Jak wam odpalają ? ;) |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2012, 13:26
|
|
|
palidzojnt221, 30A na rozruch nie wystarczy
a jesli piszesz, że ciągnik na tym odpalisz, a auto nie da rady to byc może masz rozrusznik zwalony. pisałem o tym wyżej jak w rozruszniku masz zdeformowane tulejki to rozrusznik nie ma siły kręcić ( sprawia to wrażenie jakby akumulator był słaby, a to rozrusznik nie ma siły )
wiki1982, tak z ciekawości to co to za olej ? nie przypadkiem lotos 15w40 ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2012, 14:32
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | palidzojnt221, weż podskocz do jakiego warsztatu i niech Ci sprawdzą aku, to może z 5 zł będzie kosztować |
Za 5 zl to w warsztacie nic nie zrobisz-takie ceny nie istnieja.Poza tym nie ma sensu sprawdzac w warsztacie bo najlepszym sprawdzianem to jest zdecydowanie zima.Bo co Ci po parametrach z warsztatu skoro nie wiesz jakie jest zapotrzebowanie na prad w konkretnym silniku.To czy pali od strzala czy musi dluzej pokrecic tez ma znaczenie.
Profesjonalny test akumulatora trwa kilkadziesiat godzin podczas ktorego sa monitorowane wszystkie parametry i co najwazniejsze akumulator umieszcza sie w okreslonej temperaturze.Jesli aku nie kreci dobrze a rozrusznik i ladowanie ok to co tu badac tym bardziej ze wiekszosc akumulatorow obecnie to bezobslugowe baterie. Jedyne co pozostaje to akumulator wymienic i tyle skoro ciagle jest ladowany i brakuje pradu do rozruchu. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 06-02-2012, 15:20
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Za 5 zl to w warsztacie nic nie zrobisz-takie ceny nie istnieja |
Weż mnie nie denerwuj, pisze jak jest u mnie. Nawet za free to sprawdzą jak się tafii.
palidzojnt221 jedź i sprawdź, pokaże Ci to ile ma Twój aku mocy w rzeczywistości |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2012, 15:49
|
|
|
Leśniczy, shagger78, KrzychuB, na razie to zobacze co sie bedzie działo jutro rano, na razie sie ładują akumulatorki i beda jeszcze przez całą noc w cieple, mój problem z nieodpalanie nie lezy raczej po stronie akumulatora i rozrusznika, mimo że słabo kręci to co jakis czas zapala ale od razu gaśnie, wyczytałem że to moze byc wina kostki stacyjki(podobno częsta przypadłośc golfa) |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2012, 17:21
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | nie przypadkiem lotos 15w40 ? | hehe, widze, ze sie uparles na ten olej ja na takim przejezdzilem 63 tys km, czyli caly okres jak mialem biala omege i szczerze Ci powiem ze mrozy nie mrozy i nigdy nic mu sie nie stalo, nie zamarzl itp. szczerze powiem, ze w bialej to w ogole chyba z raz olej zmienilem, a pozniej tylko dolewalem i tak sprzedalem |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-02-2012, 18:26
|
|
|
maniutek napisał/a: | hehe, widze, ze sie uparles na ten olej |
No właśnie też zauważyłem, że Leśniczy jest uprzedzony do olei mineralnych jako takich, a do lotosa to już szczególnie |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2012, 18:33
|
|
|
shwax, No bo ma rację. Ja wczoraj nie odpaliłem auta poprzez zamarznięcie oleju w misce. Pomogło wstawienie na 10 min do garażu ciepłego i wtedy odpaliłem nawet bez ładowania akumulatora. Po jutrze zmieniam ten badziewny olej na Mobila 10w40. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2012, 20:44
|
|
|
Lasgo07, ja mam mobila 10w40. Ma ok 5 miesięcy. Wiadomo ciut ciężej kręci silnikiem, ale to normalne przy tej temp. Wiadomo najgorzej pierwszy ruch, ale żeby sie blokował rozrusznik lub żeby nie odpalił - nigdy
Nie gęstnieje aż tak, bo juz po pierwszym ruchu rozrusznikiem czuć różnice-bardzo szybko się robi "rzadki ?".
Śmiało mogę polecić. |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2012, 21:00
|
|
|
VEndriuV, kiedyś też go miałem i efekty były takie same jak u ciebie. Czyli po pierwszym kręceniu robił się rzadki. Ale to miałem kiedyś w innym Tipolu. Także czeka mnie jak najszybsza wymiana bo mrozy mają jeszcze pobyć u nas. A wiadomo szkoda silnika katować i na siłę próbować odpalać. Tym sposobem zaraz zarżnę rozrusznik
** Dodano: 06-02-2012, 21:01 **
VEndriuV napisał/a: | ciut ciężej kręci silnikiem | u mnie prawie wcale nie kręci. A wiadomo iskra musi być porządna aby odpalił przy takim mrozie. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-02-2012, 21:13
|
|
|
KrzychuB, w bieszczadach -22 idź probuj czy ci zapali, bo U was nie CIEPLEJ! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2012, 21:20
|
|
|
shagger78, w każdym sklepie z akumulatorami, sprawdzą ci akumulator i często bezpłatnie. nie trzeba robić kilkugodzinnych testów ... gośc zapina ci miernik, który symuluje obciążenie 100A ( lub więcej ) bo tyle może pobrać benzyniak na rozruch i w czasie tego obciążenia sprawdzane jest napięcie jeśli kucnie poniżej 8-9v to akumulator jest do wymiany ... mogę się jedynie zgodzić, że aku w czasie testów powinien być naładowany i nie zmarznięty.
więc jesli kolega naładuje akumulator, wsadzi do auta, odpali i pojedzie sprawdzić to jak najbardziej dostanie wiarygodny pomiar.
shwax napisał/a: |
No właśnie też zauważyłem, że Leśniczy jest uprzedzony do olei mineralnych jako takich, a do lotosa to już szczególnie |
nie jestem cięty na minerały bo sam na mineralnym castrolu i to tym marketowym przelatałem fiatem 50 000km ( wlewałem inne i szybko wracałem do castrola )
jedynie zastrzeżenia mam do lotosa, nie będę pisał dlaczego bo to nie ten temat |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 06-02-2012, 21:29
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | KrzychuB, w bieszczadach -22 idź probuj czy ci zapali, bo U was nie CIEPLEJ! |
Ja mam cieplej troszku więc bez obaw, za to śnieg nawala cały czas |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-02-2012, 21:38
|
|
|
U NAS TEZ WALIIIIIII;) |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-02-2012, 21:44
|
|
|
Sory mrozy trzymaja! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-02-2012, 21:47
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Ja wczoraj nie odpaliłem auta poprzez zamarznięcie oleju w misce. |
Przy jakiej temperaturze? Pytam z ciekawości, bo jeszcze nie miałem takiego przypadku, a już drugą zimę jeżdżę na mineralnym i odpalał zawsze nawet w najcięższe mrozy. Fakt, czasem potrzebował 2-3 prób (szczególnie po całej nocy "pod chmurką"), ale zawsze dał radę.
Leśniczy rozumiem, domyślam się dlaczego i po części zgadzam się, ale zostawmy to już, nie róbmy więcej OT |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2012, 22:54
|
|
|
Mam takie same zdanie jak kolega Lesniczy odnosnie olei mineralnych.Odpalic odpali ale po co zarzynac sobie silnik takim gestym olejem,meczyc rozrusznik i akumulator z powodu oleju.Czasy mineralnych juz minely i jedynym rozsadnym na takie warunki to 10W40.Ja tylko mobil uzywam. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 11:46
|
|
|
Ja jestem zmuszony od jakis 2 tygodni przemieszczac sie regata 2.0 16v, bo mam niesprawna pompe paliwa w pandzie 4x4, gaz mam w pandzie zakladany w grudniu 2011 i nawet panda zapala na gazie przy minus 22:) ale popracuje kolo minuty i zamarza reduktor i filterek gazu ,wiec jak jest ponizej minus 10{ do minus 10 pale i smigam panda}a musze koniecznie jechac to odpalam regate. Olej mam 10w60 akumulator z lipca 2011, auto zawsze zapala.
Co do oliwy mineralnej w zimie to dwaj moi znajomi wlasnie odpalajac na mineralu 15w w zimie przy mrozach ponizej 20 poukrecali w silnikach dohc{ fiat 132 i f125p z silnikiem 2.0 z argenty} wielokliny na pompie oleju:) Ale to byly starszej konstrukcji dohc , z pompa oleju napedzana dosc cienkim wieloklinem z walka pomocniczego, pompy oleju napedzane bezposrednio z walu w nowszych dohc nie da sie w ten sposob uszkodzic.
Sprawa jest prosta, w instrukcji obslugi kazdego fiata jest pod koniec rozpiska jaki olej jest zalecany do jakiej temperatury i tyle, nikt nie bedzie madrzejszy niz fabryka:) a jak stara sie byc to potem w lecie zbiera panewki z misy i sie dziwi czemu 20 letni silnik palony na galaretce z gumimisiow zamiast oleju wysral panewy |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-02-2012, 12:52
|
|
|
moje auto ma prawie 270 tys przebiegu i jak był zalany olej mineralny to nie wleje półsyntetyka.
Na LOTOSIE przestałem jeździć jak sprzedałem malucha.Teraz jeżdżę na GM 15w40 |
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 15:00
|
|
|
Przepraszam za mały OT, ale juz nie moge czytac o tych olejach w zimie, więc też coś o nich napiszę
Klasa lepkościowa nie ma wiele wspólnego z temp. płynięcia. Są oleje 10W40 które są w pełni produkowane na bazie mineralnej. Są oleje 15W40 które mają temp. płynięcia -36 stopni jak i oleje 10W40 które mają temp. płynięcia -26 stopni. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 16:53
|
|
|
egon, dobra stronka
coś dla właścicieli diesli, bo parę stron wcześniej było o tym ....ktoś tam się upierał, że ropa ma spełniać euro normy dzięki czemu nie ma prawa zamarznąć w naszych warunkach ....
według europejskich norm standardowe paliwa diesla na stacjach mają wytrzymywać -20C, a te "lepsiejsze" typu ultimate czy dieselgold mogą wytrzymać do -32C ... więc generalnie jak ktoś leje zwykłego diesla to niech nie będzie w szoku jak przy -25 nie odpali |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2012, 16:58
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | więc generalnie jak ktoś leje zwykłego diesla to niech nie będzie w szoku jak przy -25 nie odpali | o tym przekonałem się kilka dni temu. Z samego rana po nocce -23'c renia załapała za pierwszym króciutkim strzałem, ale przez dobre 5 minut jego praca była bardzo chaotyczna. Auto nowe (10tyś km), olej Elf 5W40, zatankowana zwykłym dieslem na Shellu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-02-2012, 20:13
|
|
|
Zależy jeszcze jaka stacja i jakie paliwo. Generalnie u mnie na stacji są dwa rodzaje Diesla. Zwykły zimowy wytrzymuje do -28 stopni. Drugi to mieszanka zwykłego z arktycznym który wytrzymuje do -35 stopni. I powiem szczerze że odkąd stacja funkcjonuje to nie było żadnych reklamacji że ktoś nie mógł odpalić auta. Ludzie nawet dodatków nie dolewają i jeżdzą ciesząc się dobrym paliwem za rozsądną cenę |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-02-2012, 21:36
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Drugi to mieszanka zwykłego z arktycznym który wytrzymuje do -35 stopni. |
jaka to stacja ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|