|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo Ottovalvole HF Turbo |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-05-2011, 22:57
|
|
|
pewnie next zlot wchodzi w grę
niestety choroby wieku dziecięcego mnie nie ominąć.
A to dymienie spreżarki, stąd wymiana na inną, a to jaja z zapłonem.
Wymieniłem pompę paliwa na wydajniejszą, zaczęły się szopki..przerywania, mega ubogość mieszanki.
Okazało się, że ze starości wężyk łączący pompę paliwa z górną częścią kosza się poddał, pomógł mu wiek i ciśnienie robocze nowej pompy.
Teraz silnik ewidentnie jest dolany paliwem, wcześniej widać pompa nie domagała..
Zaczęło mi też kapać olejem, dziś leżałem pod samochodem, wyszło że spływ oleju do miski się zdupił/rozszczelnił. Należy się nowy wąż.
itd. itp |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-09-2011, 23:38
|
|
|
OMG było co poczytać........kawał dobrej roboty...WŁOSKI TEMPERAMENT POLSKA PRECYZJA.Szacun:] |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-09-2011, 22:40
|
|
|
Dzięki,
niestety na tę chwilę auto stoi... w warsztacie, a w zasadzie na placu.
borykałem się od dawna, prawie początku z przedmuchami, dymieniem/dmuchaniem z odmy.
w połączeniu ze sprawdzaniem czy zawór MBC jest zjebany (a był) popsuł/y się tłoki.
Sądzę, że trochę pecha w tym jest, a i również sporo uporu i braku chęci.
Mianowicie: silnik złożony został na starych seryjnych tłokach, które były sprawne, okrągłe, ale km miały trochę zrobione.
Były nadgryzione na pewno zębem czasu, i się zemściło.
Składane tak było, bo tak zażyczył sobie składający. Nie chciał słyszeć o innych tłokach, no chyba że ori - które są nie dostępne, szukałem z miesiąc.
Tak więc, czekam na zdjęcie czapki i dokładne oględziny.
Pacjent będzie żył na pewno, włożymy najprawdopodobniej mocniejsze. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-09-2011, 18:59
|
|
|
Reanimuj Tipolota, w razie czego dawaj znaki tłoki wiszą na ścianie ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-09-2011, 21:14
|
|
|
Jakieś nowe wieści? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-09-2011, 18:27
|
|
|
Raku napisał/a: | silnik ciągle został otworzony |
Kee |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-10-2011, 07:57
|
|
|
Zalany ze smutku bylem jak to pisalem;)
Aktualnie silnik zostal juz otwarty, nie mam szczescia, polki w dwoch tlokach.
Zamowione sa nowe-inne:)
Prawdopodobne jest, ze tak sie stalo z powodu konstrucji kolektora ssacego.
Bedzie zbudowany nowy, nawet jezeli teoria ww. jest nietrafiona, to nowy kolektor pozwoli na lepsze dotlenienie silnika, lepsza reakcje na gaz, lepsze przeplywy czy wzgledy wizualne.
Tloki sie popsuly bez powodowania strat w gladziach cylindrow ani panewkach, wale.
Bedzie dzialac:) |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-10-2011, 09:47
|
|
|
Raku napisał/a: | Prawdopodobne jest, ze tak sie stalo z powodu konstrucji kolektora ssacego. |
Raku, jak kolektor ssący mógł uszkodzić lub wpłynąć na uszkodzenia tłoka?
Raku napisał/a: | Aktualnie silnik zostal juz otwarty, nie mam szczescia, polki w dwoch tlokach. | Nie bardzo tego rozumiem co to są "polki" na tłokach?
P.S: Tylko żebyś nie odbierał pytań złośliwie, ja dopiero wchodzę w temat więc mam prawo nie wiedzieć zadaje je całkiem poważnie. Może w przyszłości uratujesz inny silnik |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-10-2011, 13:07
|
|
|
Otoz polki w tlokach, to te rowki w ktorych sa pierscienie.
Konstrukcja kolektora moze wplywac tak, ze nie rowno dostaje sie powietrze do poszczegolnych komor spalania.
Ilosc paliwa byla dla kazdego cylindra taka sama, ale powietrza juz nie. Co za tym idzie bylo ubozej i kabum.
To tak moze wygladac. Czy bylo u mnie?
Mozliwe, ale nie tylko przez to.
U mnie doszedl zepsuty zawor MBC, jak go sprawdzalem silnik doznal krotkotrwale duze doladowanie bez korekcji paliwa.
Mimo to nie bylo spalania stukowego, wielkiego egt, czy strasznie wysokiego afr'u. Poprostu pekly, odpadly polki;)
Coz znalazlem najslabsze ogniwo.
Najgorsze sa dwie rzeczy.
Pierwsza- nie chec mechanika na skladanie silnika na nowych innych tlokach niz oryginal 1.6T. Mysle ze ich wiek pasowanie itd sporo mialo do powiedzenia przy awarii.
Druga- ze w ch.. musialem czekac na termin w warsztacie. Jak rozebrane,zdiagnozowane to z miesiac i bedzie jezdzic:) |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-10-2011, 15:13
|
|
|
Raku napisał/a: | U mnie doszedl zepsuty zawor MBC, jak go sprawdzalem silnik doznal krotkotrwale duze doladowanie bez korekcji paliwa. | Jak to działa? Czy ilość paliwa nie jest bezpośrednio korygowana przez wtryski (a raczej komputer który nimi steruje)?
Raku, jak coś znowu napsujesz to rób zdjęcia Mam nadzieje że uporasz się z problemem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-10-2011, 15:35
|
|
|
koryguje, ale nie do aż takich wartości.
Sterownik, seryjny, ma korekcje po wielu zmiennych. Od temperatury po ciśnienie atmosferyczne np.
Mój takich nie ma, bo nie ma takiej potrzeby. Mówiąc bez korekcji, rozumiem bez strojenia.
W seryjnych kompach jest dużo różnych opcji bo mają być niejako idiotoodporne. Mój komputer ma spełniać zadanie, nie myśleć
Poza tym żaden komputer nie da sobie rady ze zdwojoną ilością powietrza. Jestem pewny że nawet wtrysków by zabrakło do takich akcji
Mbc wpiete miedzy aktuator w turbo a kolektor ssący, pozwala na późniejsze otwarcie wastegata, co za tym idzie zwiększa się ciśnienie doładowania.
U mnie się zawiesił czy coś, i w ogóle nie zmieniał nic. ciągle 1,2b w peaku i opadało później.
Jak zdjąłem mu wężyk to turbo pompowało 2b+ nie wiem ile dokładnie bo na 2b kończy się wskaźnik a laptopa nie miałem podłączonego.
Długo by rozprawiać nad tym.
Zdjęcia będą z czasem
Zrób sobie porządnie 16v, będziesz spokojny i zadowolony |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-10-2011, 21:10
|
|
|
Raku, aż sobie musiałem wy googlować nie które hasła jakimi rzuciłeś
Raku napisał/a: | Mbc wpiete miedzy aktuator w turbo a kolektor ssący, pozwala na późniejsze otwarcie wastegata, co za tym idzie zwiększa się ciśnienie doładowania. | hmmm... ale tam nie ma co się zawieszać, o ile mi wiadomo to zwykła zwężka ustawiana ręcznie by opóźnić jak sam napisałeś otwarcie obejścia turbiny po stronie spalin. Myślałeś o elektronicznej wersji MBC? to się chyba nazywa APC i jest bardziej rozbudowane bo steruje tym już podciśnienie z kolekta właśnie żeby zapobiec takim wypadkom. Kiedyś na jakimś forum saba mi się takie cudo o oczy obiło, choć mogę się mylić turbo to nie jest moja mocna strona.
** Dodano: 05-10-2011, 22:35 **
http://web.inter.nl.net/u...-europe/apc.htm |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-10-2011, 21:36
|
|
|
Reguluje się przez naprężenie sprężyny, większe ciśnienie musi naprzeć żeby puścił powietrze dalej - na aktuator i on wtedy otwiera klapkę po stronie spalin, ble ble ble
APC, EBC różnie mówią na to.
W serii takie coś siedzi we wszystkich doładowanych silnikach.
Myślałem, i będę wkładał być może najzwyklejsze n75 z vw.
To są elektrozawory, które działają na podobnej zasadzie jak silniki krokowe, z tym że częstotliwością pracy steruje komp.
W takim przypadku, zależnie od kompa, można sterować doładowaniem płynnie, w zależności od biegu, obrotów etc.
Miałem to zrobić w 2gim etapie prac nad samochodem,
wymiana tłoków nie była brana pod uwagę.
chciałeś krwi, to masz
to akurat tłok z mojej 16v, ale z 8vT wygląda tak samo
wydaje mi się, że to bardziej sprawa zmęczenia materiału.
Ale nowy kolektor na pewno poprawi przepływy, reakcję na gaz, napełnianie i stajla |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-10-2011, 22:20
|
|
|
Raku napisał/a: | Miałem to zrobić w 2gim etapie prac nad samochodem,
wymiana tłoków nie była brana pod uwagę. |
Mam to samo, miałem coś zrobić w 2gim etapie i też nie brałem pod uwagę, że będę musiał wymieniać tłoki i również będę musiał czekać na kasę i czas. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2011, 08:23
|
|
|
Raku napisał/a: | chciałeś krwi, to masz | eee... stara krew chciałem nowej
Taki opis znalazłem na forum saab'a:
MBR.
Ręcznie określamy, jakie ma być doładowanie. Proste są z 2 wejściami i śrubą ograniczającą przepływ. Wstania się wprost pomiędzy aktuator i wyjście z kompresora. Zwężenie przelotu śrubą ogranicza ciśnienie prące na membranę aktuatora, więc później (przy wyższym doładowaniu) dopchnie go, otwierając westgate. W zasadzie jest to nieco wygodniejsze sterowanie basic boostem. Nie polecam. Bardziej rozwinięte mbr-y mają trzecie wyjście do podciśnienia z kolektora dolotowego, przez co przypominają apc. Nie mam z nimi doświadczenia i tyle na ich temat tu starczy.
APC.
Elektroniczne sterowanie zaworem pomiędzy westgatem a wyjściem z kompresora. Kominek apc (solenoid) ma 3 wyjścia: obudowa kompresora, westgate, podciśnienie kolektora (za przepustnicą). Basic boost się nie zmienia, natomiast praca aktuarora opóźniana jest dzięki "oszukaniu" ciśnienia za kompresorem. Na czym to polega? c.d.n.
Przy wyłączonym apc kominek jest zamknięty i działa jak łącznik węży z kompresora i aktuatora. Patrząc od góry (dla orientacji, zawsze wyjściowa jest pozycja kierowcy w opisach) pierwszy z prawej (W) to aktuator / westgate, środkowy - (C) obudowa kompresora, a lewy (K) - kolektor.
Jest jeszcze EVC - nie opisany
Mniemam iż MBR oznacza - manual boost regulator (lub coś w tym stylu) zaś APC to automatic performance control
mac1us, coś tam napsuł ??? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2011, 08:35
|
|
|
A mi 16vt się znudziło i za dużo paliło więc założę sobie 2,0 8v z Tempry i będę śmigał . |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2011, 15:23
|
|
|
No to czekam nie cierpliwie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-10-2011, 15:40
|
|
|
mac1us napisał/a: | A mi 16vt się znudziło i za dużo paliło więc założę sobie 2,0 8v z Tempry i będę śmigał . |
Załóż 2.0 8v z AR 155 to będziesz śmigał szybciej |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-10-2011, 19:23
|
|
|
mac1us napisał/a: | A mi 16vt się znudziło i za dużo paliło więc założę sobie 2,0 8v z Tempry i będę śmigał . |
To był taki żarcik ...
Silnik 2,0 16VT wypluł uszczelkę pod głowicą , a po otwarciu okazało się jeszcze , że tłoki mają 0,4 mm luzu . Więc faktycznie do Delty zawędruje silnik z Tempry , która miała być tylko dawcą napędów 4x4 .
I kolejność prac trochę się zmienia : najpierw reanimacja silnika , dopiero potem napęd na cztery łapy . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-10-2011, 22:40
|
|
|
niestety tak to już bywa.
pisaliśmy sobie z Maćkiem o silniku.
Cóż zrobić, kupno silnika używanego tak może się skończyć. Niestety..
Złóżcie go raz a porządnie, żeby później coś się nie wysrało. j.w
Edit.
Przyszły tłoki.
Na razie takie zdjęcie, odebrane będą w sobotę. Może uda się cyjnąć fotkę.
Mam nadzieję, że nie obrazicie się że zdjęcia internetowe
|
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|