|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo Ottovalvole HF Turbo |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-12-2009, 21:55
|
|
|
Raku napisał/a: | Dwie kierownice, mieszek, gałka, ręczny - 500zł | za tyle to ja musze wyżyć cały miesiąc prawda jest taka,że kwota nie gra roli,efekt końcowy rzeczywiście miód malina. Raku Ty jednak wiesz co dobre... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 02:37
|
|
|
ooo odkurzacze widzę ładnie się turbinka prezentuje |
_________________ był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz] |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-12-2009, 11:27
|
|
|
No to bedzie sie działo |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 12:18
|
|
|
Raku napisał/a: | Muszę jeszcze zrobić zdjęcie przy czymś, żeby zaprezentować jej wielkość. |
E coś mała, moja nowa zabawka większa ;]
|
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 12:21
|
|
|
GrzesiekK., widzę że będzie grubo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 12:27
|
|
|
Młody napisał/a: | GrzesiekK., widzę że będzie grubo |
Koło kwietnia wyjedzie pewnie na ulice, stage1 to wylatuje AR32401 na jego miejsce wskakuje AR34301 a potem stage2 ten kawał szmelu z bagażnika, tylko nie wiem gdzie go zmieścić ;]
Ale koniec śmietnika, to nie mój temat ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-12-2009, 12:30
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Raku napisał/a: | Muszę jeszcze zrobić zdjęcie przy czymś, żeby zaprezentować jej wielkość. |
E coś mała, moja nowa zabawka większa ;]
Obrazek |
a co to takiego ? ) sory za takie pytania ale pierwszy raz widze |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-12-2009, 12:40
|
|
|
Stivi, kompresor...GrzesiekK., Noo 3.0 kompresor, będzie wykur*** wszyscy widzę do wiosny się szykują |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2010, 23:06
|
|
|
Raku, Jak tam postępy w pracach |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-02-2010, 23:22
|
|
|
utknęły przy bagnecie |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2010, 08:40
|
|
|
No co za szpieg
Prace utknęły na składaniu góry silnika i obróbce dołu.
Problemy są takie, że każdy silnik, mimo ze z rodziny DOHC, różni się szczególikami podczas składania.
Nie wiem po ki ch... FIAT/Lancia zrobił różne głowiczki wałków, a co za tym idzie również uszczelki.
W tej chwili mam jedną odpowiednią uszczelkę pod głowiczki. Te ze zdjęć wcześniejszych okazały się nieodpowiednie.
Za parę dni, mam nadzieje, dół silnika pojedzie na ponowną obróbkę. Tzn. sprawdzenie po NOS z Krasnobrockiej, czy cokolwiek zrobili oprócz honowania. Miało być też wyważone, ale śladów zbierania materiału z korb, czy wału nie widziałem.
Do tego będzie delikatny szlif wału - dopasowanie panewek, aby był dokładnie taki luz montażowy jaki przewiduje fabryka.
Ubek dobrze wyszpiegował, szukam informacji o wymiarach bagnetu. Ponieważ mój blok był/jest bez.
A z takich informacji stricte projektowych, to wszystkie śrubki silnika przeszły kąpiel w kwasie, przez co mają barwę fabryczną. Reszta części też będzie dobrze wymyta, smok pompy oleju rozebrany i wyczyszczony od wewnątrz. Wsio będzie jak nowe.
Ale niestety prace utknęły z powodu braku zasranych uszczelek.
Wczoraj rozmawiałem z chłopakiem, który nadzoruje to wszystko i mówił, że sprawy zostaną niedługo pchnięte dalej.
Aha, kupiłem blov off, wtryski. mapsensor, kompa, tłumik końcowy. Przymierzam się ciągle do wskaźników, IC i silikonów. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-02-2010, 22:13
|
|
|
od razu szpieg... wygoglowałem sobie przypadkiem |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-02-2010, 08:20
|
|
|
Raku, to dziwne pytanie dla ciebie, ale ......... co to jest |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2010, 10:31
|
|
|
Wydaje mnie się że to zawór BOV |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2010, 11:36
|
|
|
Raku, Skarpetki raczej długo białe nie zostaną btw a co z temprą? |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 21-02-2010, 14:53
|
|
|
Dzięki, bo nigdy nie widziałem
Raku, czyli w Tipo będzie sie jednak działo |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 15:30
|
|
|
Raku napisał/a: |
Na zdjęciu jeszcze MBC-manual boost controler |
Nasmaruj dziada czymś, nawet mu WD-40 pryśnij jak nic innego nie masz bo dziadowi koroduje sprężynka i się zacina!!! |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2010, 23:41
|
|
|
Jakiegoś smaru mu tam wcisnę może?
Powoli się coś tam się dzieje.
Ciągle lipa z uszczelkami pod głowiczki są. Narazie jest jedna, nigdzie nie ma
EDIT
Tak więc głowica już jest w tej chwili złożona na gotowo.
Nowe zawory, prowadnice, szklanki, doszlifowane na nowo gniazda, nowe wałki z wolnossącego silnika, obrobione kanały.
Uszczelki pod głowiczki Fiat.
Wszystko wymyte, wyczyszczone, świeże.
BTW. wszystkie śrubki silnika przeszły wytrawianie w kwasie, są jak nowe
Tak więc głowica, leży i czeka na resztę, która dalej się robi.
Dół pojechał do szlifierzy, i co wiadomo:
- tłoki są nominalne
- cylindry po przehonowaniu przez ludzi, jak się okazało później, nie mających pojęcia, są za szerokie pod tłoki które w nich były
- na wale, przez leżenie i czekanie, pojawiły się drobne oczka korozji. Po przepolerowaniu zniknęły. Wał trzyma się w granicach nominału, ale po założeniu panewek na pewno byłby zbyt duży luz, więc idzie na pierwszy szlif + osiowanie, etc. Panewki Fiat. Już chyba po operacji.
Szlifierz czeka na decyzje co z cylindrami, ale ze względu na to, że nie są dostępne tłoki nowe główkujemy sobie co robić. Najpewniej będzie tulejowanie bloku pod tłoki które były oryginalnie.
Zastanawiam się również nad tłokami z 2.0 8vT, ale to wyjdzie w praniu, jak już będę miał możliwość porównania obu. A taka możliwość się nadarzyła
Więc można powiedzieć, że zaczyna się powoli robić z górki |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 11-03-2010, 15:34
|
|
|
Ile Cię wyszlo zrobienie glowicy, tzn zawory i gniazda? Robia mi glowice, nowe zawory, gniazda i dotarcie w sumie 520 zł, z czego powiedzieli mi ze koszt zaworu sztuki to 20-30 zł, u mnie 1,8.
** Dodano: 11-03-2010, 15:35 **
Pytanko do Ciebie Raku, |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-04-2010, 09:52
|
|
|
Nie pamiętam, powiem szczerze, bo jakby wszystko etapami się robi. Troche kasy tu, trochę tam.
Ale na pewno więcej niż 500zł. Ponieważ zawory kupowałem oryginalne fiatowskie. zawory wydechowe są sodowe (drogie). A gniazda wydechowe w głowicy są z 10x twardsze niż ssące - ze względu na temperatury, dlatego też zawory są inne - i napocili się przy szlifie gniazd.
Do tego nowe szklanki, prowadnice zaworowe..
Edit
Odebrałem dziś silnik z obróbki.
Blok zatulejowany, wał po szlifie, szlifowany pod ori panewki na 1szy szlif. Robiony pod panewki, nie pod wymiar z pudełka.
Wiele silników tak zrobił, a Panowie, którzy mi składają, wiele silników po jego obróbce składali i działają bez zarzutów.
Korbowody zregenerowane - nowe ori tulejki.
Odebrane też pierścienie, również ori Fiat.
Tak więc już krok milowy poczyniony w celach złożenia silnika do kupy
Pozostało jeszcze kupić rozrząd i pompę wody.
Silnik w nadchodzącym tygodniu idzie do mycia, i zacznie być składany.
Do tego kupiłem intercooler. w tygodniu przyjedzie. Wymiary rdzenia to 550x180x65 produkcja US&A.
Aha, i kupiłem sobie fiata tipo w skali 1:24, polakieruję go na czarno, zrobię czerwone listwy itd. I przyczepie na tylnej półce
EDIT2
ostatnie zakupy na szybko zrobione foto.
|
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|