Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wam odpalają ? ;)
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2012, 19:23   

Moj 2.0 zawsze palil bez problemu.Bylo -27 i odpalalem jako nieliczny na ulicy wiec -13 mu nie straszne.Wczoraj wlasnie mialem problem z drzwiami tylnymi.Otworzylem i juz zamek nie chcial zlapac bo nalozylem tam kiedys smaru a teraz juz jest za gesty.Pomoglo niewielkie podgrzanie.
Przed chwila probowalem mojego 1.6.Akumulator dosc przysiadl od mrozu-chyba wymienic trzeba choc ponoc roczny bosch silver ale ponoc kiepskie sa.Ledwo zakrecil ale zlapal i od razu chodzi bez problemu.
W 2.0 mam centre future o pojemnosci zaledwie 53h.Prawie tryeci rok i musye powiedziec dobre sa te centry.Jak bede kupowal to znowu taka.A Boscha jak znajde gwarancje na reklamacje.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-01-2012, 21:54   

VEndriuV Technicqll w małym sprayu, ale używałem też BOLL i spisywał się świetnie
http://www.ekwasek.pl/ind...ct&prod_id=1471


shagger78, miałem w tipo 2.0 boscha silvera i poddał się po 5 latach. zanim spiszesz swój na straty, wyjmij z auta weź w jakieś ciepłe miejsce ( +20C ) i ładuj cały dzień małym prądem ( 1A ) ... podejrzewam że odzyska sprawność
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2012, 23:13   

Mój przy -11 pod chmurką za pierwszym razem, ale bardzo ciężko kręci. Większy problem to zamek od kierowcy, bo muszę chwile pokombinować z nim, żeby drzwi się zamknęły.
     Moneta
 
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2012, 23:44   

Póki co bez problemu dwa razy podgrzanie świec i chodzi a raczej klekocze w końcu to rechot :D
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-01-2012, 00:07   

moj tez narazie bajka odpala,tylko z gosciny wrucilem na nogach,bo autko sie nie otworzylo,za oknem -17
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-01-2012, 00:09   

Leśniczy,Dwa razy juz go ladowalem do pelna-jeszcze jak cieplo bylo malym pradem prostownikiem automatycznym z mikroprocesorem do przywracania zycia akumulatorom.Nie jednemu juz ten prostownik pomogl ale temu widac juz nic nie pomoze.On kreci ale poprostu brakuje mu mocy i jak jest sprezanie to niemal staje rozrusznik i wtedy odpala.Tak bylo dzis choc co dzien odpalany a ladowanie idealne bo dopiero co alternator robilem bo kontrolka zazyla.Dostal tez nowy regulator MM.Akumulator ,,kiszka"i tyle.Znajomy ostatnio oddawal tez silvera na reklamacje po roku uzytkowania.Wiem ze powinny byc to dobre aku(tak myslalem) no ale...
A w 2.0 to jaki miales?Pojemnosc?Bo ja tylko 53 Ah-najwiekszy jaki sie miesci bo jest parownik blisko.Ale swietnie rade sobie daje.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
p_r_z_e_m_k_o 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 355
Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-01-2012, 03:52   

GT u mnie odpala tak samo jak przy +10 a dziś miałem -10. Jedyny problem to przymarzające szyby do uszczelki, ale tak to jest jak się chciało auto bez ramek :lalala:
_________________
Tipo 1,9 Tds - Mariana :)
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-01-2012, 00:41   

dzisiaj -9 stopni

_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
wiola 



Pomogła: 2 razy
Wiek: 64
Dołączyła: 05 Lut 2008
Posty: 379
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-01-2012, 19:31   

po dwóch dniach stania pod chmurką odpalił za drugim razem -14 ciężko ale odpalił (myślałam że nie odpali)
_________________
Lancia Lybra 1.9JTD Kombi 105km 2000rok
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-01-2012, 11:44   

Dziś -16 , przymulony ale za 1 razem :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-01-2012, 16:47   

Luczu, niby common rail, a zimny pracuje jak traktor :D
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-01-2012, 18:01   

Leśniczy, urok diesla :] na szczęście jak się trochę rozgrzeje jest już wszystko OK :D
pocieszające jest to że tdi chodzą i tak głośniej ;p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-01-2012, 20:48   

jak będzie -30 to ci którzy silnik zalali mineralnym olejem niech lepiej nie próbują odpalać :D
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-01-2012, 20:58   

Leśniczy, a to niby czemu, że zamarznie?
W tamtym roku były temperatury bliskie tej, którą podałeś a miałem olej mineralny i odpalałem.
W tym roku zalałem także mineralny i mam nadz., że nie będzie problemów z odpalaniem, których nie doświadczyłem tamtej zimy.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-01-2012, 21:59   

chyba mam mały problem ;d

_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-01-2012, 22:51   

tak z ciekawości to normalne, że zimny diesel trzyma 800obr ? w dieslach jest cos takiego jak ssanie ??

** Dodano: 30-01-2012, 22:57 **
kaminkrz, większość minerałów przy -20 przekracza próg płynięcia, tzn że przy -25 smok ciągnie coś w postaci galarety, a przy -30 podejrzewam że olej mineralny zamienia się w ciało stałe .....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2012, 23:13   

Oj nie do końca. Oleje mineralne przestają płynąć poniżej -30 stopni a krystalizują kilka stopni niżej. Przy tak niskich temp. najlepiej odpalic auto i dać mu popracować chwilę na biegu jałowym, żeby olej się upłynnił.
     Moneta
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-01-2012, 06:14   

W takim razie jestem spokojny, a autem po odpaleniu nigdy od razu nie jadę, nawet przy plusowych temperaturach musi chwilę popykać - powiedzmy minutę, a przy obecnych tak z pięć minut czekam.
BTW szkoda, że nie zastosowałem innego oleju o lepszych właściwościach, ale nie wiedziałem jaki był wcześniej, więc poszedłem w mineralny.
P.S. oby wątek o odpalaniu nie przerodził się w olejową gadaninę :lalala:
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 31-01-2012, 09:56   

Cytat:
P.S. oby wątek o odpalaniu nie przerodził się w olejową gadaninę :lalala:

Niema takiej opcji :P

Dziś w nocy -25 :sciana: rano termometr pokazał prawie -18 zakręcił jak muł ale od 1 razu :)
Ps. Pewnie drugi raz już by nie zakręcił :doubt:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-01-2012, 10:00   

elf mineralny przestaje płynąć przy -30
castrol -30
mobil -27
lotos -24
ogólnie rzecz biorąc ja przy -30 bym autem nie jeździł :P już nie chodzi tylko o olej, ale też o pozostałe płyny i ogólne "zdrowie" auta :)


:D

sorki za oftopa :P
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-01-2012, 16:36   

Leśniczy napisał/a:
ogólnie rzecz biorąc ja przy -30 bym autem nie jeździł :P już nie chodzi tylko o olej, ale też o pozostałe płyny i ogólne "zdrowie" auta :)


Myślę, że sama jazda nie jest jeszcze taka straszna dla auta, gorszy jest sam rozruch, szczególnie po bardzo mroźnej nocy, ale tutaj też ważne jest gdzie auto stoi. Jak ktoś ma ciepły garaż to wydaje mi się, że po odpaleniu, jak auto pochodzi chwile na jałowym to można spokojnie ruszać w trasę. Bez butowania oczywiście :) co do minerala, wiem o czym piszesz. Dzisiaj przy -16, po 2 dniach stania pod domem mój Tipo odpalił za 3. Dwie pierwsze próby jakby miał zaraz wyzionąć ducha i to mimo, że aku i rozrusznik sprawny 100%. U ojca zeszłej zimy też był ten problem, ale w tym roku zawędrował do auta półsyntetyk (silnik w dobrej kondycji, nie wiadomo czemu go ktoś katował na mineralce) i różnica w odpalaniu jest wyczuwalna :)

btw. niby MPS, czyli 2.6 benzyna, ale kurna ta czarna chmura to jak z diesla normalnie... przerażający widok :8O:
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-01-2012, 16:55   

No u mnie przy -15 na razie problemow nie ma i mam nadzieje, ze nie bedzie.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 31-01-2012, 17:20   

dzisiaj 2.5 h odpalałem dostawczego sprintera bez świec żarowych ... MASAKRA koniec końców taki, że aku podłączony pod prostownik jednocześnie pod akumulator samochodu ciężarowego + ogrzewanie opalarką filtra paliwa + samostart i z wielkim trudem zagadał. Temperatura -16.

A co do mojego bravo - nie wiem co jest grane ale coś nie halo. Dzisiaj właśnie - 16 - odpalam- pierwsze 2 próby kręci a po chwili rozrusznik strzela...;/ Później już kręcił normalnie ale odpalał jak traktor. Najpierw wszedł na 500 obr. i trzymałem go rozrusznikiem. Później dodałem gazu i ledwo co wszedł na obroty i odpalił. Podejrzewam dupiaty filtr paliwa lub samo paliwo. Ewentualnie świece żarowe. Aha ... po tym odpaleniu i przejechaniu 2 km zaświeciła się marchewa. Po południu jak wróciłem z trasy dalej się swieciła nie pomogło odłączenie aku. Się wkurzyłem i miałem już wizję zrąbanych wtrysków. W końcu depnąłem raz a porządnie i kontrolka zgasła :/ wtf?


Leśniczy napisał/a:
tak z ciekawości to normalne, że zimny diesel trzyma 800obr ? w dieslach jest cos takiego jak ssanie ??


Moje ma 850 rpm na rozgrzanym silniku. Czyli tyle ile powinno. Na zimnym podobnie ... no może czasem 900
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-01-2012, 17:33   

shwax napisał/a:

Myślę, że sama jazda nie jest jeszcze taka straszna dla auta, gorszy jest sam rozruch, szczególnie po bardzo mroźnej nocy,

a moim zdaniem wszystko dostaje po dupie w takich warunkach .... wyobraźcie sobie jak się sprawują gumowe elementy zawieszenie w -30C ( np silent blocki ) ? guma robi się plastikowa. albo jak się sprawuje olej w amortyzatorach ? w takich warunkach najłatwiej udupić zawieszenie.

shwax napisał/a:

btw. niby MPS, czyli 2.6 benzyna, ale kurna ta czarna chmura to jak z diesla normalnie... przerażający widok :8O:

2.6 Turbo ... więc chmurka pochodzi jak nie z silnika to z turbiny :D

Luczu napisał/a:
zaświeciła się marchewa. W końcu depnąłem raz a porządnie i kontrolka zgasła :/ wtf?


proponuje przyjacielu wlać do baku jakiś dodatek do ropy i sprawa sie nie powtórzy.

http://allegro.pl/xeramic...2033527765.html

flaszka tego wynalazku wystarcza na 1200L ropy :D
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-01-2012, 17:36   

Luczu,
Ja bym obstawiał paliwo. Zalej jakiegoś dodatku do diesli i zobacz jak będzie. Pewnie paliwko zgęstniało i stąd problemy, a marchewa pewnie od niskiego ciśnienia na listwie.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load