Olejowa gadanina |
Ile pali oleju [silniki]/ilość na 1000km |
[1,4/1,6] 0-200ml |
|
38% |
[ 24 ] |
[1,4/1,6] 201-500ml |
|
17% |
[ 11 ] |
[1,4/1,6] 501-1000ml |
|
9% |
[ 6 ] |
[1,4/1,6] powyżej 1000ml |
|
6% |
[ 4 ] |
[1,8/2,0] 0-200ml |
|
7% |
[ 5 ] |
[1,8/2,0] 201-500ml |
|
1% |
[ 1 ] |
[1,8/2,0] 501-1000ml |
|
7% |
[ 5 ] |
[1,8/2,0] powyżej 1000ml |
|
1% |
[ 1 ] |
nie wiem, nie sprawdzam i mnie to nie interesuje |
|
9% |
[ 6 ] |
|
Głosowań: 63 |
Wszystkich Głosów: 63 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-07-2011, 23:42
|
|
|
a tak zapytam teoretycznie - czy jest jakiś sens lać 5w40 do jtd 240 tys km ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-07-2011, 23:43
|
|
|
Luczu napisał/a: | Zarabiają na przesyłce mając niską cenę |
Nigdy nie kupowałeś na alledrogo? Bardzo powszechny proceder. Ale już żądanie jakiejkolwiek kasy za odbiór osobisty to lekkie przegięcie.
Co do olejów... hmm... wiadomo, że każdy zazwyczaj chwali to co ma Nie powiem który jest dobry, który nie bo zwykłemu użytkownikowi raczej ciężko wychwycić różnicę. Co przemawia za olejami które wymieniłeś? Marka- każdy to sprawdzona i pewna firma. Dlatego, tak jak pisał egon, to już Twoja decyzja który wybierzesz Od siebie mogę jedynie dodać, że poprzednia furka ojca jeździła na elfie (na jakim dokładnie niestety nie pamiętam) i nie zauważyłem nic niepokojącego |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-07-2011, 23:45
|
|
|
I jeszcze pytanie - również teoretycznie -
Czy zużyty olej może powodować "cykanie" w silniku które zniknie po zmianie oleju na nowy ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-07-2011, 00:36
|
|
|
tak moze |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-07-2011, 00:38
|
|
|
w ramach ciekawostek - polecam
http://hein-podesty.pl/oleje.pdf <- miedzy innymi opisane oleje mobila castrola ...
i cytat z innego forum
Kod: | W 2000 roku kupiłem pierwszy samochód Mercedes 123 300D. Był to wrzesień więc obawy o rozruch zimą, ale nawet w duże mrozy samochód odpalał, a apetyt na olej był bardzo znikomy jak na wiek auta( ok. 1 l do wymiany do wymiany). A Mercedes jako nieliczny stosował manometr na desce do pomiaru ciśnienia oleju, które na gorącym silniku oscylowało w granicy 2 bar. Z racji tego że w pracy było kilka samochodów służbowych nowych więc miałem bezpłatny dostęp do oleju 5w40 który sobie zapodałem tak dla próby bo nie bierze oleju i mam go darmo.
W zasadzie nic się nie stało silnik dalej pracował dobrze, natomiast ciśnienie oleju na wolnych obrotach spadło do 1 bar. I nie ma w tym nic strasznego bo tyle przewiduje min. norma dla tego motoru. Natomiast silnik ten był konstruowany pod olej 15W40 i pompa oleju ma wydajność optymalna dla tej specyfikacji oleju.
Ja nie odradzam nikomu stosowania oleju jakiego chce, ale producent danego silnika określa normę oleju i taki należy stosować.
Nasze silniki konstrukcją sięgają początku lat 90 a wtedy były inne normy i specyfikacje, a dla TD jest wyraźna specyfikacja 10W40 i taki olej należy stosować, a nie poprawiać fabrykę. Stosowanie olei 0W czy 5W ma sens w konstrukcjach silników z lat pow.2000, ale kto komu zabroni? Każdy robi jak uważa, ja natomiast mam przyjemniejsze sposoby na wydanie tych pieniędzy, tym bardziej że samochód jest teraz narzędziem które jak się psuje to wymieniam na lepsze, a nie robię który z niego ołtarzyka który wielbię i pieszczę jak przysłowiowy Kowalski za komuny swojego wyczekanego "Malucha" |
|
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 17-07-2011, 07:46
|
|
|
Luczu, co do 5W/40 to bardzo dobre oleje, ale czy bym sie zdecydował na wlanie go do auta... nie wiem, mi brava nie bierze oleju praktycznie wcale, przynajmniej nie zauważyłem, żadnych ubytków od kiedy ją mam, zero wycieków i wogóle OK, a mimo to nie zdecydowałem sie na ten olej i wlałem 10W/40, oczywiście zrobisz jak uważasz |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-07-2011, 10:30
|
|
|
egon, też wleję 10w40 - tak jak pisano wcześniej - na cholerę ulepszać fabrykę
Z resztą i tak nie jeżdżę na rajdach itp. więc silnik jest jakoś wysilony |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-07-2011, 14:46
|
|
|
Luczu, popieram 10w40 to będzie dobry wybór, płynność i lepkość dobra do warunków u nas panujących. tyle tylko, że ELFa bym w życiu do niczego nie zalał ... wszystko byle nie ELF i lotos
a tak skoro juz o markach to nie myślałeś o seleni ? da się kupic bardzo tanio a to naprawdę dobry olej |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-07-2011, 14:48
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | a tak skoro juz o markach to nie myślałeś o seleni ? |
a jak będzie w tej hurtowni w miarę przystępnej cenie to wezmę :p
ps. o seleni słyszałem też negatywne opinie ... ja już nie słucham nikogo :p olej to olej koniec kropka |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 17-07-2011, 20:06
|
|
|
Luczu napisał/a: | .. ja już nie słucham nikogo |
Trochę w tym jest prawdy, bo np Leśniczy, pisze, ze ELF to zło, a ktoś inny (nie pamiętam kto) na tym forum, zachwalał go bardzo, wcześniej lałem wszędzie Castrola (Punto ma go do teraz) podobno olej dobry, ale tez kiedyś ktoś napisał, ze się zepsuł i nie jest to co kiedyś, także czasem warto posłuchać swojej intuicji, bo czasem można zgłupieć, co kupić |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-07-2011, 15:16
|
|
|
kupiłem 4.5 L za 65 zł - taki http://allegro.pl/olej-or...1678066519.html
do tego filtr oleju filtron za 21 zł ( drogo :/ ? )
i gratis plaka do tapicerki cytrynowego ( fuuuj ) :/
Mówię tylko nie filtrona - a czemu ? Tylko takie są . . .
Filtron 2 lata temu przejęła jakaś firma z USA i są teraz bardzo dobre - to nie to co kiedyś
Tak mi powiedział koleś. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 15:25
|
|
|
Luczu napisał/a: | do tego filtr oleju filtron za 21 zł ( drogo :/ ? ) |
Chyba w miarę normalnie.
Luczu napisał/a: | gratis plaka do tapicerki cytrynowego ( fuuuj ) :/ |
A tam marudzisz - darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda.
W sumie nie mam doświadczenia ani z olejami, ani z filtrami, ale mam filtrona w temprze i nic niepokojącego nie zauważyłem. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 16:10
|
|
|
ja już dawno filtrona nie stosuje z bardzo prostego powodu ... w podobnej cenie można nabyć coś na pewno lepszego |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-07-2011, 17:31
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | w podobnej cenie można nabyć coś na pewno lepszego |
Np. Knecht kosztuje tylko 2-3zł więcej
Co do oleju nie powiem nic, bo ani ja, ani nikt z moich znajomych nigdy nie mielismy z nim nic wspólnego |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 17:48
|
|
|
Ale Panowie, to co jest nie tak z tymi filtronami - ktoś stosował inny, potem zmienił na filtrona i silnik sie zatarł, przegrzał, spadało ciśnienie oleju itd.? |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 20:52
|
|
|
Filtron jak to filtron, słyszałem parę plotek że komuś od tego pompa oleju padła, że silnik zatarł, ale przyczyn mogło być wiele, niekoniecznie od filtra oleju. Ja go stosuję w każdym samochodzie i nigdy nic się nie stało, a nic lepszego nie kupuję, bo po prostu w każdym sklepie u mnie w mieścinie są tylko filtry z Sędziszowa
Mam pytanie z innej beczki - wymieniłem niedawno olej w bravce mojej mamy, ku zdziwieniu po wyjęciu bagnetu olej jest czarny, to samo było przy poprzedniej wymianie oleju - odkryłem że resztka oleju zostaje w chłodnicy oliwy, a raczej w przewodach prowadzonych do niej. Nie ma tam żadnego korka spustowego, a dostęp jest bardzo utrudniony. Czy znacie jakiś sposób, aby dokładnie wypompować stamtąd reszki starego oleju?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 20:57
|
|
|
meter30 napisał/a: | wymieniłem niedawno olej w bravce mojej mamy, ku zdziwieniu po wyjęciu bagnetu olej jest czarny |
A to benzynka jest, czy dizelek - jak dizelek, to czarność oleju wtedy podobno jest normalką - nawet niedługo po wymianie. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 21:35
|
|
|
kaminkrz, No właśnie jest to ropniak - to normalka że tak się dzieje?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-07-2011, 21:45
|
|
|
meter30 napisał/a: | to normalka że tak się dzieje?? |
Jest to jak najbardziej normalne |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 23:17
|
|
|
jest sposób przed zalaniem oleju "docelowego" wlać cos najtańszego na przepłukanie ...
oczywiście wielu użytkowników ( szczególnie tych starających się nie wkładać w auto nawet złotówki )
uzna takie płukanie za absurd i stratę kasy
chociaż w przypadku diesle to chyba i tak nic nie da ... ciekawe czy nowy diesel po przejechaniu 2kkm też ma czarny olej ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-07-2011, 23:46
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | ciekawe czy nowy diesel po przejechaniu 2kkm też ma czarny olej ? |
Dobre pytanko. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2011, 06:50
|
|
|
W dieslu olej bardzo szybko robi się czarny. W zasadzie nie ma znaczenia czy to nowy czy stary silnik. Zależy od stylu jazdy i pokonywanych tras.
Leśniczy napisał/a: | wielu użytkowników ( szczególnie tych starających się nie wkładać w auto nawet złotówki )
uzna takie płukanie za absurd i stratę kasy |
Też tak uważam. Nic to nie daje i nie zmienia (poza efektami wizualnymi po samym płukaniu). Dużo lepszym pomysłem jest wymiana samego filtra po np 5 kkm. W przypadku diesla, jeżeli robi się krótkie trasy i/lub jeździ tylko po mieście, najlepiej wymieniac olej szybciej niż zaleca to producent. W przypadku benzyniaków sprawa jest prostsza, ponieważ widac stopień zanieczyszzcenia oleju. Szczególnie przy gaźniku olej potrrafi zrobi się czarny. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-07-2011, 00:03
|
|
|
lynx, stopień zabrudzenia oleju w autach 10+ letnich nie ma raczej znaczenia ... z bardzo prostego powodu... w kilku letnich autach zawsze w "zakamarkach" zbiera się nagar/szlam, zalewając nowy olej nawet ten sam co poprzednio, dodatki płukające szybko wyciągają cześć nagaru i olej szybko robi się ciemny. stosując lepszy olej ( z większą ilością dodatków płukających ) zrobi się on ciemny po 1000 km.
odnośnie samego filtru oleju ... hmmm żeby wymienić filtr trzeba spuścić całość z silnika, ciekawe kto by się tak bawił ... ostatnio nawet dowiedziałem się pewnej ciekawostki ... w japonii w autoryzowanych serwisach filtr oleju wymienia się co drugą wymianę oleju ! i wiem na bank że tak jest i tylko potrafię się domyślać, żę tam muszą mieć paliwo lepszej jakości ( raczej na pewno ) i olej również lepszej jakości ...nawet głupie opakowanie daje do myślenia, u nas wszystko jest w plastiku, w japoni i usa wszystko w metalowych puszkach |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 29-07-2011, 00:27
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | w japonii w autoryzowanych serwisach filtr oleju wymienia się co drugą wymianę oleju ! |
może po prostu nie zdzierają tak kasy jak u nas. Zapewne filtr oleju spokojnie wytrzyma 2 wymiany.
Leśniczy napisał/a: | u nas wszystko jest w plastiku, w japoni i usa wszystko w metalowych puszkach |
Nie doszukiwał bym się tu jakiś większych problemów :p
Po prostu plastik tańszy od metalu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-07-2011, 08:50
|
|
|
Leśniczy,
To wymywanie starego nagaru przez nowy olej o którym piszesz, ma miejsce w przypadku kiedy wymiany oleju są za żadkie, albo przy zmiannie oleju.
Przy wymianie samego filtra, trzeba spuści tylko to co jest w samym filtrze i w magistrali olejowej. Cały olej znajduje się w misce olejowej. Jeżeli sam zmieniasz olej w swoim aucie, następnym razem zacznij od filtra to sie przekonasz. |
|
|
|
|
|