|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Olejowa gadanina |
Ile pali oleju [silniki]/ilość na 1000km |
[1,4/1,6] 0-200ml |
|
38% |
[ 24 ] |
[1,4/1,6] 201-500ml |
|
17% |
[ 11 ] |
[1,4/1,6] 501-1000ml |
|
9% |
[ 6 ] |
[1,4/1,6] powyżej 1000ml |
|
6% |
[ 4 ] |
[1,8/2,0] 0-200ml |
|
7% |
[ 5 ] |
[1,8/2,0] 201-500ml |
|
1% |
[ 1 ] |
[1,8/2,0] 501-1000ml |
|
7% |
[ 5 ] |
[1,8/2,0] powyżej 1000ml |
|
1% |
[ 1 ] |
nie wiem, nie sprawdzam i mnie to nie interesuje |
|
9% |
[ 6 ] |
|
Głosowań: 63 |
Wszystkich Głosów: 63 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-04-2010, 00:00
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | recycling czyli zużyty olej zostaje zupełnie oczyszczony/przefiltrowany i trafia z powrotem do beczek | tak, to jest dosyć powszechne, też o tym czytałem, ale ponownie przetworzony olej ponoć ma identyczne właściwości jak ten prosto z rafinerii. Tzn zostaje wydzielona ,,baza olejowa'' która dla tego samego typu jest taka sama (minerał/syntetyczny). O reszcie parametrów decydują dodatki, z którymi taka baza jest łączona bezpośrednio przed rozlaniem do butelek/beczek...
Ponoć tak jest taniej i bardziej ,,ekologicznie''. I na koniec taka ciekawostka, z tych samych powodów wanilinę, czyli waniliowy aromat spożywczy dodawany do lodów, serków, wafelków itd jest otrzymywany z krowich odchodów. Możecie wierzyć lub nie, ale to nie jest żart i nie zmyślam. Smacznego |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-04-2010, 00:48
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | waniliowy aromat spożywczy dodawany do lodów, serków, wafelków itd jest otrzymywany z krowich odchodów. Możecie wierzyć lub nie, ale to nie jest żart i nie zmyślam. Smacznego |
teraz to pojechałeś po gaciach ... Ale ja nigdy nie przepadałem za wanilią :p
ps. a wiśniowy np. z czego się robi ?:d |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-04-2010, 06:05
|
|
|
Lotos półsyntetyk 10W40 - OK, nie ma co na niego narzekać, mam o nim lepsze zdanie niż o Mobilu 10W40
Orlen 10W60 - bardzo dobra oliwa
Mobil 10W40 - na co dzień OK, do pokatowania nie, pierwszy silnik w sedici na nim przekręciłem ;] Gdzieś na forum powinny być jeszcze zdjęcia panewek ;]
Castrol Magnatec jak pisałeś syf malaria i korniki - Jelcyn żebym nie był gołosłowny chcesz oddam Ci za free do ekspertyzy 6l oliwy wylanej z silnika po tysiaku kilometrów
Valvoline 10W60 - dobre, warte pieniedzy
Motul - dobre oleje, drogie ale na prawdę dobre
Ja osobiście używam już tylko i wyłącznie w obu autach olei AGIP raz z uwagi na ich parametry, dwa na cenę, w stosunku do takich marek jak Mobil, Castrol, Valvo, Motul są sporo tańsze. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-04-2010, 06:18
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Lotos półsyntetyk 10W40 - OK, nie ma co na niego narzekać, mam o nim lepsze zdanie niż o Mobilu 10W40 |
nareszcie coś pozytywnego o tym oleju :p
** Dodano: 25-04-2010, 07:19 **
GrzesiekK. napisał/a: | Gdzieś na forum powinny być jeszcze zdjęcia panewek ;] |
dasz radę zapodać ?
** Dodano: 25-04-2010, 07:21 **
GrzesiekK. napisał/a: | Ja osobiście używam już tylko i wyłącznie w obu autach olei AGIP |
a co myślisz o oleju SELENIA ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-04-2010, 08:17
|
|
|
Ja Temprę i Uno zalewałem zawsze Lotosem (ale mineralnym) od kiedy pamiętam i nie narzekałem nigdy gdy spuszczałem oleje.
Wyglądał jak normalny olej po pracy. Teraz jakoś tak myślałem czy nie zalać Lybry Lotosem 10W40, Mobil był tylko 6zł droższy, ale mówię, ach zobaczymy jak Mobil się zachowuje. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-04-2010, 09:06
|
|
|
GrzesiekK., i co ja z tym olejem zrobię? Zobaczyć OK, mogę, alfę przy okazji Ale dalej mnie dziwi, jak olej, który ma się tak zachowywać dostał jakikolwiek certyfikat z klasą lepkościową. Luczu, wiśniowy nie wiem, możliwe nawet, że z prawdziwych wiśni (wanilia jest bardzo droga i pozyskiwanie naturalnej nikomu by się nie opłacało). |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-04-2010, 10:00
|
|
|
Jelcyn, fuj a ja tak lubiłem wanilie...
mały OT: kupiłem rozbitą Temperkę z silnikiem 1.6mpi 96r i nie wiem jak sprawdzić jaki olej siedzi w silniku. Możecie mi jakoś pomóc?
koniec OT. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-04-2010, 10:06
|
|
|
Rajek, dokładnie nie da się sprawdzić, nie ma testu który ci poda: masz Lotosa 15w40. chcesz mieć pewność? Wymień, tylko nie zapomnij o filtrze. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-04-2010, 10:06
|
|
|
Nie da się sprawdzić. Chyba, że wydasz kupę kasy na badanie w laboratorium.
Sprawdź kompresję silnika, wtedy poznasz wstępnie jego kondycję. Jak będzie jeszcze ok to zalej półsyntetycznym, jak gorzej zalej mineralnym. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-04-2010, 22:27
|
|
|
Szczerze pisząc - jeszcze bardziej utwierdziłem się w stosowaniu Lotosu. Z tym, że ja osobiście nigdy nie miałem z tym olejem problemów (mowa o 15W40) i uważam, że jest to olej godny polecenia dla użytkowników TT w silnikach 1.4 czy 1.6. Wyżej już nie mierzę, ale stosowałem ten olej w wyeksploatowanych silnikach fiatów i polonezów i wcale nie spowodował on skrócenia ich żywotności |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 25-04-2010, 22:39
|
|
|
Ludzie.... ta dyskusja robi się nudna już... kolejny raz jest to powtarzane a Wy dalej swoje
Jak samochód dostaje "po dupie" - tzn. ma się ciężką nogę, często wyższe obroty itd. to Lotos nie da rady... straci swoje własności i kaplica.
Jak się jeździ normalnie, jak Pan Bóg przykazał to zalanie lotosem nie zaszkodzi silnikowi.
Jak się ma 1.4 czy 1.6 to nie ma czym świrować... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-04-2010, 22:42
|
|
|
Cytat: | Ludzie.... ta dyskusja robi się nudna już... kolejny raz jest to powtarzane a Wy dalej swoje | w tym celu został wydzielony ten temat. ,,Wyżyć'' się tutaj o olejach i nie spamować w innych |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 25-04-2010, 22:44
|
|
|
wiem, ale to już kolejna taka w dyskusja Osoby które jeżdżą 1.6 spokojnie przekonują do lotosa, ludzie którzy kręcą auta wyżej do agipów, valvo czy motula... i tak z tego nic nie wyjdzie |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-04-2010, 22:48
|
|
|
Ja do niczego nie przekonuje, Lotosa nie lałem i jak narazie nie planuje. Do mobila przekonał mnie kolega od golfa (ma wersje 1.3 ale traktuje go jakby miał przynajmniej vr6 i stylem jazdy i przeróbkami wizualnymi ). |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-04-2010, 16:25 Selenia 10/40
|
|
|
Używam oleju do silnika od 4 lat Selenia 10/40 i jest okej ,kupuję go od kolegi w orginalnych butelkach 1 l.który pracuje w serwisie fiata więc napewno olej orginalny 20 zł za litr (nie wiem ile kosztuje w sklepie).Myślę że ten olej jest za dobry do wysłużonego już mojego tipka 1.4 który ma na liczniku ponad 200,000 przebiegu rocznik 1994,obsłużył dwie budowy ciągając przyczepkę .Myślę aby zmienić na jakiś mineralny bo jednak silnik jest już wysłużony..Macie jakieś propozycje??? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 26-04-2010, 16:34
|
|
|
kerimonn napisał/a: | Myślę że ten olej jest za dobry |
Żaden olej nie jest "za dobry"
kerimonn napisał/a: | Myślę aby zmienić na jakiś mineralny bo jednak silnik jest już wysłużony..Macie jakieś propozycje??? |
Jeśli nie masz żadnych problemów typu nadmierne "spalanie" oleju, to po co zmieniać olej na gorszy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-04-2010, 16:45
|
|
|
to chyba zostanę przy Seleni bo faktycznie,jeśli nie mam problemu to po co zmieniać a i cena korzystna..
Bo myślałem ,że olej 10/40jest już za żadki do wysłużonego silnika.. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 26-04-2010, 16:50
|
|
|
kerimonn napisał/a: | Bo myślałem ,że olej 10/40jest już za żadki do wysłużonego silnika.. |
To, ze ma przejechane wiele kkm to nie znaczy, ze jest wysłużony |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-04-2010, 16:58
|
|
|
egon. napisał/a: | To, ze ma przejechane wiele kkm to nie znaczy, ze jest wysłużony |
wysłużony to on jest ale widocznie nie zniszczony :p
w tym temacie jeszcze nie wspominałem - mam LOTOS 10w40 i jakoś daje rade.
Ostatnio nawet przyzwoicie bo na 2300 km zniknęło ok 0.3 L
Na pewno trochę przez uszczelki reszta poszła z dymem
Jazda NIE na emeryta, często pedał w podłodze bo mnie to jara |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-04-2010, 22:03
|
|
|
hm, ja tylko tak się dopiszę:
do temperki jak miałem to jeździła wpierw orginalnie na Elf'ie (ale to lata temu, był jakiś inszy) zwykłym, potem Elf Sport SRI (wtedy był OK), tak to Shell'e różne typowe 15W40 i wszystko było w porządku. A auto i jeździło powoli i jeździło momentami na wysokich obrotach;
W Toyotce przed lekkim podremontowaniem silnika 2 lata temu potestowałem parę olejów (bo i tak potem remont miał być )
no i faktycznie przy częstej jeździe na wysokich obrotach i jednak wysiłku większym zwykłe (nie wiem jak jakieś droższe opcje) lotosy szybciej robiły się 'takie se', niezbyt lepkie; teraz na shellu się bujam, umiarkowanym półsyntetyku i jest ok;
nic nie cieknie, nie dymi (choć po częściowym remonciku niecałe 2 lata temu nie powinno ), auto nieraz się wysoko kręci i pogoni szybko (często się spieszę...) i jakoś olej koloru tak nie zmienia, jest lepki, wydaje się w porządku; dlatego bym polecił;
nie jakaś 'sportowo-cudowna' odmiana, zwykły (bodajże niebieski baniak) półsyntetyk shell. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-04-2010, 22:23
|
|
|
unknown napisał/a: | jakoś olej koloru tak nie zmienia, |
tzn dobry kolor w używanym oleju to jaki ? A jaki kolor oznacza że nie jest dobrze ?
I czy ta reguła ma się tak samo do silników z LPG ( nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem, że jak ma się LPG to olej jest cały czas jasny ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-04-2010, 23:03
|
|
|
mnie się wydaję że olej powinien zmieniać kolor na "brudny" bo oznacza to że faktycznie wyłapuje jakieś syfy ( w tym nagar ).
w każdym razie ja leje mineralnego castrola i po ok 3tyś km staje się brudny. ale zawsze do końca ( ok 10 000km ) przy spuszczaniu na rozgrzanym silniku zachowuję lepkość. zalałem kiedyś elfa 15w40 sporti i był czysty znacznie dłużej a auto spalało go 2 razy więcej niż castrola, więc wróciłem do castrola. na castrolu wysoko kręce silnik od prawie 50 000km i problemów nie ma, eksperymentował już nie będę wiem że na castrolu jest najlepiej i dalej będę go lał. jedynie eksperymentuje z filtrami , teraz mam tutele , planuje założyć manna lub knetcha, zaś filtrona omijam z daleka |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2010, 23:34
|
|
|
Leśniczy, olej faktycznie, ma za zadanie między innymi wyłapywać te ,,syfy'' ale i zaraz potem oddać go do filtra. Jeśli sam będzie jednym zbiorowiskiem nagaru to straci właściwości niezbędne do wykonywania głównego zadania, czyli smarowania. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-04-2010, 00:20
|
|
|
no właśnie ... z tego co wiem - olej czarny = dupa |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-04-2010, 00:44
|
|
|
Luczu, to jest bardzo duże uproszczenie, lepszą wskazówką sprawności oleju to jest to, czy się ,,klei'' do bagnetu. Dodatkowo, miarką sprawdzasz właśnie poziom oleju w misce olejowej do której spływa swobodnie. Dopiero z miski pompa (w naszym przypadku zębata, nie wiem, może w innych konstrukcjach są inne) zasysa olej i tłoczy najpierw do filtra i dalej do układu. Z tego wynika, że w misce olej może być mocno brunatny albo czarny, ale jak się wylewa na wałek, popychacze czy co tam jeszcze to powinien być już trochę jaśniejszy. Chyba, że się mylę, to proszę mnie poprawić, jak to wygląda z tym kolorem? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|