Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wam odpalają ? ;)
Autor Wiadomość
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-02-2012, 18:09   

-22 i odpalił ale standardowo rozrusznik strzelał :/

w sumie to z 2 minuty się męczyłem zanim zaskoczy.

Na bazie 3 ciężarówki zamarzły i nie wyjechały w trasę. Mój syfiaty sprinter dał radę odpalić na plaka i opalarkę:D

KrzychuB napisał/a:
to na czym ty go chciałeś odpalać przy takich mrozach :?: mam nadzieje że nie bezpośrednio na gazie :sciana:


ja tam zawsze paliłem tipo na gazie przy - 20 również podobnie jak poprzedni właściciel i miał się dobrze
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
kkocurekk 



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 124
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-02-2012, 18:14   

wczoraj rano się tipuś zbuntował i odezwał się dopiero koło 11 całe szczęście miałem wolne:) i jak już zapalił to pojechałem do sklepu i dostał nowe świeczki, kabelki, kopułkę i paluszek zaraz po montażu było widać ze ładniej pracuje. Całą noc się akumulator ładował i dziś rano o 5:30 przy -27C zapalił za 2 razem jeszcze pod prostownikiem ale to już był sukces, dziś po pracy też ładnie zagadał mam nadzieje ze już będzie dobrze bo fajnie by było jak by jeszcze akumulator zimę wytrzymał
  
 
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2012, 03:14   

Mój Tipek odpala bez problemów :D
Wczoraj rano przy ok -20*C od strzała zaskoczył.
Akumulator wytrzyma jeszcze tą zimę :)
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-02-2012, 09:12   

Lanos przy -25 odpalił, ale aku słabiutki i znów *****(tu wstaw jakieś przekleństwo) odma zamarzła :evil: :sciana:
Zdenerwowałem się i odłączyłem od dolotu puszczając pod auto 8) :lol:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-02-2012, 10:41   

Ja dziś elegancko bo aku naładowany i był w ciepełku :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-02-2012, 12:03   

ja dzisiaj na kablach za drugim razem, nawek kontolek nie było
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-02-2012, 12:31   

Ja po paru dniach stania i mrozie -27 dzisiaj rano poszedłem odpalić maryśkę żeby moją żonkę zawieść do pracy.Łatwo nie było to muszę powiedzieć
ale maryśka się nie poddała =D>
Tylko jak słyszę ten dźwięk zaraz po zapaleniu to serce się kraje ;(
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2012, 12:47   

Mi dzis 2.0 8v bezproblemowo mimo iz 25 stopni.Ale i tak nie odjechalem bo zanim ruszylem pekla linka sprzegla.
Musialem wyciagnac swojego tipka 1.6 i pojechalem bez problemu chociaz tez az zal mi odpalac w taki mroz jak koledze powyzej.Silnik zadnych dziekow nie wydaje ale wspomaganie kier.troche jakos ciezej,amortyzatory usztywnione mrozem itd...Ale mus to mus :?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-02-2012, 15:09   

chcecie się pośmiać ?

jak komuś się nie chce oglądać całego to proszę na końcówkę przewinąć :p



Myślałem że rozrusznik mam popsuty ale jak się okazało kolegi bravo jtd ma to samo teraz i audi a8 2.5 tdi równierz.
Podobno olej jest tak gęsty że rozrusznik nie daje rady
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
kkocurekk 



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 124
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-02-2012, 16:21   

Luczu napisał/a:
Podobno olej jest tak gęsty że rozrusznik nie daje rady


Ja mam zalanego Castrola GTX 15w50 mineralny i wczoraj wyciągnięciem sobie z bagażnika bankę w której jest go jeszcze 1,5 litra i na -20C olej wcale nie był jakoś strasznie gęsty myślałem że w silniku się na prawdę tragedia dzieje że ten olej jak skorupa się robi ale po tym co wczoraj zobaczyłem wydaje mi się że nie jest tak źle:)
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-02-2012, 17:35   

Luczu, ale umordowałeś to bravo :D
ja po dwóch 2-3 próbach bym po prostu dał mu spokój :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-02-2012, 17:44   

Leśniczy, jak muszę jechać to muszę :p z resztą kolega tak samo odpalał swoje bravo. Możliwe to że te rozruszniki miały jakieś zabezpieczenie i się rozłączają jak mają za duży opór czy po prostu zbieg okoliczności że ja kolega i audi a8 mają tą samą usterkę rozrusznika ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-02-2012, 18:55   

jeśli to audi to też diesel to może problem z paliłem, które przymarzło w przewodach ....aż w końcu pompa je przepchnęła
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2012, 19:11   

To nie jest wina rozrusznika i nie tu nalezy szukac.Rozrusznik poprostu nie dostaje takiego pradu jaki jest niezbedny do obracania zimnego silnika.Wina tkwi po stronie akumulatora lub kontaktu przewodow wysokopradowych.
Na pusto napiecie jest ok ale przy rozruchu jak rozrusznik ma ogromny opor do pokonania( w zimie) napiecie na jego zaciskach spada do 8 v lub ponizej.
Elektomagnes automatu zasilany jest z tego samego napiecia(dziala podobnie jak duzy przekaznik)i gdy juz brakuje mocy w akumulatorze napiecie chwilowo podczas krecenia spada ponizej 8V i wtedy ten elektromagnes nie jest w stanie utrzymac stykow w pozycji zlaczonej i wtedy rozrusznik przerywa.
Chwila przerwy wystarczy by napiecie a tym samym i moc akumulatora chwilowo wzrosla.I wtedy mozesz drugi raz zakreciec ale co raz bedzie to coraz krotszy czas.
Wstaw zdrowszy akumulator lub ten co jest ale cieply i naladowany(pod warunkiem)ze jeszcze zdrowy i bedzie krecil normalnie jak powinien.
Wiem ze nowy akumulator o wlasciwym pradzie rozruchu zalatwi problem na 100 proc.Pozycz od kogos na probe tylko nie mniejszy niz masz i sie przekonasz ze pomoze.Mozesz tez zmierzyc napiecie na klemach podczas krecenia rozrusznikiem.Nie moze zbytnio spadac.
To tak jakby do ciezarowki wlozyl nowy akumulator od osobowego.Zakreci i sie rozlaczy automat rozrusznika bo poprostu prad rozruchowy jest niewystarczajacy.
W benzyniakach taki problem wystepuje rzadko bo przewaznie kreci az do upadlego ale tam prad jaki pobiera rozrusznik jest kilkakrotnie mniejszy.W dieslu i to zimnym prad idzie w setki amper(samochody osobowe)i rozne sa te prady dla poszczegolnych akumulatorow.Pojemnosc akumulatora to nie jedyna wartosc.Prad rozruchowy w dieslu jest tez bardzo wazny szczegolnie jak zimno gdy opory drastycznie rosna a zmarzniety akumulator tez naturalnie slabnie.W dodatku przed kreceniem mecza go swiece zarowe a kazda jedna ok 10-20A pobiera.Wlasnie dlatego sa budowane na napiecie 11 V ktore po wszystkich spadkach podczas grzania tyle wynosi w najlepszym wypadku.Do tego dochodza powiekszone spadki napiec od powiekszonych oporow obracania walu korbowego.I od tego wyjatkow nie ma :) Jedyny sposob-mocniejszy prad rozruchu.Drugi sposob-poczekac na ocieplenie i rozrusznik przerywal nie bedzie :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
  
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-02-2012, 19:14   

shagger78, dzięki za wykład :p dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy :lol:

ale co najważniejsze - akumulator ma jakieś 4 miesiące centra futura 60ah/600a
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-02-2012, 19:16   

Leśniczy, nie, to jest kwestia oleju, olej jest zebrany w misce olejowej praktycznie na zewnątrz auta, nie dość że jest w metalowym "pojemniku" jakim jest miska to w dodatku jest w odległości 15-20 cm od ziemi, temperatura na tej wysokości zawsze jest niższa.
kkocurekk, minerał masz w plastikowej bańce w bagażniku. przy -20 na zewnątrz w bagażniku masz -5, może -7.
jak wsiadasz do auta to w bańce jest ciekły olej tak? a wciśnij sprzęgło i rusz skrzynią biegów, lekko chodzi? Skrzynię masz ciut wyżej niż miskę olejową. Do tego dochodzi lepkość oleju. im rzadszy tym szybciej zamarza. skrzyniowy jest gęściejszy niż silnikowy.
jeśli chodzi zaś o paliwo, to przypominam że jesteśmy w unii każdą stację obowiązują te same normy, paliwo nawet na lukoilu jest jakościowo dobre (jeżdżę na nim właśnie) dziś miałem to samo co Luczu, tylko moja odpaliła za 3 razem jak dłużej pomęczyłem rozrusznik. korbowód rozbił gęsty olej i Lancia zagadała.

** Dodano: 04-02-2012, 19:19 **
shagger78, fajnie tylko że jak odpalisz auto i pochodzi 3-4 minuty, zgasisz i zostawisz na 10-15 min, to potem kręci jak szalone, a jeszcze nie zdąży się zagrzać tak więc prąd ma dalej do pokonania taki sam opór w postaci zimna a auto odpali od strzała :)

teoria legła...
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2012, 19:48   

Swistak,teoria nie legla.Uwazasz ze po kilku minutach pracy olej nie jest rzadszy to jestes w bledzie.Wystarczy ze sie przemiesza i juz jest rzadszy.Po 4 min pracy tloki tez juz nie maja -20 a raczej juz maja dodatnia temperature.Te kilka stopni robi ogromna roznice.Do -30 tez juz niewielka roznica a pewnie rzadko kto by odpalil.
By sie przekonac wystarczy wstawic inny lub ten sam ale cieply i naladowany akumulator.
Osobiscie uzywam centry futury juz 3 rok i jestem zadowolony i spadku mocy poki co nie widac.Ale to ze nowy to nie znaczy ze dobry.
Uzywam tez boscha silvera z domieszka srebra.Ma rok a nadaje sie do..d...py.Bede go reklamowal.Moze byc tak ze za dlugo stal w sklepie.Nie nalezy sie trzymac sztywno zasady ze nowe to i dobre bo nie zawsze tak jest.
Bede domagal sie zwrotu pieniedzy za boscha bo taka mozliwosc jest a jesli wymienie to na future wlasnie bo na wlasnej skorze sprawdzilem.
Na boscha silvera tez nikt zlego slowa nie powie ale skoro siada na mrozie to jest dobry?Ladowanie ok i elektryka tez...Nie moge powiedziec ze to dobry akumulator tym bardziej ze drogi...Moze wszystkie silvery sa dobre ale akurat moj nie i stracilem zaufanie do tych akumulatorow.Do boscha nie.I prosze nie obalac tak szybko teorii skoro nie sprawdzone w praktyce.Swoje spostrzezenia nie opieram tylko na teori ale praktyke popieram teoria tak by jak najjasniej to przedstawic.Nie kazdemu musi sie to wydawac prawdopodobne co pisze.Polecam sie przekonac :)
Co wiecej...zimny alternator najmocniej laduje bo regulator napiecia ma kompensacje temperatury wiec te kilka minut moze przywrocic sporo pradu.Jak chcesz sie przekonac zmierz ladowanie na zimnym w pierwszych minutach i dla porownania gdy wszystko juz rozgrzane.Wiemy tez wszyscy ze nowy aku sie blyskawicznie regeneruje i ozywa.Stary nie posiada takich wlasciwosci regeneracji.
Warunki sa teraz takie ze kazdy stopien celcjusza i kazdy 1 A pradu jest wazny.Latem to zupelnie co innego.Polecam tez sprawdzic koledze ktory szybko obalil teorie ile akumulator traci mocy i pojemnosci przy temperaturze -20 st.C.

** Dodano: 04-02-2012, 19:59 **
Luczu napisał/a:
shagger78, dzięki za wykład :p dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy :lol:

ale co najważniejsze - akumulator ma jakieś 4 miesiące centra futura 60ah/600a

Zalezy jeszcze wg jakich norm te parametry bo rozbieznosci sa znaczne miedzy jedna a druga.Z ciekawosci sprawdze swoje ile maja wypisane :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-02-2012, 20:00   

shagger78, Nie odchodź od tematu ;) Może i masz pojęcie ale to nie temat na to ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2012, 20:03   

KrzychuB napisał/a:
shagger78, Nie odchodź od tematu ;) Może i masz pojęcie ale to nie temat na to ;)

Zgadza sie ale przeciez problem dalej nie rozwiazany wiec staram sie doradzic a przy okazji wytlumaczyc jakie zjawisko u kolegi ze strzelajacym rozrusznikiem zachodzi :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-02-2012, 20:06   

shagger78, a czytałeś w ogóle mój post? czy tylko końcówkę?

mnie chodziło o to że mało ma takie odpalanie wspólnego z napięciem.

shagger78 napisał/a:
Bede go reklamowal


powodzenia :) ja już przez to przechodziłem.
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-02-2012, 20:15   

No tak jak piałem, Brava z nowiutkim aku odpala bez problemu, a z Punta aku w domciu na noc lezy i rano tez zaskakuje ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2012, 20:21   

Świstak napisał/a:
shagger78, a czytałeś w ogóle mój post? czy tylko końcówkę?

mnie chodziło o to że mało ma takie odpalanie wspólnego z napięciem.

shagger78 napisał/a:
Bede go reklamowal


powodzenia :) ja już przez to przechodziłem.


Czytalem uwaznie ale jujz nie bede powtarzal sie ani na sile nikomu wmawial.Skoro nie chce wierzyc jego sprawa i jego prawo.

Akumulator juz raz kiedys oddawalem i zwrot kasy byl bo nie chcialem juz takiego samego.Nie jest to az takie trudne.Wystarczy udowodnic ze nie dziala jak producent zakladal.Juz nie zabieram glosu w tym temacie bo robi sie OT pomalu.
Pozdrawiam wszystkich zabierajacych glos w tym temacie :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-02-2012, 20:24   

shagger78 napisał/a:
ale jujz nie bede powtarzal sie ani na sile nikomu wmawial.Skoro nie chce wierzyc jego sprawa i jego praw

czekaj czekaj bo nie rozumiem chyba.. kto nie chce wierzyć? :)
shagger78 napisał/a:
raz kiedys oddawalem i zwrot kasy byl bo
też oddawałem... i nie było tak kolorowo. temat jest szerzej opisany na TTT nawet sprzedający się wypowiadał... ale to było w 2009r. jak jeszcze tipa miałem
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-02-2012, 22:35   

panowie posłuchajcie w takich warunkach jak obecne -20 w porywach do -30C wszystko ma znaczenie
akumulator, rozrusznik, olej w silniku,elektronika w aucie i samo paliwo.
owszem na zimę stację zmieniają skład paliwa ( dodają dodatki obniżające temp. zamarznięcia oraz wytrącania się parafiny z ropy ) co za tym idzie nawet jeśli przyjmuje się, że ropa zachowuje swoje właściwości płynne przy -40 to tych pomiarów dokonuje się np. zamrażając bańkę 1L paliwa, a pamiętajmy stojące w przewodach paliwo ( mała objętość ) zamarznie szybciej.a przy -30 zaczyna się z niej wytrącać parafina w postaci grudek, które zapychają filtr,
kolejny punkt to rozrusznik, ostatnio gadałem z kumplem mechanikiem, który mówił że masowo przyjeżdżają ludzie i mówią "panie wymieniłem akumulator na nowy i też ledwo kręci" w sporej części przypadków problem to właśnie rozrusznik,w którym tulejki przybierają kształt jajek, a to w połączeniu z dużymi oporami z silnika powoduję, że mamy wrażenie że akumulator nie ma siły, a tak naprawdę to rozrusznik nie mały siły !.
o akumulatorze pisał nie będę bo każdy wie jak o niego zadbać.
olej ? mineralny lotos 15w40 przestaje płynąć w -24C więc ci którzy mają taki olej i rano gdzie temp wynosi -27 czy -30 silnika nie odpalą, a próbując żywcem go zarzynają bo pracuje bez smarowania.

elektronika w aucie ? jesli ktoś ma jakiś tani alarm z allegro albo innego gadżety pobierające non stop energię z aku nie odpali po 2-3 dniach nawet na nowiutkim i naładowanym akumulatorze.
tanie alarmy, radia, kondensatory do car-audio itp potrafią pobierać 200mA ! to oznacza że po dniu z akumulatora ubędzie 5Ah ( akumulator o pojemności 50Ah w temp -20C posiada ok 30Ah swojej pojemności ) teraz z tych 30Ah odejmijcie kolejne 10Ah po 2 dniach postoju...

reasumując w takich warunkach jak -30C wszystko ma znaczenie !

niby OFFTOPIC, jeśli administracja uzna za stosowne można wydzielić nowy temat typu "jak nie poddać się zimie :P "
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-02-2012, 08:27   

dzisiaj u mnie -16 stopni, porazka totalna, aku troche padł to mówie z kabli, urwał sie zacisk :sciana: , no to prostownik z rozruchem, pół godziny ładowania i kiszka :(
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load