Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Olejowa gadanina

Ile pali oleju [silniki]/ilość na 1000km
[1,4/1,6] 0-200ml
38%
 38%  [ 24 ]
[1,4/1,6] 201-500ml
17%
 17%  [ 11 ]
[1,4/1,6] 501-1000ml
9%
 9%  [ 6 ]
[1,4/1,6] powyżej 1000ml
6%
 6%  [ 4 ]
[1,8/2,0] 0-200ml
7%
 7%  [ 5 ]
[1,8/2,0] 201-500ml
1%
 1%  [ 1 ]
[1,8/2,0] 501-1000ml
7%
 7%  [ 5 ]
[1,8/2,0] powyżej 1000ml
1%
 1%  [ 1 ]
nie wiem, nie sprawdzam i mnie to nie interesuje
9%
 9%  [ 6 ]
Głosowań: 63
Wszystkich Głosów: 63

Autor Wiadomość
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2011, 16:37   

Ciekawe wyniki ankiet. Tak jak sądziłem, najwięcej jest spalania małego ( do 200 ml ) choć to i tak dużo... Na 10 tys km to daje 2 ltr.. Hmm. pół stanu.

Aczkolwiek najbardziej zaciekawiło mnie 11% odpowiedzi w stylu " nie wiem, nie interesuje mnie to..".... Czyli co - mam rozumieć że albo nie podnoszą bagnetu, albo sie nie znają.....

Tak czy owak - moja Temperka brała ok 800 ml na 10 tysi. Podejrzanie mało jak na Fiata..:):). A u HOpla to już inna bajka - jak pójdzie pół litra od wymiany do wymiany to juz max ( przy LPG ). Kolega ma Stilo 1,9 JTD i w ksiązce podają do 1000 ml/1000 km.. na 50 ltr paliwa 1 ltr oleju.. Nieźle..
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-02-2011, 16:56   

MarcinWrocław napisał/a:
Aczkolwiek najbardziej zaciekawiło mnie 11% odpowiedzi w stylu " nie wiem, nie interesuje mnie to..".... Czyli co - mam rozumieć że albo nie podnoszą bagnetu, albo sie nie znają.....


Niestety znam kilka takich przypadków. Często wynika to z niewiedzy, wychodzą z założeniia że po wymianie olej ich nie interesuje do następnej wymiany. i że jak z olejem będzie coś nie tak to przecież jest kontrolka oleju.....
Niestety często kontrolka zapala się jak już jest za późno.
Jeden z przypadków dotyczył tipo 1.6. Autko jeździło bez zastrzeżeń. Po sprawdzeniu oleju, na bagnecie sucho. Żeby osiągnąć poziom minimum na bagnecie, trzeba było dolać ok 1 litra oleju.
     Moneta
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-02-2011, 17:58   

MarcinWrocław napisał/a:
najbardziej zaciekawiło mnie 11% odpowiedzi w stylu " nie wiem, nie interesuje mnie to..".... Czyli co - mam rozumieć że albo nie podnoszą bagnetu, albo sie nie znają.....

Ja np.pilnuję poziomu, dolewam jak trza, ale nie wnikam ile bierze na ile km ;D
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2011, 18:34   

Ale czy nie uważasz, że ubytki oleju świadczą o problemie w silniku - o wycieku lub nieszczelności?

I to się tyczy wszystkiego- załóżmy, że normalnie jeżdzisz dziennie po... 20 km ( tak jak 70% kierowców w Polsce - dom - praca - dom ) i bierze oleju... powiedzmy "x".

Przy trasie np 800 km w ciagu jednego dnia masz już 40 razy "x"... Zgadza sie, że rozgrzany silnik jest szczelniejszy od zimnego, ale jesli na 1000 km ginie powiedzmy 500 ml oleju, a przed trasą miałeś 1/2 stanu oleju, to łatwo się domyślec ile bedzie na końcu..

Stąd moje stwierdzenie, że należy znać swój sprzet....
Przykład:

śmigałem jeszcze rok temu Vectra, i normalnie brała ok. 400 - 500 ml / 1000 km. Ale.. niestety padły pierścienie na 1 cyl. Normalnie podczas jazdy nie dało się tego zauważyc ( na początku niewielki spadek mocy i bardzo mało dymu z tyłu ). I teraz - teoretycznie znam auto, i wiem ile oleju "ucieka". A tu, w przypadku awarii wychodziło już ładnie ponad litr. I dzieki temu, ze wiem ile paliło to wcześniej teraz mam podstawy do dokłądnieszego przyjzenia się autu i ew. naprawy. Wiesz - ja robię pryw. ok 30 tys km rocznie - auto musi być bądx co bądź sprawne..

I tyle ;D
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-02-2011, 18:54   

poziom oleju należy kontrolować przed każda dłuższą podróżą itd i to mówi każda książka serwisowa nawet do aut nowych. z tego co kojarzę to włoskie silniki z lat 90 olej po prostu biorą i tyle, a wnika to ze słabego spasowania elementów (silnik jest trwały i mozna go zalewać syntetykiem jak i minerałem, ale bierze olej ) moje 2.0 pomimo kompresji bliskiej nowemu silnikowi i dobremu stanu uszczelek brało 1L na 1000km i każdy komu o tym mówił jednoznacznie stwierdzał że silnik trup ....a ten trup przy ostrym katowaniu przejechał 50 000km i do tej pory ma się wyśmienicie, dalej rwie glebę, dalej do setki ma tyle ile fabryka podała , pracuje równo , odpala od strzała itd itp. co ciekawe w moim przypadku zużycie oleje
było wprost proporcjonalne do stylu jazdy :P .... nowy właściciel ( właścicielka :) ) wlewa 1L co 5000km
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5216
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-02-2011, 19:39   

MarcinWrocław napisał/a:
Kolega ma Stilo 1,9 JTD i w ksiązce podają do 1000 ml/1000 km.. na 50 ltr paliwa 1 ltr oleju.. Nieźle..


a w nowych merolach po 1.5L/1000km

MarcinWrocław napisał/a:
Zgadza sie, że rozgrzany silnik jest szczelniejszy od zimnego


Silnik może i szczelniejszy ale olej rzadki przez co wyleci przez każdą nieszczelność
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2011, 19:59   

Panowie - wszystko się zgadza w 130 %. Ja tylko zauważyłem, że 1/10 z nas nie interesuje spalanie oleju we własnym aucie ( czy tez słuzbowym..:) ).

A wyszedł nam niezły referat..:)

Pozdawiam i do zobaczenia w maju na zlocie.. 8)
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-02-2011, 21:22   

Ja jeszcze dorzucę tylko tyle, że mam olej w bagażniku, kontroluję dosyć często stan i jak jest potrzeba, to uzupełniam i tyle...
Silnik póki co ma się dobrze, więc nie zaprzątam sobie głowy tym ile bierze na ile.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-02-2011, 11:15   

U mnie na drugim silniku spalanie spadło snacznie. Po raz pierwszy od wymiany(zalałem na maks tak jak zawsze-Castrol magnatec 10W/40) po około 3000 km dolałem jakieś 800 ml(oczywiście na kilka razy a nie jednorazowo) i znów jest na maks 8)
Silnik 2.0 8v
Dodam tylko, że uszczelkami się poci sporo(pewnie większość tego wycieknie) oraz w tym czasie 2 razy zamarzła mi odma i troche wyciekło wtedy.
I mimo kontrolki niskiego stanu oleju, i tak sprawdzam na bagnecie średnio co 500 km(tak na wszelki wypadek), a przed dłuższa trasą uzupełniam na maks i mam głowe spokojną :)

** Dodano: 26-02-2011, 11:21 **
Swoją drogą rzadko kiedy teraz cisnę ostro, bo szkoda mi silnika, a mam uraz po ostatnich panewkach i nie chciałbym znów przez to przechodzić :(
Autka mają już swoje lata i raczej nie jest wskazane cisnąć na każdym kroku jeśli się nie robiło wcześniej remontu silnika.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-04-2011, 16:03   

Panowie jaki proponujecie olej do diesla, w mojej cytrynie po 1000km od złożenia serducha wypadało by wlać świeży olej i tu pojawia się pytanie jaki? Teraz zalany jest jakiś syf żeby wypłukać nowy blok - nie wiadomo ile stał, wcześniej zalewałem lotos diesel 10w40 pół syntetyk, nie wiem co było lane do tego nowego bloku, ale co myślicie o tym żeby znowu uderzyć w lotos diesel 10w40?
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Detectivus 


Wiek: 39
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa - Mokotów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-04-2011, 22:12   

Bdm, słuchaj, moja Cytrynka bardzo się lubiła z 10/40 TOTAL Quartz 7000 do TD.
Zresztą to jest flagowy producent oliwy do aut koncernu PSA :)
Myknij obok jakiegokolwiek serwisu czy salonu Cytryny czy Pieżota to zobaczysz :) A swoją drogą nie ZAdrogi, a słuszny olej :)
Polecam :)
_________________
Było:
Fiat 125p 2.0 Pb - wersja Milicyjna
Fiat Uno 1.1 Fire
Skoda Favorit 1.3
Ford Probe 2.2 GT Turbo
Citroen C15D 1.8
BMW 3 E30 1.6
Jest
Fiat Tipo 1.9 TD 1993 - NA SPRZEDAŻ
Citroen ZX 1.8 Avantage - moje kochane KOMBI
     assistance
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-04-2011, 12:47   

Kupiłem Mobil 1 10w40 z filtrem wyszło 101zł
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-04-2011, 19:01   

Bdm napisał/a:
Kupiłem Mobil 1 10w40


i bardzo dobry wybór.

Ja pociskam na Mobilu od 10 lat i moja stara Vectra śmigneła ponad 400 tysi .... Moim zdaniem dobry wybór jakość/cena.
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-04-2011, 20:13   

Jaki jest okaże się za jakiś czas, to co spuściłem ciężko nazwać olejem, konsystencja wody, kolor jak smoła co najlepsze zrobił tylko 900km, co prawda przepłukał silnik który nie wiadomo ile stał, nowiutkiego ledwo na bagnecie widać. Następna wymiana za około 5000km, wtedy pójdzie pewnie miska do czyszczenia i zapewne od razu wezmę cały układ chłodzenia wyczyszczę.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2011, 20:44   

Bdm napisał/a:
kolor jak smoła co najlepsze zrobił tylko 900km,


w dieslach olej bardzo szybko robi się czarny :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-04-2011, 06:36   

maciek_wk napisał/a:
olej bardzo szybko robi się czarny

co jest normalne i pokazuje, że działa.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-04-2011, 18:52   

Jelcyn, właśnie to było przesłaniem tej wypowiedzi :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5216
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-04-2011, 18:55   

u mnie zawsze jest jasno brazowy\złotawy - prawie taki jak wlewam ... Czemu ?
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-04-2011, 19:00   

Jelcyn napisał/a:
maciek_wk napisał/a:
olej bardzo szybko robi się czarny

co jest normalne i pokazuje, że działa.


Zmartwię was, ale nie do końca tak jest. W dieslu podczas spalania paliwa powstaje dużo sadzy, dlatego szybko robi się czarny. W benzynie (w pełni sprawnym silniku) sadza prawie nie powstaje. Więc teoretycznie olej nie powinien zostać przeźroczysty. Jednak podlega zużyciu wskutek koksowania, utleniania i nitracji. Dlatego robi się ciemny.
     Moneta
 
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2011, 09:46   

Luczu napisał/a:
u mnie zawsze jest jasno brazowy\złotawy - prawie taki jak wlewam ... Czemu ?


Tak jak napisał powyzej LYNX. Jeśli masz sprawny silnik ( bez przedmuchów, z dobrą kompresją ) to jest na tyle szczelny, ze olej się nie paskudzi. Ja wymieniam olej co 10 - 12 tys km takze na LPG i zawsze jest czysty
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5216
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-07-2011, 17:17   

http://allegro.pl/elf-com...1717966717.html co myślicie o oleju tego typu ?
Miał by być wlany do 1.9 jtd
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 16-07-2011, 13:21   

Luczu, jest to bardzo chwalony olej, mam go aktualnie w Bravie, po wymianie silnik chodzi dużo ciszej i w ogóle jakoś lepiej, ale faktem jest, ze nie wiem co było wlane poprzednio i jak długo się tam znajdowało :P narazie moja ocena wychodzi na 5 ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5216
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-07-2011, 13:29   

egon, dzięki za odp.

Opłaca się tego elfa 5 l 70 zł - ta hurtownia jest kilometr ode mnie ;d To lotos wychodzi drozej teraz ...

Zastanawiam się jeszcze nad castrolem albo mobilem

** Dodano: 16-07-2011, 14:30 **
ahhaaaa :/ jakie zasr, zdzierstwo - " ODBIÓR OSOBISTY W CENIE 75ZŁ " śmieszni są

Zarabiają na przesyłce mając niską cenę oleju ... a jak nie wysyłają to już chcą więcej co by nie byli za bardzo stratni

** Dodano: 16-07-2011, 14:33 **
albo może shella ?
_________________
Focus ST 2.5r5T & A4B9 2.0 4x4
     Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-07-2011, 14:05   

ja mam mobila diesel i jestem zadowolony ;)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 16-07-2011, 18:55   

Luczu, wszystkie oleje co wymieniłeś są dobre, decyzja należy do Ciebie ;) Chociaz Castrol chyba troche spadł z jakoscią (plotki jakie słyszałem) ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 38 days
Network load