Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wam odpalają ? ;)
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-02-2012, 13:26   

palidzojnt221, 30A na rozruch nie wystarczy :P
a jesli piszesz, że ciągnik na tym odpalisz, a auto nie da rady to byc może masz rozrusznik zwalony. pisałem o tym wyżej jak w rozruszniku masz zdeformowane tulejki to rozrusznik nie ma siły kręcić ( sprawia to wrażenie jakby akumulator był słaby, a to rozrusznik nie ma siły )
wiki1982, tak z ciekawości to co to za olej ? nie przypadkiem lotos 15w40 ? :D
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-02-2012, 14:32   

KrzychuB napisał/a:
palidzojnt221, weż podskocz do jakiego warsztatu i niech Ci sprawdzą aku, to może z 5 zł będzie kosztować ;)

Za 5 zl to w warsztacie nic nie zrobisz-takie ceny nie istnieja.Poza tym nie ma sensu sprawdzac w warsztacie bo najlepszym sprawdzianem to jest zdecydowanie zima.Bo co Ci po parametrach z warsztatu skoro nie wiesz jakie jest zapotrzebowanie na prad w konkretnym silniku.To czy pali od strzala czy musi dluzej pokrecic tez ma znaczenie.
Profesjonalny test akumulatora trwa kilkadziesiat godzin podczas ktorego sa monitorowane wszystkie parametry i co najwazniejsze akumulator umieszcza sie w okreslonej temperaturze.Jesli aku nie kreci dobrze a rozrusznik i ladowanie ok to co tu badac tym bardziej ze wiekszosc akumulatorow obecnie to bezobslugowe baterie. Jedyne co pozostaje to akumulator wymienic i tyle skoro ciagle jest ladowany i brakuje pradu do rozruchu.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-02-2012, 15:20   

shagger78 napisał/a:
Za 5 zl to w warsztacie nic nie zrobisz-takie ceny nie istnieja

Weż mnie nie denerwuj, pisze jak jest u mnie. Nawet za free to sprawdzą jak się tafii.

palidzojnt221 jedź i sprawdź, pokaże Ci to ile ma Twój aku mocy w rzeczywistości :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-02-2012, 15:49   

Leśniczy, shagger78, KrzychuB, na razie to zobacze co sie bedzie działo jutro rano, na razie sie ładują akumulatorki i beda jeszcze przez całą noc w cieple, mój problem z nieodpalanie nie lezy raczej po stronie akumulatora i rozrusznika, mimo że słabo kręci to co jakis czas zapala ale od razu gaśnie, wyczytałem że to moze byc wina kostki stacyjki(podobno częsta przypadłośc golfa)
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-02-2012, 17:21   

Leśniczy napisał/a:
nie przypadkiem lotos 15w40 ?
hehe, widze, ze sie uparles na ten olej :) ja na takim przejezdzilem 63 tys km, czyli caly okres jak mialem biala omege :) i szczerze Ci powiem ze mrozy nie mrozy i nigdy nic mu sie nie stalo, nie zamarzl itp. :) szczerze powiem, ze w bialej to w ogole chyba z raz olej zmienilem, a pozniej tylko dolewalem i tak sprzedalem :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-02-2012, 18:26   

maniutek napisał/a:
hehe, widze, ze sie uparles na ten olej :)


No właśnie też zauważyłem, że Leśniczy jest uprzedzony do olei mineralnych jako takich, a do lotosa to już szczególnie :lalala:
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-02-2012, 18:33   

shwax, No bo ma rację. Ja wczoraj nie odpaliłem auta poprzez zamarznięcie oleju w misce. Pomogło wstawienie na 10 min do garażu ciepłego i wtedy odpaliłem nawet bez ładowania akumulatora. Po jutrze zmieniam ten badziewny olej na Mobila 10w40.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2012, 20:44   

Lasgo07, ja mam mobila 10w40. Ma ok 5 miesięcy. Wiadomo ciut ciężej kręci silnikiem, ale to normalne przy tej temp. Wiadomo najgorzej pierwszy ruch, ale żeby sie blokował rozrusznik lub żeby nie odpalił - nigdy :)
Nie gęstnieje aż tak, bo juz po pierwszym ruchu rozrusznikiem czuć różnice-bardzo szybko się robi "rzadki ?".
Śmiało mogę polecić.
     Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-02-2012, 21:00   

VEndriuV, kiedyś też go miałem i efekty były takie same jak u ciebie. Czyli po pierwszym kręceniu robił się rzadki. Ale to miałem kiedyś w innym Tipolu. Także czeka mnie jak najszybsza wymiana bo mrozy mają jeszcze pobyć u nas. A wiadomo szkoda silnika katować i na siłę próbować odpalać. Tym sposobem zaraz zarżnę rozrusznik

** Dodano: 06-02-2012, 21:01 **
VEndriuV napisał/a:
ciut ciężej kręci silnikiem
u mnie prawie wcale nie kręci. A wiadomo iskra musi być porządna aby odpalił przy takim mrozie.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-02-2012, 21:13   

KrzychuB, w bieszczadach -22 idź probuj czy ci zapali, bo U was nie CIEPLEJ!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-02-2012, 21:20   

shagger78, w każdym sklepie z akumulatorami, sprawdzą ci akumulator i często bezpłatnie. nie trzeba robić kilkugodzinnych testów ... gośc zapina ci miernik, który symuluje obciążenie 100A ( lub więcej ) bo tyle może pobrać benzyniak na rozruch i w czasie tego obciążenia sprawdzane jest napięcie jeśli kucnie poniżej 8-9v to akumulator jest do wymiany ... mogę się jedynie zgodzić, że aku w czasie testów powinien być naładowany i nie zmarznięty.
więc jesli kolega naładuje akumulator, wsadzi do auta, odpali i pojedzie sprawdzić to jak najbardziej dostanie wiarygodny pomiar.

shwax napisał/a:

No właśnie też zauważyłem, że Leśniczy jest uprzedzony do olei mineralnych jako takich, a do lotosa to już szczególnie :lalala:

nie jestem cięty na minerały bo sam na mineralnym castrolu i to tym marketowym przelatałem fiatem 50 000km ( wlewałem inne i szybko wracałem do castrola )
jedynie zastrzeżenia mam do lotosa, nie będę pisał dlaczego bo to nie ten temat :P
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-02-2012, 21:29   

kamilsitek1983 napisał/a:
KrzychuB, w bieszczadach -22 idź probuj czy ci zapali, bo U was nie CIEPLEJ!

Ja mam cieplej troszku więc bez obaw, za to śnieg nawala cały czas :P
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-02-2012, 21:38   

U NAS TEZ WALIIIIIII;)
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-02-2012, 21:41   

kamilsitek1983, nie pisz Caps Lockiem bo Cię uduszą :P

Ja rano będę odpalał, więc się okaże ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-02-2012, 21:44   

Sory mrozy trzymaja!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-02-2012, 21:47   

Lasgo07 napisał/a:
Ja wczoraj nie odpaliłem auta poprzez zamarznięcie oleju w misce.


Przy jakiej temperaturze? Pytam z ciekawości, bo jeszcze nie miałem takiego przypadku, a już drugą zimę jeżdżę na mineralnym i odpalał zawsze nawet w najcięższe mrozy. Fakt, czasem potrzebował 2-3 prób (szczególnie po całej nocy "pod chmurką"), ale zawsze dał radę.

Leśniczy rozumiem, domyślam się dlaczego i po części zgadzam się, ale zostawmy to już, nie róbmy więcej OT ;)
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-02-2012, 22:54   

Mam takie same zdanie jak kolega Lesniczy odnosnie olei mineralnych.Odpalic odpali ale po co zarzynac sobie silnik takim gestym olejem,meczyc rozrusznik i akumulator z powodu oleju.Czasy mineralnych juz minely i jedynym rozsadnym na takie warunki to 10W40.Ja tylko mobil uzywam.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2012, 11:46   

Ja jestem zmuszony od jakis 2 tygodni przemieszczac sie regata 2.0 16v, bo mam niesprawna pompe paliwa w pandzie 4x4, gaz mam w pandzie zakladany w grudniu 2011 i nawet panda zapala na gazie przy minus 22:) ale popracuje kolo minuty i zamarza reduktor i filterek gazu ,wiec jak jest ponizej minus 10{ do minus 10 pale i smigam panda}a musze koniecznie jechac to odpalam regate. Olej mam 10w60 akumulator z lipca 2011, auto zawsze zapala.

Co do oliwy mineralnej w zimie to dwaj moi znajomi wlasnie odpalajac na mineralu 15w w zimie przy mrozach ponizej 20 poukrecali w silnikach dohc{ fiat 132 i f125p z silnikiem 2.0 z argenty} wielokliny na pompie oleju:) Ale to byly starszej konstrukcji dohc , z pompa oleju napedzana dosc cienkim wieloklinem z walka pomocniczego, pompy oleju napedzane bezposrednio z walu w nowszych dohc nie da sie w ten sposob uszkodzic.

Sprawa jest prosta, w instrukcji obslugi kazdego fiata jest pod koniec rozpiska jaki olej jest zalecany do jakiej temperatury i tyle, nikt nie bedzie madrzejszy niz fabryka:) a jak stara sie byc to potem w lecie zbiera panewki z misy i sie dziwi czemu 20 letni silnik palony na galaretce z gumimisiow zamiast oleju wysral panewy
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-02-2012, 12:52   

moje auto ma prawie 270 tys przebiegu i jak był zalany olej mineralny to nie wleje półsyntetyka.
Na LOTOSIE przestałem jeździć jak sprzedałem malucha.Teraz jeżdżę na GM 15w40
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2012, 15:00   

Przepraszam za mały OT, ale juz nie moge czytac o tych olejach w zimie, więc też coś o nich napiszę :D
Klasa lepkościowa nie ma wiele wspólnego z temp. płynięcia. Są oleje 10W40 które są w pełni produkowane na bazie mineralnej. Są oleje 15W40 które mają temp. płynięcia -36 stopni jak i oleje 10W40 które mają temp. płynięcia -26 stopni.
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-02-2012, 15:13   

Może komuś sie przyda ;)

http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/

pomoże to tez w przyszłym doborze oleju ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-02-2012, 16:53   

egon, dobra stronka :)

coś dla właścicieli diesli, bo parę stron wcześniej było o tym ....ktoś tam się upierał, że ropa ma spełniać euro normy dzięki czemu nie ma prawa zamarznąć w naszych warunkach ....
według europejskich norm standardowe paliwa diesla na stacjach mają wytrzymywać -20C, a te "lepsiejsze" typu ultimate czy dieselgold mogą wytrzymać do -32C ... więc generalnie jak ktoś leje zwykłego diesla to niech nie będzie w szoku jak przy -25 nie odpali :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-02-2012, 16:58   

Leśniczy napisał/a:
więc generalnie jak ktoś leje zwykłego diesla to niech nie będzie w szoku jak przy -25 nie odpali :)
o tym przekonałem się kilka dni temu. Z samego rana po nocce -23'c renia załapała za pierwszym króciutkim strzałem, ale przez dobre 5 minut jego praca była bardzo chaotyczna. Auto nowe (10tyś km), olej Elf 5W40, zatankowana zwykłym dieslem na Shellu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-02-2012, 20:13   

Zależy jeszcze jaka stacja i jakie paliwo. Generalnie u mnie na stacji są dwa rodzaje Diesla. Zwykły zimowy wytrzymuje do -28 stopni. Drugi to mieszanka zwykłego z arktycznym który wytrzymuje do -35 stopni. I powiem szczerze że odkąd stacja funkcjonuje to nie było żadnych reklamacji że ktoś nie mógł odpalić auta. Ludzie nawet dodatków nie dolewają i jeżdzą ciesząc się dobrym paliwem za rozsądną cenę ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-02-2012, 21:36   

Lasgo07 napisał/a:
Drugi to mieszanka zwykłego z arktycznym który wytrzymuje do -35 stopni.


jaka to stacja ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load