Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo Ottovalvole HF Turbo
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-12-2009, 21:48   

Dwie kierownice, mieszek, gałka, ręczny - 500zł
Wysłane zostało do kogoś, kto zawiózł wsio do tapicera. Robione to było gdzieś w Polsce. Ogólnie każdy tapicer będzie potrafił to wykonać.


A tu sprawca całego zamieszania, i dostarczania fun'u kierowcy ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-12-2009, 21:55   

Raku napisał/a:
Dwie kierownice, mieszek, gałka, ręczny - 500zł
za tyle to ja musze wyżyć cały miesiąc :lol: prawda jest taka,że kwota nie gra roli,efekt końcowy rzeczywiście miód malina. Raku Ty jednak wiesz co dobre...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-12-2009, 02:37   

ooo odkurzacze widzę :) ładnie się turbinka prezentuje
_________________
był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz]
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-12-2009, 08:15   

Muszę jeszcze zrobić zdjęcie przy czymś, żeby zaprezentować jej wielkość. :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 24-12-2009, 11:27   

No to bedzie sie działo :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-12-2009, 12:18   

Raku napisał/a:
Muszę jeszcze zrobić zdjęcie przy czymś, żeby zaprezentować jej wielkość. :)



E coś mała, moja nowa zabawka większa ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-12-2009, 12:21   

GrzesiekK., widzę że będzie grubo :food:
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-12-2009, 12:27   

Młody napisał/a:
GrzesiekK., widzę że będzie grubo :food:



Koło kwietnia wyjedzie pewnie na ulice, stage1 to wylatuje AR32401 na jego miejsce wskakuje AR34301 a potem stage2 ten kawał szmelu z bagażnika, tylko nie wiem gdzie go zmieścić ;]

Ale koniec śmietnika, to nie mój temat ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-12-2009, 12:30   

GrzesiekK. napisał/a:
Raku napisał/a:
Muszę jeszcze zrobić zdjęcie przy czymś, żeby zaprezentować jej wielkość. :)



E coś mała, moja nowa zabawka większa ;]
Obrazek


a co to takiego ? ;) ) sory za takie pytania ale pierwszy raz widze :D
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-12-2009, 12:40   

Stivi, kompresor...GrzesiekK., Noo 3.0 kompresor, będzie wykur*** wszyscy widzę do wiosny się szykują :D
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-02-2010, 23:06   

Raku, Jak tam postępy w pracach 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 18-02-2010, 23:22   

utknęły przy bagnecie :badgrin:
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2010, 08:40   

No co za szpieg :lol:

Prace utknęły na składaniu góry silnika i obróbce dołu.
Problemy są takie, że każdy silnik, mimo ze z rodziny DOHC, różni się szczególikami podczas składania.
Nie wiem po ki ch... FIAT/Lancia zrobił różne głowiczki wałków, a co za tym idzie również uszczelki.

W tej chwili mam jedną odpowiednią uszczelkę pod głowiczki. Te ze zdjęć wcześniejszych okazały się nieodpowiednie. :lol:
Za parę dni, mam nadzieje, dół silnika pojedzie na ponowną obróbkę. Tzn. sprawdzenie po NOS z Krasnobrockiej, czy cokolwiek zrobili oprócz honowania. Miało być też wyważone, ale śladów zbierania materiału z korb, czy wału nie widziałem. ;)

Do tego będzie delikatny szlif wału - dopasowanie panewek, aby był dokładnie taki luz montażowy jaki przewiduje fabryka.

Ubek dobrze wyszpiegował, szukam informacji o wymiarach bagnetu. Ponieważ mój blok był/jest bez.


A z takich informacji stricte projektowych, to wszystkie śrubki silnika przeszły kąpiel w kwasie, przez co mają barwę fabryczną. Reszta części też będzie dobrze wymyta, smok pompy oleju rozebrany i wyczyszczony od wewnątrz. Wsio będzie jak nowe.

Ale niestety prace utknęły z powodu braku zasranych uszczelek. :roll:

Wczoraj rozmawiałem z chłopakiem, który nadzoruje to wszystko i mówił, że sprawy zostaną niedługo pchnięte dalej. :)

Aha, kupiłem blov off, wtryski. mapsensor, kompa, tłumik końcowy. Przymierzam się ciągle do wskaźników, IC i silikonów.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 20-02-2010, 22:13   

od razu szpieg... wygoglowałem sobie przypadkiem :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2010, 00:22   

niech Ci będzie ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-02-2010, 08:20   

Raku, to dziwne pytanie dla ciebie, ale ......... co to jest :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2010, 10:31   

Wydaje mnie się że to zawór BOV
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2010, 11:11   

Tak, jest to blow-off



Kupiłem sobie jeszcze 'skarpetki'. Hondy mogą mieć, to i ja mogę :lol:

Na zdjęciu jeszcze MBC-manual boost controler, i shiftlight.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2010, 11:36   

Raku, Skarpetki raczej długo białe nie zostaną :D btw a co z temprą?
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2010, 12:12   

Będą czyste, będą prane, będzie dobrze. Mam dwa komplety i pewnie włoskie będą zakładane ;D

Tempra stoi pod białą pierzynką, z wydłubanym zespołem napędowym. Z czasem pojedzie do lakiernika. Koniec OT,to nie tem temat.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 21-02-2010, 14:53   

Dzięki, bo nigdy nie widziałem ;)
Raku, czyli w Tipo będzie sie jednak działo :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-02-2010, 15:30   

Raku napisał/a:

Na zdjęciu jeszcze MBC-manual boost controler


Nasmaruj dziada czymś, nawet mu WD-40 pryśnij jak nic innego nie masz bo dziadowi koroduje sprężynka i się zacina!!!
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2010, 23:41   

Jakiegoś smaru mu tam wcisnę może? :roll:

Powoli się coś tam się dzieje.

Ciągle lipa z uszczelkami pod głowiczki są. Narazie jest jedna, nigdzie nie ma :lol:


EDIT

Tak więc głowica już jest w tej chwili złożona na gotowo.
Nowe zawory, prowadnice, szklanki, doszlifowane na nowo gniazda, nowe wałki z wolnossącego silnika, obrobione kanały.
Uszczelki pod głowiczki Fiat.
Wszystko wymyte, wyczyszczone, świeże.
BTW. wszystkie śrubki silnika przeszły wytrawianie w kwasie, są jak nowe ;)





Tak więc głowica, leży i czeka na resztę, która dalej się robi.
Dół pojechał do szlifierzy, i co wiadomo:
- tłoki są nominalne
- cylindry po przehonowaniu przez ludzi, jak się okazało później, nie mających pojęcia, są za szerokie pod tłoki które w nich były ;)
- na wale, przez leżenie i czekanie, pojawiły się drobne oczka korozji. Po przepolerowaniu zniknęły. Wał trzyma się w granicach nominału, ale po założeniu panewek na pewno byłby zbyt duży luz, więc idzie na pierwszy szlif + osiowanie, etc. Panewki Fiat. Już chyba po operacji.

Szlifierz czeka na decyzje co z cylindrami, ale ze względu na to, że nie są dostępne tłoki nowe główkujemy sobie co robić. Najpewniej będzie tulejowanie bloku pod tłoki które były oryginalnie.
Zastanawiam się również nad tłokami z 2.0 8vT, ale to wyjdzie w praniu, jak już będę miał możliwość porównania obu. A taka możliwość się nadarzyła :)

Więc można powiedzieć, że zaczyna się powoli robić z górki :crazy:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
  
     Moneta
 
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 11-03-2010, 15:34   

Ile Cię wyszlo zrobienie glowicy, tzn zawory i gniazda? Robia mi glowice, nowe zawory, gniazda i dotarcie w sumie 520 zł, z czego powiedzieli mi ze koszt zaworu sztuki to 20-30 zł, u mnie 1,8.

** Dodano: 11-03-2010, 15:35 **
Pytanko do Ciebie Raku,
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-04-2010, 09:52   

Nie pamiętam, powiem szczerze, bo jakby wszystko etapami się robi. Troche kasy tu, trochę tam.
Ale na pewno więcej niż 500zł. Ponieważ zawory kupowałem oryginalne fiatowskie. zawory wydechowe są sodowe (drogie). A gniazda wydechowe w głowicy są z 10x twardsze niż ssące - ze względu na temperatury, dlatego też zawory są inne - i napocili się przy szlifie gniazd.
Do tego nowe szklanki, prowadnice zaworowe.. ;D

Edit

Odebrałem dziś silnik z obróbki.
Blok zatulejowany, wał po szlifie, szlifowany pod ori panewki na 1szy szlif. Robiony pod panewki, nie pod wymiar z pudełka.
Wiele silników tak zrobił, a Panowie, którzy mi składają, wiele silników po jego obróbce składali i działają bez zarzutów.
Korbowody zregenerowane - nowe ori tulejki.
Odebrane też pierścienie, również ori Fiat.

Tak więc już krok milowy poczyniony w celach złożenia silnika do kupy :)
Pozostało jeszcze kupić rozrząd i pompę wody.
Silnik w nadchodzącym tygodniu idzie do mycia, i zacznie być składany.

Do tego kupiłem intercooler. w tygodniu przyjedzie. Wymiary rdzenia to 550x180x65 produkcja US&A.

Aha, i kupiłem sobie fiata tipo w skali 1:24, polakieruję go na czarno, zrobię czerwone listwy itd. I przyczepie na tylnej półce ;D

EDIT2
ostatnie zakupy na szybko zrobione foto.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load