auce.
Na zimnym silniku jest zupelnie inaczej.Dopoki sonda lambda sie nie rozgrzeje i nie aktywuje nie ma mowy o oszczenej jezdzie ani hamowaniu silnikiem. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|