Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Olejowa gadanina

Ile pali oleju [silniki]/ilość na 1000km
[1,4/1,6] 0-200ml
38%
 38%  [ 24 ]
[1,4/1,6] 201-500ml
17%
 17%  [ 11 ]
[1,4/1,6] 501-1000ml
9%
 9%  [ 6 ]
[1,4/1,6] powyżej 1000ml
6%
 6%  [ 4 ]
[1,8/2,0] 0-200ml
7%
 7%  [ 5 ]
[1,8/2,0] 201-500ml
1%
 1%  [ 1 ]
[1,8/2,0] 501-1000ml
7%
 7%  [ 5 ]
[1,8/2,0] powyżej 1000ml
1%
 1%  [ 1 ]
nie wiem, nie sprawdzam i mnie to nie interesuje
9%
 9%  [ 6 ]
Głosowań: 63
Wszystkich Głosów: 63

Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-06-2012, 13:40   

Tipo brało 1L 15w40 na 1000km :d
honda przy ciągłym kręceniu do 8500obr po pół roku wzięła 1L. ( 5w40 )
przy jeździe spokojnej tak do 5000obr nie bierze nic :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-06-2012, 15:47   

mój opel to bierze ile mu się wleje ;) a na poważnie to od wymiany do wymiany w granicach 1-1.5l. Jestem ciekaw tylko ile moja cupeta będzie brała ? :)
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
amper2008 


Wiek: 33
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-07-2012, 10:03   

Jaki olej polecicie do Tipo 1.4 benzyna na wtrysku, bez gazu, przebieg ok 140 000? Obecnie zalany jest Lotos mineralny 15W40, od wymiany nic nie musiałem dolewać. W przyszłym tygodniu czeka mnie wymiana i zastanawiam się czy nie zalać czegoś lepszego.
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-07-2012, 10:53   

klasyka :d lotos 15w40 :)

wlej wlej jakiegoś shella albo mobila 10w40 i będzie dobrze
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 01-07-2012, 20:35   

Ja śmigam na mobilku :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
amper2008 


Wiek: 33
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-07-2012, 10:32   

Ale wymienić na półsyntetyk czy zostać na mineralnym? Czy 4 litry wystarczy? Czytałem iż powinno wejść 4,25l ale słyszałem, że ludziom wchodzi 3,7l. Jaka jest prawda?
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-07-2012, 11:34   

amper2008, w pierwszej kolejności warto zaznaczyć do jakiego silnika. W 1,6 4l wystarcza, pamiętaj, że bez rozbierania i płukania silnika nie uda się wylać całego oleju, nawet mocno nagrzanego. Trochę zawsze zostaje na ściankach i w kanałach, bo przecież tak są ,,projektowane''
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
amper2008 


Wiek: 33
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-07-2012, 11:39   

Silnik 1.4 pisałem wyżej ;D
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-07-2012, 12:27   

Ojejku, ale tak wysoko, nie zauważyłem :P
1,4 to prawie to samo ma pod tłokami co 1,6. 4l wystarczą, ale ja zawsze zalecam kupować bańkę o 1 litr większą, przynajmniej na dolewki masz dokładnie to co w silniku.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-11-2012, 13:45   

Odgrzeję i dodam, że zamówiłem sobie motula 6100 synergie+ 10W/40.
Do tej pory od 70tys km auto jeździło na castrolu magnatecu i między wymianami nie brało go nic a nic. Zdam relację za 10tys... długo to potrwa bo bena droga :lol:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
osama 33 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 324
Skąd: Łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-11-2012, 13:05   

ja śmigam kolejne auto na castrolu GTX High mileage 15w40 i wszystko oki
_________________
fiat uno 1,4 ,omega 1987,Ford eskort,Fiat Tempra,espero, Opel Senator 2,6 .seat toledo,Opel senator 3.0 24v,
Omega Kombi 96/97 2.016v
Ford windstar 3,8 Eskort kombi 1,8 td
omega 2,5 v6 Tipo 1,4,Laguna
opel astra kombi 1,7d f tempra 1,9td
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-11-2012, 00:10   

osama 33, ten sam olej zawsze lałem do tipo i z tego samego robiłem dolewki i byłem zadowolony. raz wlałem elfa 15w40 ... po 1000km spuściłem go i z powrotem castrol high mileage.
wszystko zmieniło się po zakupie hondy przed pierwszą wymianą oleju czytałem tak dużo o olejach, ich bazach, uszlachetniaczach, oznaczeniach,testach praktycznych itd , że mógłbym napisać o tym książkę. w chwili obecnej nie wleje do żadnego silnika samochodowego, żadnego mineralnego oleju. ( nawet do poloneza z lat 70 )
10w popularnie określanego pół-syntetycznym też nie ( 10w40 to w 80% olej mineralny )
na chwilę obecna uznaje tylko i wyłącznie olej syntetyczny ( najlepiej hydrokrakowany ) czyli popularne 5w40 ze średniej półki cenowej. bardzo żałuje, że kiedy miałem fiata nie posiadałem takiej wiedzy bo na pewno bez zastanowienia przeszedłbym z 15w40 na 5w40 i pewnie bym nie pożałował

w każdym razie "średnio" spasowane włoskie silniki z lat 90 są całkiem dobrymi konstrukcjami bo dobrze tolerują każde smarowidło i okazują sie, że nawet takie gówno jak minerał zapewnia im dobrą pracę, czego dowodem jest moje ex tipo, które przetrwało 50 tyś km codziennego kręcenia pod czerwone pole...
osobiście uważam, że przetrwało bo co każde 1000-1200km dolewałem 1L litr oleju. tzn, że przez 10 000km dolewałem ( od wymiany do wymiany ) ok 8-9 L oleju czyli 50 000 km przejechałem na gównianym ale ciągle nowym oleju :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-11-2012, 05:38   

Całkowicie zgadzam się z LEŚNICZYM. 5W40 to optymalny wybór. To że silnik zacznie przeciekac po takim oleju to nieprawda. Dużo w tym prawdy, ale temat jest bardzo zawiły więc napisze tylko tyle, że silnik może się rozszczelnic także po oleju 15W50.
     Moneta
 
 
Piotrek_Bukowno 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 144
Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2013, 14:47   

Ja mam pytanie. Musze zmienic olej i filtr. Stanie sie coś jeśli pierwsze zmienie filtr a pózniej olej? Czy go zabrudze. Szczerze oleju nie wymieniałem 2 lata, bo mało jeździlem
_________________

BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995 :placz:
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992 :placz: :placz:
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 28-02-2013, 17:50   

Filtr wymienia się tylko razem z olejem :!:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 28-02-2013, 19:40   

Piotrek_Bukowno napisał/a:
Szczerze oleju nie wymieniałem 2 lata, bo mało jeździlem

Ja też mało jeżdżę ale wymiana powinna byc raz na rok lub o ile dobrze pamiętam co 15 tys ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 28-02-2013, 22:44   

Ja wymieniam co 10tys.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-02-2013, 23:02   

egon, wlasnie to samo mialem napisac ,bo mam taki sam nawyk:) W Tipo rowniez nie zaluje i wymieniam co 10 tys.Swoja droga wlasnie nadszedl termin :)

W ktoryms tam samochodzie zauwazylem ze po 10 tys widac po oleju ze juz ma dosyc a wiadomo...wczesniejsza wymiana nie zaszkodzi :) I przynajmniej w silniku czysciutko :)

Niektorzy dolewaja oleju duza i sadza zo zastepuje wymiane a prawda jest taka ze spuszczajac olej pozbywamy sie nie tylko oleju ale rowniez syfu,sadzy czy opilkow w nim zawartych.Dolewajac a nie wymieniajac oleju tych syfow i opilkow ciagle przybywa(silnik spala sam olej)wiec dolewanie zamiast okresowych wymian to najlepsza droga do zajechania dobrego silnika przez zwykle niedbalstwo.Znam kogos kto dolewal olej a nie wymienil przez 80 tys.Silnik sie zatarl.W misce na dnie bylo 1cm syfu z opilkami.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-02-2013, 23:13   

ja wymieniam tez co 10tys, zawsze razem z filtrem, nie są drogie wiec nie ma sie co zastanawiać, w miedzyczasie, dolewam tak 0.5-1,0 litra oleju, a leje castrol edge 10w40 i filtr zakładam bosha
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-02-2013, 23:39   

KrzychuB napisał/a:

Ja też mało jeżdżę ale wymiana powinna byc raz na rok lub o ile dobrze pamiętam co 15 tys ;)

Nie dotyczy to wszystkich aut. Włoskie oczywiście lubią częstsze wymiany oleju, ale miałem C2 HDI i tam producent zalecał wymianę oleju co 30 tys km lub co 24 miesiące, także każdy może mieć inne zalecenia
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-03-2013, 09:54   

Ja wymieniam co 40tyś :) W między czasie dolewam około 1,5 litra. Ale wiadomo - nasze kochane fiaciki miały zaleconą wymianę co 15tyś
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-03-2013, 14:21   

meter30, producenci z reguly wydluzaja przebiegi po to by przekonac nabywce ze eksploatacja ich samochodu bedzie mniej kosztowac bo np.trzeba rzadziej wymieniac olej czy paski chociazby.

Ale nie raz juz tak bylo ze wydluzone przebiegi powodowaly awarie.Wydluzone zalecenia producentow powodowaly urywanie sie paskow rozrzadu i producent zwykle nauczony doswiadczeniem skracal przebiegi o kilkadziesiat tysiecy lub kazal stosowac wzmocnione paski jak w przypadku silnikow 1.9 TDI Volkswagena.Z olejem jest to samo.Mozna nawet pokusic sie i sproboiwac jezdzic caly zywot samochodu na jednym oleju ewentualnie tylko dolewajac.

Fakty sa jednak takie ze olej po kilkudziesiaciu tys km w silniku juz traci swoje wlasciwosci,rozciencza sie paliwem a w dodatku krazy w nim syf a to napewno nie sluzy silnikowi.Jedynie regularna wymiana oleju moze przyczynic sie do tego ze mimo duzego przebiegu silnik bedzie w doskonalej kondycji.Zreszta koszt oleju+filtra raz na 10-15 tys to jest tak niewielki koszt ze nie widze powodu by eksperymentowac,,ile to pochodzi bez wymiany"
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-03-2013, 16:17   

shagger78 napisał/a:
Zreszta koszt oleju+filtra raz na 10-15 tys to jest tak niewielki koszt ze nie widze powodu by eksperymentowac,,ile to pochodzi bez wymiany"


Trzy lata temu spotkałem dawnego kolegę, kupił wtedy escorta1.6 i jak to ja, zacząłem od razu oglądać i odruchowo wyciągnąłem bagnet(zawsze tak robię kiedy oglądam). Na bagnecie smoła. Pytam go kiedy wymieniał olej, a on na to, że olej jeszcze pojeździ, bo na oleju jeździ się do 40tys... Mówię ok, jak tam chcesz...
Pół roku później byłem u zaprzyjaźnionego mechanika po coś i spotkałem tego samgo kumpla(odbierał samochód). Zapytałem co się stało, a on na to, że wymieniał silnik, bo się zatarł :badgrin: :roll:

Zapytałem wtedy "i jak tam Darek, co ile ten olej się wymienia"? :lol:

U siebie co 10tys mam nowy w każdym aucie. Mój mechanik kazał nawet co 8 tys zmieniać, ale myślę, że co 10 jest tak optymalnie ;)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-03-2013, 17:52   

zagraniczne marki moga dluższe przebiegi robic na olejach, ale tylko na dobrych olejach, przykład dam jaki mi brat powiedział(mechanik od kilku lat) ople insignia sprowadzone skądś tam maja serwis ustawiony co 30tys, i w rodzimym kraju jest to w porządku bo maja tam lepsze oleje, ale jak takie auto trafi do polski i zalewany jest olejem z polski to silnik nie wytrzymuje tych 30tys i sie zaciera, dlatego jak tylko maja jakąs insignie to od razu zmieniaja zeby serwis zapalił sie po 10 albo 15tys
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2013, 22:11   

A może poprostu te insygnie jeżdżą na olejach sezonowych.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load