Tipo Ottovalvole HF Turbo |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-07-2010, 21:25
|
|
|
Miodzio
Przewody dolot/IC itd jakie zakładasz?
Chłodniczka oleju za halogenem będzie? |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-07-2010, 08:51
|
|
|
a jak chciałem zapytać z ciekawości ile chcesz w to dmuchnąć ? ile wogóle ten silnik wytrzyma ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-08-2010, 17:31
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | a jak chciałem zapytać z ciekawości ile chcesz w to dmuchnąć ? |
1-1.2b,
ale bar barowi nie równy
Leśniczy napisał/a: | ile wogóle ten silnik wytrzyma ? |
A któż to wie? Nawet najstarsi górale nie wiedzą.
Ale ze 250KM powinien przyjąć, przy mądrym wystrojeniu.
EDIT
Dolot pospawany, wydech już prawie. Na razie do odpaleń itp. na jednym tłumiku, w poniedziałek zamawiamy środkowy.
W sobotę rozpoczął sie proces podłączania MegaSquirta.
Wskaźniki już są AG z serii SM boost, EGT, AFR wide band + moje seryjne ciśnienie i temperatura oleju.
Również w poniedziałek będą przewody do chłodniczki oleju, będzie można montować.
Więc w przyszłym tygodniu pierwsze odpalenie.
|
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-08-2010, 18:04
|
|
|
Raku, no pięknie, pogratulować pracy
Mam takie pytanko, IC będziesz czymś maskował trochę czy tak zostaje? |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
paluch231186
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 126 Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-08-2010, 20:02
|
|
|
RAKU |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 01-08-2010, 20:50
|
|
|
Farba dobra rzecz, ale jakaś osłonka wyrzeźbiona w sumie też nie byłaby głupia
Albo kupić zderzak i w wolnych chwilach coś rzeźbić, bo dół chyba jest też wygięty od IC?
Miałem pytać - gdzie kolanka do IC kupowałeś? Ewentualnie ile wyniosło cię wyspawanie dolotu?(może być na PW jesli nie chcesz tutaj pisać)
No i oczywiście szacun za włożoną pracę, o koszta nie pytam |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-08-2010, 21:12
|
|
|
Zderzak po/pod cięty. Może jakąś dokładkę wrzucę.
Osłonki nie da się zrobić, nie ma szans.
Fabryka nie zostawiła miejsca na IC, i inaczej nie da się zrobić.
Cała kratka jest wycięta w zderzaku, i podebrane w paru miejscach.
Złączki silikonowe są od ciężarówek. Dokładnie takie same jak samco, i inne zbrojenie, silikon, kolor
Ale polecam fmic.pl od nich też brałem graty do dolotu.
Na materiały na wydech, i dolot wydane zostało 700zł.
Wszystko zależy od spawaczy, i czy sam wszystko wymierzysz i dasz do spawania, czy pracę zlecisz |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 01-08-2010, 22:34
|
|
|
Raku, Właśnie do fmic się przymierzałem, co do zderzaka ja w dedrze(IC od iveco na środku - zderzak również wycięty) rzeźbię w dokładce abartha - mają inny profil(pod mniejszym kątem idą w dół), może spróbuj w tym kierunku? |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-08-2010, 22:58
|
|
|
Cholera... Widzę, że jak się chce mieć turbo w sedici to zaczyna brakowac miejsca pod maską |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-08-2010, 23:22
|
|
|
Raku... jadę do Ciebie
Respect i powodzenia. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-08-2010, 23:27
|
|
|
maidun, i bez tego sedici ma mało miejsca pod maską, powinieneś to wiedzieć |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2010, 07:12
|
|
|
Dziś się poprzyglądam jeszcze, bo ze 2-3cm zostały między chłodnicą i IC, ale nie było szans na jakiś system montażu..
Zawsze można poszukać węższego IC, albo w ogóle mniejszego. Albo wodny IC zrobić
Teoretycznie można by przesunąć się z chłodnicą ciut w stronę silnika, ale wtedy już całkiem nie będzie pasić wentylator. Mój zrobił OUT, i będzie trzeba zamontować jakiś węższy
pisario napisał/a: | Raku... jadę do Ciebie |
Nie podszpiegujesz postępów z prac nad autem, bo je razem z Tatą lawetką wywieźliśmy właśnie tam skąd pochodzą fotki
BTW, sądzę że już dużo nie zostało, więc chyba w sierpniu zacznie się proces docierania.
Aha, silnik żyje. W poniedziałek było pierwsze kręcenie silnika, w tym również 'nabijanie' go olejem, długo dość trzeba było kręcić żeby zgasła kontrolka ciśnienia, no ale był całkiem suchy, jedynie montażowo posmarowany tu i ówdzie.
Teraz prace nad autem prowadzi elektronik, walczył z wiązką żeby podłączyć MegaSquirta, założone są dwie podwójne cewki. Reszta pozostała z seryjnego osprzętu. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-08-2010, 08:13
|
|
|
Jelcyn, w oryginale jeszcze nie jest tak źle z tym miejscem rękę gdzieś zawsze wciśniesz |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2010, 10:11
|
|
|
Tak tak RAKU ! I tak Cie znajde.. spokojnie podkradne Ci recepture i zrobie identyko ;|
** Dodano: 04-08-2010, 13:43 **
ps. Wiem, gdzie są Nowe Budy |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-08-2010, 10:58
|
|
|
No widzę progres ale ociągasz się Waść Pan ;] Ja już kończę skrzynię dożynać po swapie a Tipolot jeszcze nie wyjechał nawet na ulice ;]
Icka jak pomalujesz na czarno to mu trochę pogorszysz termikę. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-08-2010, 13:08
|
|
|
Nie ociągam się
Siła wyższa. Trzeba było robić nowe koła pasowe wszystkie do tego główne na wał zrobić 60 -2, flansze i inne pierdoły.
Trochu się schodzi z tym.
Wiem, że trochę zmniejszy swoją wydajność, ale taki srebrny wystający ostro rzuca się w oczy. Mój IC i tak odrobinę jest na wyrost, więc powinno być dobrze. Poza tym, jakiego rzędu to straty mogą być? 1-2'C?
Nie chce go malować piecowo, czy ciągnąć olejną, a troszkę przybrudzić czarnym matem.
BTW. Grzesiu zmienił byś mi w którąś sobotę olej? |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-08-2010, 20:47
|
|
|
Raku napisał/a: | BTW. Grzesiu zmienił byś mi w którąś sobotę olej? |
Nie ma problemu, ale w zamian zmienisz mi skrzynie ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-08-2010, 09:11
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | ale w zamian zmienisz mi skrzynie ;] |
a to dobre to
It's alive
Zostało skończyć obieg wody, dobrać wąski wiatrak, zrobić porządek pod maską, założyć gwint i zamontować wskaźniki
W przyszłym tygodniu docieram
EDIT
Udało się sporo zrobić
Woda zrobiona, wiatrak dobrany, gwint założony, delikatny wyciek oleju zatamowany, owinięty DP bandażem do wydechów
Wczoraj autko przewiozłem do elektryka/elektronika na zamontowanie wskaźników, bo zabrakło wczoraj czasu, ogarnięcie wiązki (trzeba poizolować i poukładać do końca kabelki) i dokładniejsze wystrojenie.
Silnik można powiedzieć wstępnie dotarty, olej wymieniony po raz pierwszy.
Przy 3-4krpm ładuje 0.6b, bov syczy, choć przy mniejszych otwarciach przepustnicy i małym doładowaniu nie otwiera się do końca. Chyba sprężyna za twarda na takie lajtowe doładowanie.
I takie zdjęcie na szybko z wczorajszego wyjazdu
|
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-08-2010, 09:24
|
|
|
Takie ładne sedici było i tak je zepsułeś Nie no propsy wielkie, na ten projekt liczyłem i w końcu udało się zrobić jedno z niewielu szybciej jeżdżących t/t na forum Pozdro. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-08-2010, 11:53
|
|
|
Chłodniczki oliwy już wyżej nie dało się wpakować ?? |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-08-2010, 12:18
|
|
|
Raku, mod i obrazki wrzuca przez imageszita ?
Super auto oby długo służyło bezawaryjnie.
Nie był bym sobą... ... ... ... ... ... Zapodaj jakiś filmik i pokaż jak to przyspiesza
** Dodano: 12-08-2010, 13:19 **
+ możesz robić listę aut które zostawiłeś w tyle |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|