Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo Ottovalvole HF Turbo
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-07-2010, 20:16   

yeap, ale ciągle się łudzę, że uda się jakieś używki w normalnej cenie wyrwać :lol:

Edit
Jest progres :roll:






_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-07-2010, 21:25   

Miodzio =D> =D> =D>

Przewody dolot/IC itd jakie zakładasz?
Chłodniczka oleju za halogenem będzie?
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-07-2010, 21:31   

Będzie kwasiak spawany, na złączkach silikonowych.

Chłodniczka oleju będzie za grillem, jak się zmieści, brak halogenu to pozostałości po poprzednim - wolnossącym setupie ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-07-2010, 08:51   

a jak chciałem zapytać z ciekawości ile chcesz w to dmuchnąć ? ile wogóle ten silnik wytrzyma ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-08-2010, 17:31   

Leśniczy napisał/a:
a jak chciałem zapytać z ciekawości ile chcesz w to dmuchnąć ?

1-1.2b,
ale bar barowi nie równy ;)

Leśniczy napisał/a:
ile wogóle ten silnik wytrzyma ?

A któż to wie? Nawet najstarsi górale nie wiedzą.
Ale ze 250KM powinien przyjąć, przy mądrym wystrojeniu.


EDIT
Dolot pospawany, wydech już prawie. Na razie do odpaleń itp. na jednym tłumiku, w poniedziałek zamawiamy środkowy.
W sobotę rozpoczął sie proces podłączania MegaSquirta.
Wskaźniki już są AG z serii SM boost, EGT, AFR wide band + moje seryjne ciśnienie i temperatura oleju.
Również w poniedziałek będą przewody do chłodniczki oleju, będzie można montować.
Więc w przyszłym tygodniu pierwsze odpalenie. :mrgreen:







_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-08-2010, 18:04   

Raku, no pięknie, pogratulować pracy :)
Mam takie pytanko, IC będziesz czymś maskował trochę czy tak zostaje?
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-08-2010, 20:00   

Zastanawiam się, czy go farbą nie zamaskować ;D :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
  
     Moneta
 
 
paluch231186 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 126
Skąd: Karłowice
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-08-2010, 20:02   

RAKU :uklony: :dresik: :ttt:
     assistance   Moneta
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 01-08-2010, 20:50   

Farba dobra rzecz, ale jakaś osłonka wyrzeźbiona w sumie też nie byłaby głupia ;)
Albo kupić zderzak i w wolnych chwilach coś rzeźbić, bo dół chyba jest też wygięty od IC?

Miałem pytać - gdzie kolanka do IC kupowałeś? Ewentualnie ile wyniosło cię wyspawanie dolotu?(może być na PW jesli nie chcesz tutaj pisać)

No i oczywiście szacun za włożoną pracę, o koszta nie pytam 8)
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-08-2010, 21:12   

Zderzak po/pod cięty. Może jakąś dokładkę wrzucę.
Osłonki nie da się zrobić, nie ma szans.
Fabryka nie zostawiła miejsca na IC, i inaczej nie da się zrobić.
Cała kratka jest wycięta w zderzaku, i podebrane w paru miejscach.

Złączki silikonowe są od ciężarówek. Dokładnie takie same jak samco, i inne zbrojenie, silikon, kolor 8) :lol:
Ale polecam fmic.pl od nich też brałem graty do dolotu.

Na materiały na wydech, i dolot wydane zostało 700zł.
Wszystko zależy od spawaczy, i czy sam wszystko wymierzysz i dasz do spawania, czy pracę zlecisz ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 01-08-2010, 22:34   

Raku, Właśnie do fmic się przymierzałem, co do zderzaka ja w dedrze(IC od iveco na środku - zderzak również wycięty) rzeźbię w dokładce abartha - mają inny profil(pod mniejszym kątem idą w dół), może spróbuj w tym kierunku?
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-08-2010, 22:58   

Cholera... Widzę, że jak się chce mieć turbo w sedici to zaczyna brakowac miejsca pod maską :roll: :(
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-08-2010, 23:22   

Raku... jadę do Ciebie :D :D
Respect i powodzenia.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-08-2010, 23:27   

maidun, i bez tego sedici ma mało miejsca pod maską, powinieneś to wiedzieć :lalala:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2010, 07:12   

Dziś się poprzyglądam jeszcze, bo ze 2-3cm zostały między chłodnicą i IC, ale nie było szans na jakiś system montażu..
Zawsze można poszukać węższego IC, albo w ogóle mniejszego. Albo wodny IC zrobić ;)

Teoretycznie można by przesunąć się z chłodnicą ciut w stronę silnika, ale wtedy już całkiem nie będzie pasić wentylator. Mój zrobił OUT, i będzie trzeba zamontować jakiś węższy :lalala:

pisario napisał/a:
Raku... jadę do Ciebie :D :D

Nie podszpiegujesz postępów z prac nad autem, bo je razem z Tatą lawetką wywieźliśmy właśnie tam skąd pochodzą fotki ;)

BTW, sądzę że już dużo nie zostało, więc chyba w sierpniu zacznie się proces docierania.
Aha, silnik żyje. W poniedziałek było pierwsze kręcenie silnika, w tym również 'nabijanie' go olejem, długo dość trzeba było kręcić żeby zgasła kontrolka ciśnienia, no ale był całkiem suchy, jedynie montażowo posmarowany tu i ówdzie.

Teraz prace nad autem prowadzi elektronik, walczył z wiązką żeby podłączyć MegaSquirta, założone są dwie podwójne cewki. Reszta pozostała z seryjnego osprzętu.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2010, 08:13   

Jelcyn, w oryginale jeszcze nie jest tak źle z tym miejscem :lalala: rękę gdzieś zawsze wciśniesz :lol:
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2010, 10:11   

Tak tak RAKU ! I tak Cie znajde.. spokojnie :D podkradne Ci recepture i zrobie identyko ;| :lalala:

** Dodano: 04-08-2010, 13:43 **
ps. Wiem, gdzie są Nowe Budy :D
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2010, 13:25   

Panie, to daleko, gdzie będziesz jeździł ;)

Dziś może jakaś kolejna porcja fotek będzie.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-08-2010, 10:58   

No widzę progres ale ociągasz się Waść Pan ;] Ja już kończę skrzynię dożynać po swapie a Tipolot jeszcze nie wyjechał nawet na ulice ;]


Icka jak pomalujesz na czarno to mu trochę pogorszysz termikę.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-08-2010, 13:08   

Nie ociągam się :P
Siła wyższa. Trzeba było robić nowe koła pasowe wszystkie :lol: do tego główne na wał zrobić 60 -2, flansze i inne pierdoły.
Trochu się schodzi z tym. :lalala:

Wiem, że trochę zmniejszy swoją wydajność, ale taki srebrny wystający ostro rzuca się w oczy. Mój IC i tak odrobinę jest na wyrost, więc powinno być dobrze. Poza tym, jakiego rzędu to straty mogą być? 1-2'C? ;D
Nie chce go malować piecowo, czy ciągnąć olejną, a troszkę przybrudzić czarnym matem.


BTW. Grzesiu zmienił byś mi w którąś sobotę olej? ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-08-2010, 20:47   

Raku napisał/a:
BTW. Grzesiu zmienił byś mi w którąś sobotę olej? ;D


Nie ma problemu, ale w zamian zmienisz mi skrzynie ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-08-2010, 09:11   

GrzesiekK. napisał/a:
ale w zamian zmienisz mi skrzynie ;]

:lol: a to dobre to :lol:

It's alive :)

Zostało skończyć obieg wody, dobrać wąski wiatrak, zrobić porządek pod maską, założyć gwint 8) i zamontować wskaźniki :)
W przyszłym tygodniu docieram :)

EDIT

Udało się sporo zrobić ;)
Woda zrobiona, wiatrak dobrany, gwint założony, delikatny wyciek oleju zatamowany, owinięty DP bandażem do wydechów ;D

Wczoraj autko przewiozłem do elektryka/elektronika na zamontowanie wskaźników, bo zabrakło wczoraj czasu, ogarnięcie wiązki (trzeba poizolować i poukładać do końca kabelki) i dokładniejsze wystrojenie.

Silnik można powiedzieć wstępnie dotarty, olej wymieniony po raz pierwszy.
Przy 3-4krpm ładuje 0.6b, bov syczy, choć przy mniejszych otwarciach przepustnicy i małym doładowaniu nie otwiera się do końca. :? Chyba sprężyna za twarda na takie lajtowe doładowanie.

I takie zdjęcie na szybko z wczorajszego wyjazdu ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-08-2010, 09:24   

Takie ładne sedici było i tak je zepsułeś :lalala: Nie no propsy wielkie, na ten projekt liczyłem :supz: i w końcu udało się zrobić jedno z niewielu szybciej jeżdżących t/t na forum Pozdro.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-08-2010, 11:53   

Chłodniczki oliwy już wyżej nie dało się wpakować :D ??
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-08-2010, 12:18   

Raku, mod i obrazki wrzuca przez imageszita ? :lalala:


Super auto oby długo służyło bezawaryjnie.

Nie był bym sobą... ... ... ... ... ... Zapodaj jakiś filmik i pokaż jak to przyspiesza :badgrin:

** Dodano: 12-08-2010, 13:19 **
+ możesz robić listę aut które zostawiłeś w tyle :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load