Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
LANCIA DELTA II 2.0 16V - JAM_BELFEGOR
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-01-2012, 20:22   

Wiedziałem że to napiszesz :lalala: a ile to jest 1,5 cala? Jakieś ~3,8 cm czyli po 1,9 cm po każdej stronie urosło koło, przy dobrze dobranym ET powinno wejść bez problemu :D Do tego dodam że u mnie jest i będzie seryjny zawias. Jest i tak wystarczająco twardy i sztywny. Tak więc dalej jestem dobrej myśli mimo całej dawki waszego pesymizmu :lalala: hehehe
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-01-2012, 20:31   

Zobaczymy jak będzie jak rzeczywiście zaczniesz jeździć, teraz nie ma co gdybać. Sam się boję co będzie u mnie jeszcze po dociążeniu auta napędem, chyba będę zmuszony szukać innych sprężyn, bo przy 16vt już było za twardo.

Mi jeszcze jedno nie pasuje w felgach 16 cali, że hamulce nie wypełniają całej przestrzeni, ale i to się zmieni :roll:

Teraźniejszy silnik zostawiasz taki jak jest czy coś w nim grzebiesz, sprawdzasz, wymieniasz?
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-01-2012, 20:44   

mac1us, nie no jak :lalala: silnik będzie rozebrany do cna i przejdzie kapitalny może przy okazji ugramy dodatkowo parę groszy na drobnych obróbkach.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 20-01-2012, 14:31   

Jam, ja doskonale wiem że to małe ET + zbyt duży profil są po cześci powodem ocierania. Nie wiem jakie masz ET więc podałem ci przykład.
Komplet felg z w/w ET kupiłem od razu z oponami 195/55 i na takich jeździłem. Teraz je Zjeździłem i kupiłem Toyo 195/50 i powinno być lepiej.
Co do źle dobranego ET :D Chciałem małe ET bo na tych felgach Delta wygląda dopiero jak powinna. Duże ET to sobie na zimę może być :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 14:32   

Trochę to trwało ale kasa niestety nie rośnie na drzewie, nie mówiąc już że czasem ciężko zdobyć nowe części do 20 letniego auta i trzeba trochę pogrzebać.
Dziś odebrałem tłoczki przednich hamulców podziękowania dla kolegi wiki1982 za sprawna transakcje

Nowe sprzęgiełko VALEO, termostat włoskiej firmy BEHR (często używany na pierwsze montaże), pompa wody AQUA PLUS (wirnik z tworzywa), wężyki elastyczne układu hamulcowego FRENO.

Komplet zawieszenia. Zawias będzie gazowy firmy MONROE plus nowe odboje i osłony

Dalej wahacze DELPHI, Końcówki drążków łączniki stylizatora, poduszki amortyzatora oraz łożyska oporowe FEBI-BILSTEIN. Tu nie idę na kompromis dla mnie FEBI robi jedne z lepszych części jeśli chodzi o zawias. Na zdjęciach widać również nowe łożyska kół przednich firmy FAG (robią lepsze łożyska niż SKF).

Nowe tarcze hamulcowe ATM MIKODA wciąż bardzo dobra relacja cena jakość, zamówiłem sobie wersje GT czyli nacinaną i nawiercaną. Do tego Klocuszki TRW oraz nowiutka pompa hamulcowa również TRW.

Soki, czyli płyny ustrojowe. Płyn hamulcowy ATE, muszę pochwalić bo świetnie się sprawdza, Do chłodnicy trafi oryginalnie Paraflu tez sobie chwalę, Mobil o odpowiedniej lepkości do skrzyni.


Jest jeszcze parę gratów ale póki co nie mam fotek by wam pokazać. Trwajcie w niepewności hehehe :lol:

Dla osłody mogę pokazać jak wygląda teraz moje biurko :badgrin:

Wszystko wyczyszczone czeka na ponowny montaż.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-02-2012, 14:53   

Ułaaaa 8) ale podskoczył mi gul hehe Jaki jest łączny koszty wszystkich zabawek, bo jeśli się nie mylę na pewno nie niski ;) Biurko w tej wersji, to najlepsza rzecz jaka może spotkać człowieka ; D
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 15:10   

maxi, powiem tyle na zabawki odkładałem już od 4mc :lalala: Plus jak widzisz po pudłach pod biurkiem to jeszcze nie wszystko. Jak zrobię resztę fotek to wkleję, bo jeszcze jest masa drobnicy jak kable świeczki filtry uszczelki itp.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-02-2012, 15:13   

Szczerze gratuluje ;) zazdroszczę projektu i całej bazy do renowacji autka, aż mnie ściska w środku :lalala:
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-02-2012, 15:41   

JAM_BELFEGOR, za graty dałeś chyba więcej niż ja za Dedrę :)
miło patrzeć na to wszystko.

teraz zrób zdjęcia zamontowanych gratów :)
     assistance   Moneta
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 16:16   

Już widzę jak pięknie tarczę będą pękać miedzy wierceniami :lol: , sorry ale jest to fakt nie mit, sam tego doświadczyłem na audi kolegi tak samo i na fiacie bravo hgt. Nie za dobry wybór, ja będę miał teraz taki zestaw na zimę, na lato wędrują 305 mm :lalala: .
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 16:39   

mac1us, miałem taki zestaw w tipo i było elegancko jedynie do czego można było się czepić to tarcza i klocki trochę szybciej zużywały się nie fabryczne, no ale to akurat było wiadome, coś kosztem czegoś.

Kiedyś widziałem jak podobne tarcze pękają tyle że Zimermmana, ale pękły nie z winy materiału czy konstrukcji a głupoty właściciela który rozgrzane prawie do czerwoności hamulce postanowił schłodzić wiaderkiem wody. Pęknięcia jako takiego nie było widać (jedyna oznaka były charakterystyczne trzaski dobywające się spod koła zagłuszane syczącą parą, trochę przypominało odgłosy jakie wydaje rozgrzany wydech) dopiero przy pierwszym hamowaniu urwał tarczę. Pamiętaj że nigdy nie wiesz co kolega wyczyniał z tymi hamulcami a nóż katował je do białości a potem zaliczył parę głębszych kałuż kto wie.

** Dodano: 22-02-2012, 16:53 **
P.S: nawet jak widzisz poprzedni tarcza była dziurawa jak ser szwajcarski mimo to nie pękła obecnie Mikoda zredukował o połowę ilość nawiertów co widać.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 17:27   

mac1us, mam te tarcze i nie mam z nimi problemów. Jeżdżę na nich drugi sezon i nic się nie dzieje. Jedyne co mogę poradzić to jeżeli ktoś się decyduje na włożenie Mikoda GT niech zrobi porządnie układ hamulcowy bo będzie musiał robić dwa razy tą samą robotę.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 18:03   

Nie wiem jak jeździcie, ja nie przypominam sobie żebym wjechał nagle w kałuże, krzywe nie są, ale pękają między wierceniami, autem jeździłem tylko ja. A jeśli chodzi w ogóle o wiercone tarcze to jestem przeciwnikiem (wiercone na wylot, nie nawiercane np. tak jak ebc), w muzeum porsche w stuttgarcie też widziałem 911 dość nowe turbo z małym przebiegiem i też byly popękane miedzy wierceniami.
Teraz kupiłem 305 mm ATE lite i to z premedytacją, wcześniej mikode kupiłem, bo mi się podobały, a nie liczyłem na lepsze hamowanie.
  
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-02-2012, 18:14   

mac1us napisał/a:
Nie wiem jak jeździcie, ja nie przypominam sobie żebym wjechał nagle w kałuże, krzywe nie są, ale pękają między wierceniami, autem jeździłem tylko ja. A jeśli chodzi w ogóle o wiercone tarcze to jestem przeciwnikiem (wiercone na wylot, nie nawiercane np. tak jak ebc), w muzeum porsche w stuttgarcie też widziałem 911 dość nowe turbo z małym przebiegiem i też byly popękane miedzy wierceniami.
Teraz kupiłem 305 mm ATE lite i to z premedytacją, wcześniej mikode kupiłem, bo mi się podobały, a nie liczyłem na lepsze hamowanie.


305 zacny rozmiar
swap z f. coupe, alfy, inne?
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 18:27   

mac1us, Też się przymierzam do 305tek ale nie teraz, dlatego objeżdżę teraz fabryczny układ hamulcowy który i tak w/g. mnie bardzo dobrze hamuje (oczywiscie sprawny ze sprawnym korektorem) i będę szukał w przyzwoitej cenie zacisków.
EASYKATO napisał/a:
305 zacny rozmiar
swap z f. coupe, alfy, inne?
można zaadoptować układ 4 tłoczkowy z alfy niech ci mac1us, wklei jak to wygląda. Ostatnio był do kupienia taki zestaw nawet z przelotką pod Deltę zrobiony ale cena była skuteczna bariera od której się odbiłem, gość chciał chyba tysiaka z tego co pamiętam. No nic jak będzie pękać to przecież nie wsadzę głowę w piasek i udam że wszystko świetnie, tylko podzielę się z wami ku przestrodze w razie czego kupi się lite.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-02-2012, 18:36   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
mac1us, Też się przymierzam do 305tek ale nie teraz, dlatego objeżdżę teraz fabryczny układ hamulcowy który i tak w/g. mnie bardzo dobrze hamuje (oczywiscie sprawny ze sprawnym korektorem) i będę szukał w przyzwoitej cenie zacisków.
EASYKATO napisał/a:
305 zacny rozmiar
swap z f. coupe, alfy, inne?
można zaadoptować układ 4 tłoczkowy z alfy niech ci mac1us, wklei jak to wygląda. Ostatnio był do kupienia taki zestaw nawet z przelotką pod Deltę zrobiony ale cena była skuteczna bariera od której się odbiłem, gość chciał chyba tysiaka z tego co pamiętam. No nic jak będzie pękać to przecież nie wsadzę głowę w piasek i udam że wszystko świetnie, tylko podzielę się z wami ku przestrodze w razie czego kupi się lite.


interesuje mnie sprawa otworów dla przykręcenia zacisków
czy rozstaw jest jak w zaciskach 284?

no i raczej minimum felga 17``
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 19:01   

EASYKATO napisał/a:

interesuje mnie sprawa otworów dla przykręcenia zacisków
czy rozstaw jest jak w zaciskach 284?
Te zaciski które ja widziałem miały przetoczone na frezarce mocowanie tak by pasowało to do piasty z zaciskami 284mm co do felgi to ponoć na styk wejdzie też i pod 16'stke i to nie każdą bezpieczna jest 17stka.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 19:43   

I właśnie chyba o to chodzi na forum dyskusyjnym żeby wymienić się poglądami i spostrzeżeniami, moje tak jak pisałem z mikodą nie są miłe.

EASYKATO, rozstaw nie jest taki jak przy zaciskach 284. Takiego zacisku jaki mam ja nie założysz też na tarcze 284, bo jest za duży i jest problem z mocowaniem. Pod tarcze 305 z FC 20vt trzeba robić adapter.


JAM_BELFEGOR, niestety zaciski od AR 166 są chyba najtańsza opcją, ale nie ma bata się zmieścić w 1000. Zaciski ok. 600 zł, tarcze minimum 200 zł sztuka, adaptery z 200 zł, klocki 200 zł, przydały by się przewodziki w oplocie, kolejne kilka stówek.
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 19:54   

mac1us, a gość chciał za same zaciski tysiaka :lalala: co prawda już z przelotka i odnowione ale jednak (zresztą widziałeś je zapewne na LKP) z reszta zabawek minimum 1500-1600zł tak więc jak dla mnie na razie nie osiągalne, póki nie ogarnę podstawowych rzeczy.
P.S: patrze na ta twoja Mikodę i nie widzę pęknięć, jedynie dwa rdzawe odciski po klockach.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 20:10   

Zaciski sprzedawał brynol69 i sprzedawał je za tyle za ile kupił, a że kupił droga dlatego była taka cena, a kupił je na forum FC.
Na zdjęciu pęknięć jeszcze nie zobaczysz, ale gołym okiem już je widać :( .
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 20:20   

Tu mi jeszcze dobry duch podpowiada że można spróbować z zaciskami 4 tłoczkowymi Brembo z BMW E38 ponoć pasują jak ulał na tarczę 305mm oczywiscie też trzeba robić przelotkę. Zaciski ponad 2 razy tańsze niż z Alfy czy Cupety a dokładnie to samo.
http://moto.allegro.pl/za...2156216814.html
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 20:30   

I tu się trochę mylisz :lol: zacisk jest trochę inny niż od FC. Z tego co pamiętam to robi się problem z tym, że śruby od mocowania zacisku są blisko oryginału co utrudnia zrobienie adaptera. Można trafić na okazję w każdym wypadku, ja swoje kupiłem za 450 zł z prawie nowymi klockami, kolega Kania też takie kupował do swojego 125p i płacił podobnie.

Pozostaje też inna kwestia wielkość klocka hamulcowego, bo w AR 166 powierzchnia klocka jak i sam zacisk są znacznie większe niż zaciski od FC, e38, czy lancera. Zacisk wchodzi w prawie każdą felgę 16 cali z małym dystansem.
  
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-02-2012, 22:40   

JAM_BELFEGOR, zaciski z e38 da się wkomponować ale klocek jest za duży, i tarcza będzie się wrzynać w niego. Prędzej zaciski z 406 coupe lub 607 ale jest ich mniej na rynku i droższe ale klocki są te same co w brembo 20vt i pasują jak ulał, nawet na tarczę 284 :)
mac1us nie wiesz za ile faktycznie kupiłem i za ile sprzedałem to nie pisz, bo dobrze zarobiłem na nich :]
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2012, 23:05   

Widziałem cenę na FCKP, była duża, moje zdziwienie było również duże, że szybko się sprzedały, niedługo potem Ty je wystawiłeś też za dużą kwotę. Nie wnikałem za ile je kupiłeś i za ile je sprzedałeś, bo jakoś mnie to nie interesuje, udało Ci się jeszcze zarobić fajnie.
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 23-02-2012, 08:52   

No pogratulować, az miło sie patrzy ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load