Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo Ottovalvole HF Turbo
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-05-2011, 22:57   

pewnie next zlot wchodzi w grę :)
niestety choroby wieku dziecięcego mnie nie ominąć.
A to dymienie spreżarki, stąd wymiana na inną, a to jaja z zapłonem.
Wymieniłem pompę paliwa na wydajniejszą, zaczęły się szopki..przerywania, mega ubogość mieszanki.
Okazało się, że ze starości wężyk łączący pompę paliwa z górną częścią kosza się poddał, pomógł mu wiek i ciśnienie robocze nowej pompy.
Teraz silnik ewidentnie jest dolany paliwem, wcześniej widać pompa nie domagała..
Zaczęło mi też kapać olejem, dziś leżałem pod samochodem, wyszło że spływ oleju do miski się zdupił/rozszczelnił. Należy się nowy wąż.
itd. itp :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-09-2011, 23:38   

OMG było co poczytać........kawał dobrej roboty...WŁOSKI TEMPERAMENT POLSKA PRECYZJA.Szacun:]
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-09-2011, 22:40   

Dzięki,
niestety na tę chwilę auto stoi... w warsztacie, a w zasadzie na placu.

borykałem się od dawna, prawie początku z przedmuchami, dymieniem/dmuchaniem z odmy.

w połączeniu ze sprawdzaniem czy zawór MBC jest zjebany (a był) popsuł/y się tłoki.

Sądzę, że trochę pecha w tym jest, a i również sporo uporu i braku chęci.
Mianowicie: silnik złożony został na starych seryjnych tłokach, które były sprawne, okrągłe, ale km miały trochę zrobione.
Były nadgryzione na pewno zębem czasu, i się zemściło.
Składane tak było, bo tak zażyczył sobie składający. Nie chciał słyszeć o innych tłokach, no chyba że ori - które są nie dostępne, szukałem z miesiąc.

Tak więc, czekam na zdjęcie czapki i dokładne oględziny.
Pacjent będzie żył na pewno, włożymy najprawdopodobniej mocniejsze. 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-09-2011, 18:59   

Reanimuj Tipolota, w razie czego dawaj znaki tłoki wiszą na ścianie ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-09-2011, 21:40   

Tak, tak. O twoich tłokach pamiętam :)
Wszystko zależy od tego w jakim stanie będzie tuleja..
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-09-2011, 21:14   

Jakieś nowe wieści?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-09-2011, 21:50   

niestety wieści ciągle brak.

silnik ciągle został otworzony :?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-09-2011, 18:27   

Raku napisał/a:
silnik ciągle został otworzony :?


Kee :-k :dlon:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 19-09-2011, 18:27   

ZielonyTBG, to chyba był efekt promili :badgrin:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-10-2011, 07:57   

Zalany ze smutku bylem jak to pisalem;)

Aktualnie silnik zostal juz otwarty, nie mam szczescia, polki w dwoch tlokach.
Zamowione sa nowe-inne:)
Prawdopodobne jest, ze tak sie stalo z powodu konstrucji kolektora ssacego.
Bedzie zbudowany nowy, nawet jezeli teoria ww. jest nietrafiona, to nowy kolektor pozwoli na lepsze dotlenienie silnika, lepsza reakcje na gaz, lepsze przeplywy czy wzgledy wizualne.
Tloki sie popsuly bez powodowania strat w gladziach cylindrow ani panewkach, wale.

Bedzie dzialac:)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-10-2011, 09:47   

Raku napisał/a:
Prawdopodobne jest, ze tak sie stalo z powodu konstrucji kolektora ssacego.

Raku, jak kolektor ssący mógł uszkodzić lub wpłynąć na uszkodzenia tłoka?
Raku napisał/a:
Aktualnie silnik zostal juz otwarty, nie mam szczescia, polki w dwoch tlokach.
Nie bardzo tego rozumiem co to są "polki" na tłokach?

P.S: Tylko żebyś nie odbierał pytań złośliwie, ja dopiero wchodzę w temat więc mam prawo nie wiedzieć :lalala: zadaje je całkiem poważnie. Może w przyszłości uratujesz inny silnik :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-10-2011, 13:07   

Otoz polki w tlokach, to te rowki w ktorych sa pierscienie.
Konstrukcja kolektora moze wplywac tak, ze nie rowno dostaje sie powietrze do poszczegolnych komor spalania.
Ilosc paliwa byla dla kazdego cylindra taka sama, ale powietrza juz nie. Co za tym idzie bylo ubozej i kabum.
To tak moze wygladac. Czy bylo u mnie?
Mozliwe, ale nie tylko przez to.
U mnie doszedl zepsuty zawor MBC, jak go sprawdzalem silnik doznal krotkotrwale duze doladowanie bez korekcji paliwa.
Mimo to nie bylo spalania stukowego, wielkiego egt, czy strasznie wysokiego afr'u. Poprostu pekly, odpadly polki;)
Coz znalazlem najslabsze ogniwo.
Najgorsze sa dwie rzeczy.
Pierwsza- nie chec mechanika na skladanie silnika na nowych innych tlokach niz oryginal 1.6T. Mysle ze ich wiek pasowanie itd sporo mialo do powiedzenia przy awarii.
Druga- ze w ch.. musialem czekac na termin w warsztacie. Jak rozebrane,zdiagnozowane to z miesiac i bedzie jezdzic:)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-10-2011, 15:13   

Raku napisał/a:
U mnie doszedl zepsuty zawor MBC, jak go sprawdzalem silnik doznal krotkotrwale duze doladowanie bez korekcji paliwa.
Jak to działa? Czy ilość paliwa nie jest bezpośrednio korygowana przez wtryski (a raczej komputer który nimi steruje)?
Raku, jak coś znowu napsujesz to rób zdjęcia :lalala: Mam nadzieje że uporasz się z problemem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-10-2011, 15:35   

koryguje, ale nie do aż takich wartości.
Sterownik, seryjny, ma korekcje po wielu zmiennych. Od temperatury po ciśnienie atmosferyczne np.
Mój takich nie ma, bo nie ma takiej potrzeby. Mówiąc bez korekcji, rozumiem bez strojenia.
W seryjnych kompach jest dużo różnych opcji bo mają być niejako idiotoodporne. Mój komputer ma spełniać zadanie, nie myśleć :)
Poza tym żaden komputer nie da sobie rady ze zdwojoną ilością powietrza. Jestem pewny że nawet wtrysków by zabrakło do takich akcji ;)
Mbc wpiete miedzy aktuator w turbo a kolektor ssący, pozwala na późniejsze otwarcie wastegata, co za tym idzie zwiększa się ciśnienie doładowania.
U mnie się zawiesił czy coś, i w ogóle nie zmieniał nic. ciągle 1,2b w peaku i opadało później.
Jak zdjąłem mu wężyk to turbo pompowało 2b+ nie wiem ile dokładnie bo na 2b kończy się wskaźnik a laptopa nie miałem podłączonego.
Długo by rozprawiać nad tym.

Zdjęcia będą z czasem :)

Zrób sobie porządnie 16v, będziesz spokojny i zadowolony :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-10-2011, 21:10   

Raku, aż sobie musiałem wy googlować nie które hasła jakimi rzuciłeś ;D
Raku napisał/a:
Mbc wpiete miedzy aktuator w turbo a kolektor ssący, pozwala na późniejsze otwarcie wastegata, co za tym idzie zwiększa się ciśnienie doładowania.
hmmm... ale tam nie ma co się zawieszać, o ile mi wiadomo to zwykła zwężka ustawiana ręcznie by opóźnić jak sam napisałeś otwarcie obejścia turbiny po stronie spalin. Myślałeś o elektronicznej wersji MBC? to się chyba nazywa APC i jest bardziej rozbudowane bo steruje tym już podciśnienie z kolekta właśnie żeby zapobiec takim wypadkom. Kiedyś na jakimś forum saba mi się takie cudo o oczy obiło, choć mogę się mylić turbo to nie jest moja mocna strona.

** Dodano: 05-10-2011, 22:35 **
http://web.inter.nl.net/u...-europe/apc.htm
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-10-2011, 21:36   

Reguluje się przez naprężenie sprężyny, większe ciśnienie musi naprzeć żeby puścił powietrze dalej - na aktuator i on wtedy otwiera klapkę po stronie spalin, ble ble ble ;D
APC, EBC różnie mówią na to.
W serii takie coś siedzi we wszystkich doładowanych silnikach.
Myślałem, i będę wkładał być może najzwyklejsze n75 z vw.
To są elektrozawory, które działają na podobnej zasadzie jak silniki krokowe, z tym że częstotliwością pracy steruje komp.
W takim przypadku, zależnie od kompa, można sterować doładowaniem płynnie, w zależności od biegu, obrotów etc.

Miałem to zrobić w 2gim etapie prac nad samochodem,
wymiana tłoków nie była brana pod uwagę.

chciałeś krwi, to masz :P
to akurat tłok z mojej 16v, ale z 8vT wygląda tak samo :(


wydaje mi się, że to bardziej sprawa zmęczenia materiału.
Ale nowy kolektor na pewno poprawi przepływy, reakcję na gaz, napełnianie i stajla :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-10-2011, 22:20   

Raku napisał/a:
Miałem to zrobić w 2gim etapie prac nad samochodem,
wymiana tłoków nie była brana pod uwagę.


Mam to samo, miałem coś zrobić w 2gim etapie i też nie brałem pod uwagę, że będę musiał wymieniać tłoki i również będę musiał czekać na kasę i czas. :roll:
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2011, 06:39   

A tobie co sie zqdzialo?
Ubiles silnik?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2011, 08:23   

Raku napisał/a:
chciałeś krwi, to masz :P
eee... stara krew chciałem nowej :lalala:

Taki opis znalazłem na forum saab'a:

MBR.

Ręcznie określamy, jakie ma być doładowanie. Proste są z 2 wejściami i śrubą ograniczającą przepływ. Wstania się wprost pomiędzy aktuator i wyjście z kompresora. Zwężenie przelotu śrubą ogranicza ciśnienie prące na membranę aktuatora, więc później (przy wyższym doładowaniu) dopchnie go, otwierając westgate. W zasadzie jest to nieco wygodniejsze sterowanie basic boostem. Nie polecam. Bardziej rozwinięte mbr-y mają trzecie wyjście do podciśnienia z kolektora dolotowego, przez co przypominają apc. Nie mam z nimi doświadczenia i tyle na ich temat tu starczy.

APC.

Elektroniczne sterowanie zaworem pomiędzy westgatem a wyjściem z kompresora. Kominek apc (solenoid) ma 3 wyjścia: obudowa kompresora, westgate, podciśnienie kolektora (za przepustnicą). Basic boost się nie zmienia, natomiast praca aktuarora opóźniana jest dzięki "oszukaniu" ciśnienia za kompresorem. Na czym to polega? c.d.n.

Przy wyłączonym apc kominek jest zamknięty i działa jak łącznik węży z kompresora i aktuatora. Patrząc od góry (dla orientacji, zawsze wyjściowa jest pozycja kierowcy w opisach) pierwszy z prawej (W) to aktuator / westgate, środkowy - (C) obudowa kompresora, a lewy (K) - kolektor.

Jest jeszcze EVC - nie opisany

Mniemam iż MBR oznacza - manual boost regulator (lub coś w tym stylu) zaś APC to automatic performance control :D

mac1us, coś tam napsuł :lalala: ???
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2011, 08:35   

A mi 16vt się znudziło i za dużo paliło więc założę sobie 2,0 8v z Tempry i będę śmigał :lol: .
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2011, 15:08   

JAM_BELFEGOR, spoko, spoko. złoży się silnik, wyspawa kolektor, wsadzi się EBC jakieś. może wjadą większe wtryski.
Na razie czekamy na tłoki.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2011, 15:23   

No to czekam nie cierpliwie :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
p_r_z_e_m_k_o 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 355
Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-10-2011, 15:40   

mac1us napisał/a:
A mi 16vt się znudziło i za dużo paliło więc założę sobie 2,0 8v z Tempry i będę śmigał :lol: .


Załóż 2.0 8v z AR 155 to będziesz śmigał szybciej :D
_________________
Tipo 1,9 Tds - Mariana :)
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-10-2011, 19:23   

mac1us napisał/a:
A mi 16vt się znudziło i za dużo paliło więc założę sobie 2,0 8v z Tempry i będę śmigał :lol: .

To był taki żarcik ...
Silnik 2,0 16VT wypluł uszczelkę pod głowicą , a po otwarciu okazało się jeszcze , że tłoki mają 0,4 mm luzu . Więc faktycznie do Delty zawędruje silnik z Tempry , która miała być tylko dawcą napędów 4x4 .
I kolejność prac trochę się zmienia : najpierw reanimacja silnika , dopiero potem napęd na cztery łapy .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-10-2011, 22:40   

niestety tak to już bywa.
pisaliśmy sobie z Maćkiem o silniku.
Cóż zrobić, kupno silnika używanego tak może się skończyć. Niestety..
Złóżcie go raz a porządnie, żeby później coś się nie wysrało. j.w :doubt:

Edit.
Przyszły tłoki.
Na razie takie zdjęcie, odebrane będą w sobotę. Może uda się cyjnąć fotkę.
Mam nadzieję, że nie obrazicie się że zdjęcia internetowe ;D

_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load