LANCIA DELTA II 2.0 16V - JAM_BELFEGOR |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2012, 20:22
|
|
|
Wiedziałem że to napiszesz a ile to jest 1,5 cala? Jakieś ~3,8 cm czyli po 1,9 cm po każdej stronie urosło koło, przy dobrze dobranym ET powinno wejść bez problemu Do tego dodam że u mnie jest i będzie seryjny zawias. Jest i tak wystarczająco twardy i sztywny. Tak więc dalej jestem dobrej myśli mimo całej dawki waszego pesymizmu hehehe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2012, 20:31
|
|
|
Zobaczymy jak będzie jak rzeczywiście zaczniesz jeździć, teraz nie ma co gdybać. Sam się boję co będzie u mnie jeszcze po dociążeniu auta napędem, chyba będę zmuszony szukać innych sprężyn, bo przy 16vt już było za twardo.
Mi jeszcze jedno nie pasuje w felgach 16 cali, że hamulce nie wypełniają całej przestrzeni, ale i to się zmieni
Teraźniejszy silnik zostawiasz taki jak jest czy coś w nim grzebiesz, sprawdzasz, wymieniasz? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2012, 20:44
|
|
|
mac1us, nie no jak silnik będzie rozebrany do cna i przejdzie kapitalny może przy okazji ugramy dodatkowo parę groszy na drobnych obróbkach. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 20-01-2012, 14:31
|
|
|
Jam, ja doskonale wiem że to małe ET + zbyt duży profil są po cześci powodem ocierania. Nie wiem jakie masz ET więc podałem ci przykład.
Komplet felg z w/w ET kupiłem od razu z oponami 195/55 i na takich jeździłem. Teraz je Zjeździłem i kupiłem Toyo 195/50 i powinno być lepiej.
Co do źle dobranego ET Chciałem małe ET bo na tych felgach Delta wygląda dopiero jak powinna. Duże ET to sobie na zimę może być |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 14:32
|
|
|
Trochę to trwało ale kasa niestety nie rośnie na drzewie, nie mówiąc już że czasem ciężko zdobyć nowe części do 20 letniego auta i trzeba trochę pogrzebać.
Dziś odebrałem tłoczki przednich hamulców podziękowania dla kolegi wiki1982 za sprawna transakcje
Nowe sprzęgiełko VALEO, termostat włoskiej firmy BEHR (często używany na pierwsze montaże), pompa wody AQUA PLUS (wirnik z tworzywa), wężyki elastyczne układu hamulcowego FRENO.
Komplet zawieszenia. Zawias będzie gazowy firmy MONROE plus nowe odboje i osłony
Dalej wahacze DELPHI, Końcówki drążków łączniki stylizatora, poduszki amortyzatora oraz łożyska oporowe FEBI-BILSTEIN. Tu nie idę na kompromis dla mnie FEBI robi jedne z lepszych części jeśli chodzi o zawias. Na zdjęciach widać również nowe łożyska kół przednich firmy FAG (robią lepsze łożyska niż SKF).
Nowe tarcze hamulcowe ATM MIKODA wciąż bardzo dobra relacja cena jakość, zamówiłem sobie wersje GT czyli nacinaną i nawiercaną. Do tego Klocuszki TRW oraz nowiutka pompa hamulcowa również TRW.
Soki, czyli płyny ustrojowe. Płyn hamulcowy ATE, muszę pochwalić bo świetnie się sprawdza, Do chłodnicy trafi oryginalnie Paraflu tez sobie chwalę, Mobil o odpowiedniej lepkości do skrzyni.
Jest jeszcze parę gratów ale póki co nie mam fotek by wam pokazać. Trwajcie w niepewności hehehe
Dla osłody mogę pokazać jak wygląda teraz moje biurko
Wszystko wyczyszczone czeka na ponowny montaż. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 14:53
|
|
|
Ułaaaa ale podskoczył mi gul hehe Jaki jest łączny koszty wszystkich zabawek, bo jeśli się nie mylę na pewno nie niski Biurko w tej wersji, to najlepsza rzecz jaka może spotkać człowieka ; D |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 15:10
|
|
|
maxi, powiem tyle na zabawki odkładałem już od 4mc Plus jak widzisz po pudłach pod biurkiem to jeszcze nie wszystko. Jak zrobię resztę fotek to wkleję, bo jeszcze jest masa drobnicy jak kable świeczki filtry uszczelki itp. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 15:13
|
|
|
Szczerze gratuluje zazdroszczę projektu i całej bazy do renowacji autka, aż mnie ściska w środku |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-02-2012, 15:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR, za graty dałeś chyba więcej niż ja za Dedrę
miło patrzeć na to wszystko.
teraz zrób zdjęcia zamontowanych gratów |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 16:16
|
|
|
Już widzę jak pięknie tarczę będą pękać miedzy wierceniami , sorry ale jest to fakt nie mit, sam tego doświadczyłem na audi kolegi tak samo i na fiacie bravo hgt. Nie za dobry wybór, ja będę miał teraz taki zestaw na zimę, na lato wędrują 305 mm . |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 16:39
|
|
|
mac1us, miałem taki zestaw w tipo i było elegancko jedynie do czego można było się czepić to tarcza i klocki trochę szybciej zużywały się nie fabryczne, no ale to akurat było wiadome, coś kosztem czegoś.
Kiedyś widziałem jak podobne tarcze pękają tyle że Zimermmana, ale pękły nie z winy materiału czy konstrukcji a głupoty właściciela który rozgrzane prawie do czerwoności hamulce postanowił schłodzić wiaderkiem wody. Pęknięcia jako takiego nie było widać (jedyna oznaka były charakterystyczne trzaski dobywające się spod koła zagłuszane syczącą parą, trochę przypominało odgłosy jakie wydaje rozgrzany wydech) dopiero przy pierwszym hamowaniu urwał tarczę. Pamiętaj że nigdy nie wiesz co kolega wyczyniał z tymi hamulcami a nóż katował je do białości a potem zaliczył parę głębszych kałuż kto wie.
** Dodano: 22-02-2012, 16:53 **
P.S: nawet jak widzisz poprzedni tarcza była dziurawa jak ser szwajcarski mimo to nie pękła obecnie Mikoda zredukował o połowę ilość nawiertów co widać. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 17:27
|
|
|
mac1us, mam te tarcze i nie mam z nimi problemów. Jeżdżę na nich drugi sezon i nic się nie dzieje. Jedyne co mogę poradzić to jeżeli ktoś się decyduje na włożenie Mikoda GT niech zrobi porządnie układ hamulcowy bo będzie musiał robić dwa razy tą samą robotę. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 18:03
|
|
|
Nie wiem jak jeździcie, ja nie przypominam sobie żebym wjechał nagle w kałuże, krzywe nie są, ale pękają między wierceniami, autem jeździłem tylko ja. A jeśli chodzi w ogóle o wiercone tarcze to jestem przeciwnikiem (wiercone na wylot, nie nawiercane np. tak jak ebc), w muzeum porsche w stuttgarcie też widziałem 911 dość nowe turbo z małym przebiegiem i też byly popękane miedzy wierceniami.
Teraz kupiłem 305 mm ATE lite i to z premedytacją, wcześniej mikode kupiłem, bo mi się podobały, a nie liczyłem na lepsze hamowanie. |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 18:14
|
|
|
mac1us napisał/a: | Nie wiem jak jeździcie, ja nie przypominam sobie żebym wjechał nagle w kałuże, krzywe nie są, ale pękają między wierceniami, autem jeździłem tylko ja. A jeśli chodzi w ogóle o wiercone tarcze to jestem przeciwnikiem (wiercone na wylot, nie nawiercane np. tak jak ebc), w muzeum porsche w stuttgarcie też widziałem 911 dość nowe turbo z małym przebiegiem i też byly popękane miedzy wierceniami.
Teraz kupiłem 305 mm ATE lite i to z premedytacją, wcześniej mikode kupiłem, bo mi się podobały, a nie liczyłem na lepsze hamowanie. |
305 zacny rozmiar
swap z f. coupe, alfy, inne? |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 18:27
|
|
|
mac1us, Też się przymierzam do 305tek ale nie teraz, dlatego objeżdżę teraz fabryczny układ hamulcowy który i tak w/g. mnie bardzo dobrze hamuje (oczywiscie sprawny ze sprawnym korektorem) i będę szukał w przyzwoitej cenie zacisków.
EASYKATO napisał/a: | 305 zacny rozmiar
swap z f. coupe, alfy, inne? | można zaadoptować układ 4 tłoczkowy z alfy niech ci mac1us, wklei jak to wygląda. Ostatnio był do kupienia taki zestaw nawet z przelotką pod Deltę zrobiony ale cena była skuteczna bariera od której się odbiłem, gość chciał chyba tysiaka z tego co pamiętam. No nic jak będzie pękać to przecież nie wsadzę głowę w piasek i udam że wszystko świetnie, tylko podzielę się z wami ku przestrodze w razie czego kupi się lite. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 18:36
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | mac1us, Też się przymierzam do 305tek ale nie teraz, dlatego objeżdżę teraz fabryczny układ hamulcowy który i tak w/g. mnie bardzo dobrze hamuje (oczywiscie sprawny ze sprawnym korektorem) i będę szukał w przyzwoitej cenie zacisków.
EASYKATO napisał/a: | 305 zacny rozmiar
swap z f. coupe, alfy, inne? | można zaadoptować układ 4 tłoczkowy z alfy niech ci mac1us, wklei jak to wygląda. Ostatnio był do kupienia taki zestaw nawet z przelotką pod Deltę zrobiony ale cena była skuteczna bariera od której się odbiłem, gość chciał chyba tysiaka z tego co pamiętam. No nic jak będzie pękać to przecież nie wsadzę głowę w piasek i udam że wszystko świetnie, tylko podzielę się z wami ku przestrodze w razie czego kupi się lite. |
interesuje mnie sprawa otworów dla przykręcenia zacisków
czy rozstaw jest jak w zaciskach 284?
no i raczej minimum felga 17`` |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 19:01
|
|
|
EASYKATO napisał/a: |
interesuje mnie sprawa otworów dla przykręcenia zacisków
czy rozstaw jest jak w zaciskach 284? | Te zaciski które ja widziałem miały przetoczone na frezarce mocowanie tak by pasowało to do piasty z zaciskami 284mm co do felgi to ponoć na styk wejdzie też i pod 16'stke i to nie każdą bezpieczna jest 17stka. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 19:43
|
|
|
I właśnie chyba o to chodzi na forum dyskusyjnym żeby wymienić się poglądami i spostrzeżeniami, moje tak jak pisałem z mikodą nie są miłe.
EASYKATO, rozstaw nie jest taki jak przy zaciskach 284. Takiego zacisku jaki mam ja nie założysz też na tarcze 284, bo jest za duży i jest problem z mocowaniem. Pod tarcze 305 z FC 20vt trzeba robić adapter.
JAM_BELFEGOR, niestety zaciski od AR 166 są chyba najtańsza opcją, ale nie ma bata się zmieścić w 1000. Zaciski ok. 600 zł, tarcze minimum 200 zł sztuka, adaptery z 200 zł, klocki 200 zł, przydały by się przewodziki w oplocie, kolejne kilka stówek. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 19:54
|
|
|
mac1us, a gość chciał za same zaciski tysiaka co prawda już z przelotka i odnowione ale jednak (zresztą widziałeś je zapewne na LKP) z reszta zabawek minimum 1500-1600zł tak więc jak dla mnie na razie nie osiągalne, póki nie ogarnę podstawowych rzeczy.
P.S: patrze na ta twoja Mikodę i nie widzę pęknięć, jedynie dwa rdzawe odciski po klockach. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 20:10
|
|
|
Zaciski sprzedawał brynol69 i sprzedawał je za tyle za ile kupił, a że kupił droga dlatego była taka cena, a kupił je na forum FC.
Na zdjęciu pęknięć jeszcze nie zobaczysz, ale gołym okiem już je widać . |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 20:20
|
|
|
Tu mi jeszcze dobry duch podpowiada że można spróbować z zaciskami 4 tłoczkowymi Brembo z BMW E38 ponoć pasują jak ulał na tarczę 305mm oczywiscie też trzeba robić przelotkę. Zaciski ponad 2 razy tańsze niż z Alfy czy Cupety a dokładnie to samo.
http://moto.allegro.pl/za...2156216814.html |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 20:30
|
|
|
I tu się trochę mylisz zacisk jest trochę inny niż od FC. Z tego co pamiętam to robi się problem z tym, że śruby od mocowania zacisku są blisko oryginału co utrudnia zrobienie adaptera. Można trafić na okazję w każdym wypadku, ja swoje kupiłem za 450 zł z prawie nowymi klockami, kolega Kania też takie kupował do swojego 125p i płacił podobnie.
Pozostaje też inna kwestia wielkość klocka hamulcowego, bo w AR 166 powierzchnia klocka jak i sam zacisk są znacznie większe niż zaciski od FC, e38, czy lancera. Zacisk wchodzi w prawie każdą felgę 16 cali z małym dystansem. |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 22:40
|
|
|
JAM_BELFEGOR, zaciski z e38 da się wkomponować ale klocek jest za duży, i tarcza będzie się wrzynać w niego. Prędzej zaciski z 406 coupe lub 607 ale jest ich mniej na rynku i droższe ale klocki są te same co w brembo 20vt i pasują jak ulał, nawet na tarczę 284
mac1us nie wiesz za ile faktycznie kupiłem i za ile sprzedałem to nie pisz, bo dobrze zarobiłem na nich :] |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2012, 23:05
|
|
|
Widziałem cenę na FCKP, była duża, moje zdziwienie było również duże, że szybko się sprzedały, niedługo potem Ty je wystawiłeś też za dużą kwotę. Nie wnikałem za ile je kupiłeś i za ile je sprzedałeś, bo jakoś mnie to nie interesuje, udało Ci się jeszcze zarobić fajnie. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 23-02-2012, 08:52
|
|
|
No pogratulować, az miło sie patrzy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|