Tipo Ottovalvole HF Turbo |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-10-2010, 07:40
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | więc przy 1.2 bara to musi mieć grubo ponad 200hp ...chociaż fakt że turbo nie trzyma stałego ciśnienia aż do odcięcia chyba sugeruje że coś jest nie tak :/ bardzo mnie interesuje wykres z rolek i czas na ćwiartce chociaż na te wyniki będzie trzeba chyba poczekać
ogólnie jak projekt, który nie jest w 100% doprowadzony do sprawności zapowiada sie ciekawie |
to nie jest tak, że jest coś zepsute.
Taka jest charakterystyka pracy przy MBC - manual boost controler. Jak wpadnie EBC - electronic boost controler, bo może zawalczy z tym.
Wrzucę może później log'a z naniesionym odczytem z mapsensora, żebyście mogli zobaczyć o co chodzi.
To może być też kwestia np, słabej sprężyny w WG, trudno powiedzieć.
Kolejna sprawa jaka mnie czeka, to ustawienie zaworów. Po remoncie i docieraniu nie było tam zaglądane.,
A w tej chwili autko stoi pod pokrowcem, ponieważ znika mi gdzieś olej ze wspomagania, i autko czeka na termin w warsztacie.
Trawers/sanki są na wysokości pompy wspomagania całe zachlapane olejem, raz na jakiś czas kropla się odrywa, spada na wydech, robi się za mną siwo i śmierdzi. A po wyglądzie klapy bagażnika można wydedukować, że pęd powietrza porywa małe kropelki chlapiąc na tych co za mną.
** Dodano: 20-10-2010, 09:05 **
Tak się dzieje w silniku na trójce..
Po prawej stronie jest legenda po lewej max i min.
TP - położenie przepustnicy
MAP - wskazania z mapsensora
RPM - obroty
MAT - temperatura w dolocie
CLT - temperatura wody
A tak wyglądają poglądowo kreski, są to wartości na kołach, a więc do wartości podawanych w katalogach trzeba by doliczyć straty generowane przez napęd.. Numerki specjalnie schowałem, bo nie wiadomo czy są w jakikolwiek sposób wiarygodne. To wszystko czysta teoria, bo opiera się na szacowanej masie chociażby.
Takie wykresy sobie robiłem, żeby porównywać etapy prac nad autem, i uważam je za czysto poglądowe.
Nałożone są dwa wykresy, z 'walki' z doładowaniem. Różnice wynikają z podpięcia w inny sposób MBC.
Oczywiście uprzedzając komentarze, różnice mogą wynikać z zawiania wiatru czy coś.
Chociaż 'pomiary' robione były w tym samym miejscu. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-10-2010, 22:33
|
|
|
Raku, projekt na prawdę godzien podziwu autko wygląda nie ziemsko i pewnie jeszcze lepiej brzmi. Nie jeden módłby uczyć się od Ciebie uporu w dążeniu do celu i perfekcji z jaką to robisz.
Ode mnie 6+ a co hehe
Oby tak dalej. Powodzenia |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-11-2010, 07:08
|
|
|
a tak z ciekawości: na jakim poziomie spalanie? |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-11-2010, 08:31
|
|
|
Gramatyk Cena calego przedsiewziecia oraz spalanie/koszty eksloatacji to wiedza ktorej Raku broni rekami i nogami |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
jacplac2
Wiek: 33 Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 61 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-11-2010, 08:43
|
|
|
Obliczcie z wiadomości podanych przez Raku, , macie wykresy ,i inne rzeczy waga auta przyśpieszenie da się obliczyć . Mnie więcej będziecie wiedzieć. Od razu mówię ze nie wiem jak to obliczyć ale się da na pewno
Ale nabijam sobie posty bezsensem juz 30% xD |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-11-2010, 09:19
|
|
|
Raku, a to tipo z podpisu *Tipo 1.6 8v HF Turbo to nastepny projekt czy jak |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-11-2010, 09:22
|
|
|
kubek, ten Tipek na filmiku to właśnie HF Turbo |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-11-2010, 09:32
|
|
|
Raku, to jest nie fair Bo nie jechałeś a juz pokazywał 5-10 km/h
Kurcze sam chciałbym się tak dobrze znać na autkach i zrobić sobie takie cacko... Bo nikt nawet za kase nie zrobić tego z sercem. |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-11-2010, 09:42
|
|
|
Maciek, spoko juz doczytalem, watek tematu zgubilem ale juz wiem o co kaman |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-11-2010, 11:10
|
|
|
pisario napisał/a: | Gramatyk Cena calego przedsiewziecia oraz spalanie/koszty eksloatacji to wiedza ktorej Raku broni rekami i nogami |
Przy takich projektach nie liczy się wydanych pieniędzy.Poprostu kupujesz co potrzebne i chyba mało kto zapisuje wszystko.Zresztą nie da sie określić na to potrzeba bo i tak pewnie będzie za mało i wszystko zależy ile jesteś wstanie sam zrobić jaki masz dostęp do części i wiedzy.Najlepiej zacząć robić podobny projekt i wtedy się dowiesz ile to kosztuje. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-11-2010, 13:42
|
|
|
Moim zdaniem w toku prac musisz jeszcze przerobić... obrotomierz
Bo nie starcza Ci skali.
Ile waży auto ? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-11-2010, 13:53
|
|
|
lordabarth napisał/a: | Poprostu kupujesz co potrzebne i chyba mało kto zapisuje wszystko. |
O tak, ja próbowałem pamiętać na co ile kasy poszło i zapisywałem w tajnym kajecie ale mnie z tego żona szybko wyleczyła jak go zostawiłem nie chcacy na wierchu i sobie poczytała moje zapiski ;]
Żeby nie było że OT i znowu Raku na mnie nie krzyczał, powiem że chce to jechać nawet |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 02-11-2010, 17:40
|
|
|
Lordzik a Ty kiedy delte zaczniesz dłubać
Żeby nie było OT
Jaki masz zawór upustowy? Bo jakoś nie słychać za bardzo. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
kania_
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 30 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-11-2010, 22:50
|
|
|
turbosprężarka T3, T3/T4 czy T4? |
_________________ FIAT 125p 2.0 16V TURBO (in progress)
TIPO SEDICI 2.0 16V TURBO (in progress)
UNO MK2 1.3 8V TURBO (upgrade T1 na T3)
FIORINO 1.5 8V (czeka na 1.6 16V) |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-11-2010, 23:50
|
|
|
ubek napisał/a: | Lordzik a Ty kiedy delte zaczniesz dłubać |
Jak kupisz znowu Fiata
Raku, Megasquirta kupowałeś z USA czy to nasz polski klon? |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-11-2010, 00:07
|
|
|
Raku napisał/a: | Nie słychać bov'a, bo mam głośny wydech. |
Gucio... siedzac w srodku slychac i to fajowo |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2011, 14:10
|
|
|
MS ze stanów, ale w Polsce kupowany.
pisario, no tak My słyszymy, ale kamera nie słyszy bo za dużo dla niej niskich tonów. Muszę włożyć środkowy tłumik. Ale to nie pierwsza i nie ostatnia rzecz jaką muszę zrobić
** Dodano: 08-03-2011, 14:09 **
Z nowości wleciał na pokład, a w zasadzie pod pokład, środkowy tłumik.
I kupiłem pompę walbro 255l/h i do 6.5b ciśnienia. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-03-2011, 20:36
|
|
|
fajny projekt, marzy mi sie takie autko, szerokości i powodzonka żyze |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-05-2011, 22:00
|
|
|
** Dodano: 25-03-2011, 22:13 ** Sprężarka mi dymi-puszcza bąki.. Kupiłem ją ze 3lata temu i czekała =) niestety wyszło jak wyszło, po niedużym przebiegu dała dupy.
Oprócz tego, że puszcza bąki daje radę, pompuje jak pompowała. Sprawdzam poziom oleju i jeżdzę
wczoraj z rolki poległa impreza wrx +220KM.
** Dodano: 11-05-2011, 22:59 **
Autko jakby trochę ma problemy z hamowaniem z prędkości rzędu 160, a na pewno jeżeli musi do zrobić któryś raz.
Klocki hamulcowe jakieś są, jakie nawet nie wiem.
Więc zakupiłem sobie EBC Greenstuff żeby testować czy to wystarczy na początek.
Przy okazji wymienię płyn hamulcowy, na jakiś, sam nie wiem na jaki.
Zmagam się jak wyżej ze sprężarką. Z miesiąc czasu, inna turbina przeznaczona na mody, leży w firmie zajmującej się regeneracją i przeróbkami sprężarek.
Miałem nadzieję, że się uda wszystko załatwić do zlotu. Ba nawet z Miszkiem się wstępnie umawiałem, że Was złapie w Muzeum Motoryzacji, ale wyszło jak wyszło |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-05-2011, 00:06
|
|
|
Raku napisał/a: | Miałem nadzieję, że się uda wszystko załatwić do zlotu. Ba nawet z Miszkiem się wstępnie umawiałem, że Was złapie w Muzeum Motoryzacji, ale wyszło jak wyszło |
Z tego jak zapamiętałem Twojego Tipola, to mocy do podróżowania "w czasie" masz pod dostatkiem rozpędź się na Toruńskiej, i na zlot jeszcze zdążysz a tak serio, to chciałbym znów zobaczyć to cudo, jak już uporasz się ze wszystkim. |
_________________ Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r
Jest:
ZTM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-05-2011, 18:27
|
|
|
Pewnie będziesz miał okazję jeszcze je zobaczyć
zdjąłem zacisk celem sprawdzenia czy klocki będą pasować
wyszło, ze mam na aucie klocki firmy Hart, co chyba najlepszym wyrobem nie jest.
Doszło długo oczekiwane turbo, teraz długo będę oczekiwał na montaż..
mocy przybywaj, oleju nie puszczaj..
W sumie mocy jest dość już na tym etapie, ale skoro coś trzeba było zrobić to czemu nie ulepszyć?
Aha, dodatkowo pozbyłem się kanapy i kilku plastików ze środka z 5kg jest mniej ;-) |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-05-2011, 19:11
|
|
|
Kiedy w końcu na zlocie się pojawisz tym cackiem, aby podmuchać ?:) |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|