|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Olejowa gadanina |
Ile pali oleju [silniki]/ilość na 1000km |
[1,4/1,6] 0-200ml |
|
38% |
[ 24 ] |
[1,4/1,6] 201-500ml |
|
17% |
[ 11 ] |
[1,4/1,6] 501-1000ml |
|
9% |
[ 6 ] |
[1,4/1,6] powyżej 1000ml |
|
6% |
[ 4 ] |
[1,8/2,0] 0-200ml |
|
7% |
[ 5 ] |
[1,8/2,0] 201-500ml |
|
1% |
[ 1 ] |
[1,8/2,0] 501-1000ml |
|
7% |
[ 5 ] |
[1,8/2,0] powyżej 1000ml |
|
1% |
[ 1 ] |
nie wiem, nie sprawdzam i mnie to nie interesuje |
|
9% |
[ 6 ] |
|
Głosowań: 63 |
Wszystkich Głosów: 63 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 09:57
|
|
|
[OT Mode ON ]
konikks, pamiętam i dlatego prosiłem na privJelcyna, aby pokasował te prowokacje to zrobił sie bajzel
[OT Mode OFF]
Jelcyn napisał/a: | Poza tym, nikt mu nie każe kręcić do 5000, tym bardziej wiedząc, że jego silnik nie jest w najlepszej kondycji. Katujesz swojego tipo i to jest twoja sprawa, |
dobrze więc skoro przeciąganie silnika do 5000-6000 obr nazywamy katowaniem więc po co
włosi wsadzili w tipo 2 litrowy silnik i oznaczyli to GRANTURISMO ?? żeby tylko straszyło ? nie wspomnę już o 2.0 16v. po co te fiaty GT , ople GSI , BMW m power i inne najmocniejsze silniki różnych koncernów. po co dawać więcej mocy ?więc jak wykorzystać moc silnika zmieniając biegi przy 3000 obr. kiedy właśnie od 3000 to zaczyna ciągnąć |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-05-2010, 10:39
|
|
|
Katowanie to np. kręcenie do odcinki na zimnym.
Na ciepłym to po prostu jazda w całym zakresie obrotów - sam nie raz kręciłem wysoko... bardzo wysoko Pajero pod 8tyś i żyje. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 11:16
|
|
|
ubek napisał/a: |
- sam nie raz kręciłem wysoko... bardzo wysoko Pajero pod 8tyś i żyje. |
no to teraz już wszyscy wiedzą jakie twoje pajero jest skatowane, nie zdrowe itd. a spróbuj się jeszcze przyznać że podczas tego wysokiego kręcenia weźmie trochę oleju to już wogóle silnik trup
ehhhh |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 11:26
|
|
|
Leśniczy, trochę za bardzo się tym przejmujesz, wystarczy, że ty wiesz, że silnik masz zdrowy, trzyma kompresję i tak dalej. Znając życie, każdemu przynajmniej kilka razy zdarzyło się przygazować pod czerwone pole. Różnica polega na tym, że z tego co piszesz, to twoje tipo nie schodzi z obrotami poniżej 4 tyś i zastanawiamy się nad wpływem takiego traktowania w przeciągu dłuższego czasu. Jeśli piszesz, że używasz dobrego oleju, dbasz o inne elementy silnika itd, to może faktycznie nic z tym silnikiem się nie dzieje, jednak musisz pamiętać, wiek i przejechane kilometry jednak robią swoje. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 11:48
|
|
|
Jelcyn,no więc powyżej 4tyś nie jeżdżę cały czas bo tak jeździć się nie da, nie wspominając juz o wirze w baku
w każdym razie ja nie mam oporów i noga w podłogę leci często. w zakresie obrotów 3000-5500 obr tipo ciągnie ładnie, a ja lubię jak coś sie dzieje podczas jazdy. wiem że auto jest leciwe i silnik na pewno jeest w jakimś tam stopniu zużyty a kiedy jeszcze dostaje po garach po prostu spala olej. zresztą litości i nie okłamujmy się nawzajem ale 90% T/T podobnie jak alfy i lancie z tych lat produkcji też biorą olej. oczywiście zaraz się ktoś wyłoni z tłumu i powie że jego 1.4 oleju nie bierze, no ok ale to są pojedyncze przypadki + brak zużycia oleju w tych silnikach musi się wiązać z bardzo łagodną jazdą. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 12:49
|
|
|
No to się wyłaniam z tłumu, tylko że z silnikiem 1,6. Nie powiem, że nic nie bierze, ale 3/4 poziomu bagnetu przez niecałe 10.000 to jest bardzo mało. Zgadza się, jeżdżę raczej łagodnie, nie jak ,,kapelusznik'', czasem potrafię dać po garach, jednak zazwyczaj trzymam się z obrotami na poziomie 2,5-3,5 krpm. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 13:13
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | Guzik, gdybyś czytał moje wypowiedzi w innych tematach na temat mojego spalania oleju to wiedziałbyś że wciąga słownie: LITR NA TYSIĄC przy ostrym katowaniu kiedy to obrotomierz nie schodzi poniżej 3000 obr.
wiedziałbyś również że PRZEWIDZIANE przez producenta zużycie oleju dla tej jednostki wynosi 100g na 100km
czyli 1000g na 1000 km ( czy muszę wspominać że 1000g oleju to ok 1L ? )
kompresja
1. 12,8
2. 12,2
3. 12,9
4. 12,4
dostępny jest też filmik jak moje tipo przyspiesza więc skoro twoim zdaniem nie jest takie zdrowe to jakim cudem zbiera sie jak nowe , pracuje cicho, pali od strzała i na boga skąd ta kompresja ????
btw jesli twoja tempra 2.0 8v spala tyle gazu ile widnieje w twoim podpisie, to jeździsz stylem kierowcy walca
więc to ja błagam bez takich mi tu porównań że twoja spala tyle oleju ale moje to tyle .... |
Nie chcę się kłócić, ale te normy przewidziane przez producenta, to tylko jego obrona przed naprawami gwarancyjnymi, bo jedni cisną na zimnym i zarzynają silnik, przez co pali coraz więcej oleju,a inni jeżdżą prawidłowo(rozgrzeją i dopiero cisną), a wtedy auto nie powinno palić oleju, a jeśli już, to na tyle mało, aby nie trzeba było go dolewać między wymianami i właśnie tak miałem w mojej poprzedniej 1.6, a na obrotomierzu rzadko kiedy było poniżej 3-4 tysięcy...
Nie chcę nic udowadniać, ale silnik, który bierze litr oleju na 1000 km, to silnik do remontu mimo jego dobrej kompresji. Może nie całego remontu, ale coś mu na pewno dolega(uszczelniacze czy pierścienie czy jeszcze coś innego).
Jestem też pewny, że jeśli w swojej wymienie pierścienie i zrobię głowicę(uszczelniacze), to wróci dobra kompresja, a spalanie oleju spadnie do "zera"(nie trzeba będzie dolewać między wymianami).
Z tym stylem jazdy też poszedłeś ładnie. Ostatnio faktycznie, jeżdżę delikatnie, ale wiemy, że w 2.0 nie trzeba cisnąć do dechy żeby jakoś się zbierało(czyt. lepiej niż 1.4, którym ciśniesz ile wlezie).
Wcześniejszy styl jazdy=gaz do dechy i spalanie oleju nie przekraczało Twojego Po prostu ostatnio ucieszyła mnie oszczędność na paliwie, bo mam kryzys lekki
** Dodano: 16-05-2010, 14:16 **
Leśniczy napisał/a: | zresztą litości i nie okłamujmy się nawzajem ale 90% T/T podobnie jak alfy i lancie z tych lat produkcji też biorą olej. |
Biorą olej, bo ktoś wcześniej je zarzynał
Dobry silnik nie bierze oleju, nie tyle oleju |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 13:17
|
|
|
Jelcyn, no faktycznie łajza prawie nie bierze oleju.
z ciekawości można zrobić sonde ile jedzą oleju 1.4
oraz drugą sondę ile wcinają 2.0 |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 13:21
|
|
|
Cytat: | z ciekawości można zrobić sonde ile jedzą oleju 1.4
oraz drugą sondę ile wcinają 2.0 |
Nie będzie miarodajna, bo silniki 1.8/2.0 z reguły nie kupuje się do spokojnej jazdy, a cisnąć po garach nie każdy umie i zarzyna te silniki, stąd też brać oleju każdy może dużo. Lepiej zapytać ludzi, którzy wyremontowali taki silnik, ile im bierze |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 13:33
|
|
|
ankieta dodana, chciałem jeszcze wcisnąć silniki diesla, ale zabrakło rubryk |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 13:34
|
|
|
Guzik napisał/a: |
Nie chcę się kłócić, ale te normy przewidziane przez producenta, to tylko jego obrona przed naprawami gwarancyjnymi, bo jedni cisną na zimnym i zarzynają silnik, przez co pali coraz więcej oleju,a inni jeżdżą prawidłowo(rozgrzeją i dopiero cisną), a wtedy auto nie powinno palić oleju, a jeśli już, to na tyle mało, aby nie trzeba było go dolewać między wymianami ibyło poniżej 3-4 tysięcy... |
nigdy ale przenigdy na zimnym silniku nie przekroczyłem 4000 obr. i poprzedni właściciel mój brat też nie. co robili poprzedni właściciele nie wiem.
Guzik napisał/a: |
Nie chcę nic udowadniać, ale silnik, który bierze litr oleju na 1000 km, to silnik do remontu mimo jego dobrej kompresji. Może nie całego remontu, ale coś mu na pewno dolega(uszczelniacze czy pierścienie czy jeszcze coś innego).
|
być może coś jest do wymiany.
na trasie ostrowiec- wrocław-ostrowiec ( ok 1000km ) i jeździe do 4000obr spalanie oleju wyniosło ok 200ml
gdyby jakiś mechanik dał mi gwarancje że po wymianie uszczelniaczy zużycie oleju spadnie do zera nawet przy pałowaniu to wymieniałbym je 3 lata temu.
w każdy razie Guzik jestem bardzo ciekaw czy po remoncie spadnie ci do zera... może będziesz dla mnie inspiracja i również sie skusze na wymianę uszczelniaczy.
btw a teraz ile ci bierze przy spokojnej jeździe ? i jaką mas kompresję |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 13:36
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | jestem bardzo ciekaw czy po remoncie spadnie ci do zera | do zera to ci nigdy nie spadnie, zawsze będzie się przepalał na wałku/wałkach rozrządu i za ścianach cylindrów. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-05-2010, 13:39
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | w każdy razie Guzik jestem bardzo ciekaw czy po remoncie spadnie ci do zera... może będziesz dla mnie inspiracja i również sie skusze na wymianę uszczelniaczy.
btw a teraz ile ci bierze ? |
Obecnie? Właśnie zależy. Czasem litr wystarczy na 1500 km, czasem na 1000, a czasem na jeszcze więcej i niezależnie od stylu jazdy. Myślę, że ma tutaj dużo do rzeczy czy jadę po trasie czy tylko często odpalam i gaszę.
Latam na castrolu magnatec 10/40.
Nie nazywajmy tego remontem, planuję wkrótce wymienić tylko pierścienie i zająć się głowicą, a to zwykła naprawa, nie remont. Dam znać jak to zrobię i pojeżdżę trochę czy pomogło coś odnośnie spalania oleju.
Powiem tak, w poprzedniej brało już litr na 300 km(litr na trzysta!!), a po takiej naprawie spadło do zera praktycznie, przy czym styl jazdy nie zmienił się(ogień jak tylko się rozgrzał silnik).
** Dodano: 16-05-2010, 14:41 **
Kompresja po 11,5 na każdym garnku praktycznie(różnica maks 0,1 wyszła przy dwóch pomiarach, ale..robione na zimnym silniku właśnie i nie wiem w końcu ile ma faktycznie). |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-01-2011, 14:40
|
|
|
dzisiaj w jednym programie motoryzacyjnym testowali na rajdowm samochodzie 3 oleje.
Motul, castrol i syntium
Różnica jaką podali to moc silnika która była uzyskiwana przy każdym oleju.
motul - 159.5 koni
castrol - 160.5
syntium - 162.5
nie pamiętam dokładnie jaka moc była podana dla castrola ale kolejność podałem prawidłową jak i rozbieżność 3 koni |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-01-2011, 15:15
|
|
|
Luczu, odnoszenie wrażenie że odczyty typu , 159.5 czy 160.5 to są wszystko w granicach błędu pomiaru , za każdym razem nawet na tym samym oleju zawsze będzie nie wielka różnica w pomiarze |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2011, 17:06
|
|
|
dokładnie, gdyby różnica wynosiła 10KM to już można by się było martwić. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-02-2011, 21:55
|
|
|
2 wymaine latam na GM 15W40 i nie narzekam jak jest wymiana jest dalej olejem nie zadna woda ale generalnie leje to co tansze |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-02-2011, 17:33
|
|
|
Szkoda że nie starczyło miejsca na Diesel-e bo właśnie mam takiego ... 1.9 TD ... |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-02-2011, 09:00
|
|
|
robertRK, ale oleje do diesla maja takie same oznaczenia, firmy tez te same, więc co nieco tez juz wiesz na temat oleju |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-02-2011, 10:42
|
|
|
robertRK, chyba chodzi że zabrakło miejsca dla diesla w sondzie wyżej ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-02-2011, 10:45
|
|
|
Leśniczy, aha, ano tak |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-02-2011, 10:59
|
|
|
Leśniczy, miały być z dieslem, ale rubryk do wykorzystania zabrakło |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-02-2011, 10:46
|
|
|
Leśniczy, egon., Jelcyn, tak dokładnie chodziło mi o rubryki w ankiecie no ale wiadomo że skoro jest określona ilość miejsca to nie da się zrobić więcej ....
** Dodano: 13-02-2011, 10:49 **
Rozumiem że oznaczenia i firmy są te same czyli 0W40,5W40 itd ale czy nie ma różnicy w olejach do silników z zapłonem iskrowym a silników z zapłonem samoczynnym ?egon., podpowiedz jeśli masz jakieś info na ten temat ... |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-02-2011, 13:21
|
|
|
Oleje do diesli mają większy TBN ( całkowita liczba zasadowa). Wynika to z faktu że olej napędowy zawiera niewielkie ilości siarki. Po jej spaleniu w cylindrze powstają kwasy które musi neutralizować olej. Tyle teoria. W praktyce często się zdarza że olej do benzyniaka i do ropniaka to ten sam olej, tylko w innym opakowaniu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|